Ferrari má po katastrofální loňské sezoně co napravovat. Jeho šéf Mattia Binotto si uvědomuje, že když se to nepodaří, velmi pravděpodobně u týmu skončí.
Ferrari zažilo v roce 2020 katastrofální sezonu - jednu z nejhorších ve své historii. Na jejím konci patřilo Scuderii až šesté místo v Poháru konstruktérů, ve srovnání s rokem 2019 si tak Italové pohoršili hned o čtyři místa. Ba co víc, Ferrari loni dokonce nevyhrálo ani jeden závod, a na to rozhodně nejsou v Maranellu zvyklí.
Na tuto blamáž „dohlížel" z pozice šéfa týmu Mattia Binotto, který se kormidla ujal těsně před začátkem sezony 2019. přičemž v nové funkci zatím rozhodně nepřesvědčil. Sám si proto uvědomuje, že nad ním visí pověstný Damoklův meč.
„Teď se nic nemění, máme své cíle a děláme všechno pro to, abychom jich dosáhli. Jdeme krok po kroku, ale věci musí fungovat, to je jasné. Pokud fungovat nebudou, tak u týmu skončím. To momentálně ale není aktuální," říká Binotto.
Letos však boss Ferrari zázračné výsledky nečeká a důvodů k opatrnosti má několik - velké výkonnostní manko na špičku, částečně zamrazená pravidla a rok 2022, který bude pro změnu kompletně ve znamení nových technických regulí, což přinese požadavek věnovat svou pozornost přípravě zcela nového monopostu. Fanoušky Ferrari proto zřejmě čeká další těžký ročník.
„Abych byl upřímný, naše ztráta je příliš velká, nečekám zázraky. Ale je jasné, že budeme bojovat, v každém závodě se může přihodit spousta věcí, naší snahou bude, abychom byli připraveni vždy, když nastane příležitost," hlásí šéf Ferrari.
Binotto doufá, že v sezoně 2021 uvidí novou posilu Ferrari Carlose Sainze na stupních vítězů. „Moc rád bych Carlose viděl na bedně, je to skvělý jezdec. Jsem si jistý, že když mu dáme odpovídající materiál, dostane se tam. Vše bude záležet na kvalitách našeho monopostu."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.