Sergio Pérez se těší na štaci u Red Bullu. Svým způsobem bere tuhle příležitost jako určitou satisfakci za překážky, které musel překonat v mládí. Jednou z těch nejsložitějších pro něj byl přechod z Mexika do Evropy.
Sergio Pérez čeká na svou životní šanci, ta se před ním otevře v příští sezoně, kdy bude jednatřicetiletý Mexičan závodit pro Red Bull. Všeobecně se předpokládá, že Pérez dostane k dispozici špičkový vůz, se kterým bude schopen potrápit Mercedes. Jeho kariéra ve Formuli 1 už přitom mohla být u konce, když totiž dal Aston Martin přednost Sebastianu Vettelovi, nevypadalo to se šancemi vítěze loňské GP Sachíru nijak slavně.
Mexičan se ale nevzdal, ostatně jako už mnohokrát v minulosti, kdy čas od času přemýšlel o konci kariéry. Tak jako v době, kdy opustil svou rodnou zemi a vydal se vstříc novým výzvám do Evropy. S odstupem času Pérez říká, že takový krok pro něj nebyl vůbec jednoduchý, důvodem je zejména odlišnost životního stylu a odloučení od rodiny. Nakonec vydržel, přičemž odměna na sebe nenechala dlouho čekat.
„Když jsem přišel do Německa, abych závodil ve Formuli BMW, myslel jsem si, že to bude procházka růžovým sadem. Viděl jsem před sebou jen spoustu zábavy, ale skutečnost byla úplně jiná. Bydlel jsem v malé vesnici, odříznutý od rodiny a kamarádů... Nebylo to vůbec snadné, častokrát jsem si říkal, že se vrátím domů. Kulturní odlišnosti byly velké," říká Pérez.
Jedním z důvodů, proč vytrval, byla podle Sergia podpora jeho rodiny, bez ní by se prý tak daleko nedostal. Jak sám říká, s odstupem času za to rodiče obdivuje víc a víc.
„Lidé si o nás tehdy mysleli, že jsme šílení a my asi opravdu byli. Bez jejich podpory bych tohle nikdy nedokázal, když tak o tom uvažuju, muselo pro ně být těžké, aby mě tehdy pustili do Evropy. Obdivuju je za to," uzavírá.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.