Ferrari má po katastrofální loňské sezoně co napravovat. Jeho šéf Mattia Binotto si uvědomuje, že když se to nepodaří, velmi pravděpodobně u týmu skončí.
Ferrari zažilo v roce 2020 katastrofální sezonu - jednu z nejhorších ve své historii. Na jejím konci patřilo Scuderii až šesté místo v Poháru konstruktérů, ve srovnání s rokem 2019 si tak Italové pohoršili hned o čtyři místa. Ba co víc, Ferrari loni dokonce nevyhrálo ani jeden závod, a na to rozhodně nejsou v Maranellu zvyklí.
Na tuto blamáž „dohlížel" z pozice šéfa týmu Mattia Binotto, který se kormidla ujal těsně před začátkem sezony 2019. přičemž v nové funkci zatím rozhodně nepřesvědčil. Sám si proto uvědomuje, že nad ním visí pověstný Damoklův meč.
„Teď se nic nemění, máme své cíle a děláme všechno pro to, abychom jich dosáhli. Jdeme krok po kroku, ale věci musí fungovat, to je jasné. Pokud fungovat nebudou, tak u týmu skončím. To momentálně ale není aktuální," říká Binotto.
Letos však boss Ferrari zázračné výsledky nečeká a důvodů k opatrnosti má několik - velké výkonnostní manko na špičku, částečně zamrazená pravidla a rok 2022, který bude pro změnu kompletně ve znamení nových technických regulí, což přinese požadavek věnovat svou pozornost přípravě zcela nového monopostu. Fanoušky Ferrari proto zřejmě čeká další těžký ročník.
„Abych byl upřímný, naše ztráta je příliš velká, nečekám zázraky. Ale je jasné, že budeme bojovat, v každém závodě se může přihodit spousta věcí, naší snahou bude, abychom byli připraveni vždy, když nastane příležitost," hlásí šéf Ferrari.
Binotto doufá, že v sezoně 2021 uvidí novou posilu Ferrari Carlose Sainze na stupních vítězů. „Moc rád bych Carlose viděl na bedně, je to skvělý jezdec. Jsem si jistý, že když mu dáme odpovídající materiál, dostane se tam. Vše bude záležet na kvalitách našeho monopostu."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.