Král z let 2005 a 2006 je zpět. Fernando Alonso tvrdí, že dvouletá odmlka v něm znovu zažehla vášeň pro Formuli 1. Ba co víc, podle svých slov se teď cítí mladý, připraven prohnat zbytek startovního pole.
Formule 1 píše řadu příběhů a jeden takový spatří světlo světa i v příští sezoně. Po dvou letech se totiž vrací do královny motorsportu dvojnásobný šampion Fernando Alonso, který bude závodit za Alpine. Říká se, že výrazné osobnosti můžete buď milovat, nebo nenávidět. Nic mezi tím a rodák z Ovieda je toho jasným důkazem.
Bez ohledu na to, do jaké z výše zmíněných skupin se řadíte, je jasné, že Španělův comeback zvedne úroveň startovního pole. Devětatřicetiletý bard má totiž stále co nabídnout. Z F1 odcházel znechucený a otrávený, nicméně dvouletá pauza v něm opět zažehla vášeň k nejrychlejším monopostům světa. Přesně tohle alespoň Fernando tvrdí.
„V roce 2018 jsem byl myšlenkami jinde, přemýšlel jsem o trojkoruně, Le Mans, WEC a dalších závodech. Prostě F1 mě tehdy nelákala, nenaplňovala mě. Řekl jsem si: Podívej se, bude lepší to zabalit a vyzkoušet něco nového. Uvidíš, jestli se s novými pravidly vrátíš," popisuje Španěl.
A nyní se skutečně vrací. Po nových výzvách, které Alonso absolvoval, si uvědomil, že je ten správný čas na to, aby se znovu stal pilotem F1.
„Uvědomil jsem si, že teď je správný okamžik pro návrat, byť se nové regule o rok posunuly. Cítím se velmi dobře, cítím se mladý, chci prohnat ostatní!" Podaří se mu to?
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.