Sergio Pérez se těší na štaci u Red Bullu. Svým způsobem bere tuhle příležitost jako určitou satisfakci za překážky, které musel překonat v mládí. Jednou z těch nejsložitějších pro něj byl přechod z Mexika do Evropy.
Sergio Pérez čeká na svou životní šanci, ta se před ním otevře v příští sezoně, kdy bude jednatřicetiletý Mexičan závodit pro Red Bull. Všeobecně se předpokládá, že Pérez dostane k dispozici špičkový vůz, se kterým bude schopen potrápit Mercedes. Jeho kariéra ve Formuli 1 už přitom mohla být u konce, když totiž dal Aston Martin přednost Sebastianu Vettelovi, nevypadalo to se šancemi vítěze loňské GP Sachíru nijak slavně.
Mexičan se ale nevzdal, ostatně jako už mnohokrát v minulosti, kdy čas od času přemýšlel o konci kariéry. Tak jako v době, kdy opustil svou rodnou zemi a vydal se vstříc novým výzvám do Evropy. S odstupem času Pérez říká, že takový krok pro něj nebyl vůbec jednoduchý, důvodem je zejména odlišnost životního stylu a odloučení od rodiny. Nakonec vydržel, přičemž odměna na sebe nenechala dlouho čekat.
„Když jsem přišel do Německa, abych závodil ve Formuli BMW, myslel jsem si, že to bude procházka růžovým sadem. Viděl jsem před sebou jen spoustu zábavy, ale skutečnost byla úplně jiná. Bydlel jsem v malé vesnici, odříznutý od rodiny a kamarádů... Nebylo to vůbec snadné, častokrát jsem si říkal, že se vrátím domů. Kulturní odlišnosti byly velké," říká Pérez.
Jedním z důvodů, proč vytrval, byla podle Sergia podpora jeho rodiny, bez ní by se prý tak daleko nedostal. Jak sám říká, s odstupem času za to rodiče obdivuje víc a víc.
„Lidé si o nás tehdy mysleli, že jsme šílení a my asi opravdu byli. Bez jejich podpory bych tohle nikdy nedokázal, když tak o tom uvažuju, muselo pro ně být těžké, aby mě tehdy pustili do Evropy. Obdivuju je za to," uzavírá.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.