Ferrari má po katastrofální loňské sezoně co napravovat. Jeho šéf Mattia Binotto si uvědomuje, že když se to nepodaří, velmi pravděpodobně u týmu skončí.
Ferrari zažilo v roce 2020 katastrofální sezonu - jednu z nejhorších ve své historii. Na jejím konci patřilo Scuderii až šesté místo v Poháru konstruktérů, ve srovnání s rokem 2019 si tak Italové pohoršili hned o čtyři místa. Ba co víc, Ferrari loni dokonce nevyhrálo ani jeden závod, a na to rozhodně nejsou v Maranellu zvyklí.
Na tuto blamáž „dohlížel" z pozice šéfa týmu Mattia Binotto, který se kormidla ujal těsně před začátkem sezony 2019. přičemž v nové funkci zatím rozhodně nepřesvědčil. Sám si proto uvědomuje, že nad ním visí pověstný Damoklův meč.
„Teď se nic nemění, máme své cíle a děláme všechno pro to, abychom jich dosáhli. Jdeme krok po kroku, ale věci musí fungovat, to je jasné. Pokud fungovat nebudou, tak u týmu skončím. To momentálně ale není aktuální," říká Binotto.
Letos však boss Ferrari zázračné výsledky nečeká a důvodů k opatrnosti má několik - velké výkonnostní manko na špičku, částečně zamrazená pravidla a rok 2022, který bude pro změnu kompletně ve znamení nových technických regulí, což přinese požadavek věnovat svou pozornost přípravě zcela nového monopostu. Fanoušky Ferrari proto zřejmě čeká další těžký ročník.
„Abych byl upřímný, naše ztráta je příliš velká, nečekám zázraky. Ale je jasné, že budeme bojovat, v každém závodě se může přihodit spousta věcí, naší snahou bude, abychom byli připraveni vždy, když nastane příležitost," hlásí šéf Ferrari.
Binotto doufá, že v sezoně 2021 uvidí novou posilu Ferrari Carlose Sainze na stupních vítězů. „Moc rád bych Carlose viděl na bedně, je to skvělý jezdec. Jsem si jistý, že když mu dáme odpovídající materiál, dostane se tam. Vše bude záležet na kvalitách našeho monopostu."
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.