Sergio Pérez se těší na štaci u Red Bullu. Svým způsobem bere tuhle příležitost jako určitou satisfakci za překážky, které musel překonat v mládí. Jednou z těch nejsložitějších pro něj byl přechod z Mexika do Evropy.
Sergio Pérez čeká na svou životní šanci, ta se před ním otevře v příští sezoně, kdy bude jednatřicetiletý Mexičan závodit pro Red Bull. Všeobecně se předpokládá, že Pérez dostane k dispozici špičkový vůz, se kterým bude schopen potrápit Mercedes. Jeho kariéra ve Formuli 1 už přitom mohla být u konce, když totiž dal Aston Martin přednost Sebastianu Vettelovi, nevypadalo to se šancemi vítěze loňské GP Sachíru nijak slavně.
Mexičan se ale nevzdal, ostatně jako už mnohokrát v minulosti, kdy čas od času přemýšlel o konci kariéry. Tak jako v době, kdy opustil svou rodnou zemi a vydal se vstříc novým výzvám do Evropy. S odstupem času Pérez říká, že takový krok pro něj nebyl vůbec jednoduchý, důvodem je zejména odlišnost životního stylu a odloučení od rodiny. Nakonec vydržel, přičemž odměna na sebe nenechala dlouho čekat.
„Když jsem přišel do Německa, abych závodil ve Formuli BMW, myslel jsem si, že to bude procházka růžovým sadem. Viděl jsem před sebou jen spoustu zábavy, ale skutečnost byla úplně jiná. Bydlel jsem v malé vesnici, odříznutý od rodiny a kamarádů... Nebylo to vůbec snadné, častokrát jsem si říkal, že se vrátím domů. Kulturní odlišnosti byly velké," říká Pérez.
Jedním z důvodů, proč vytrval, byla podle Sergia podpora jeho rodiny, bez ní by se prý tak daleko nedostal. Jak sám říká, s odstupem času za to rodiče obdivuje víc a víc.
„Lidé si o nás tehdy mysleli, že jsme šílení a my asi opravdu byli. Bez jejich podpory bych tohle nikdy nedokázal, když tak o tom uvažuju, muselo pro ně být těžké, aby mě tehdy pustili do Evropy. Obdivuju je za to," uzavírá.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.