Král z let 2005 a 2006 je zpět. Fernando Alonso tvrdí, že dvouletá odmlka v něm znovu zažehla vášeň pro Formuli 1. Ba co víc, podle svých slov se teď cítí mladý, připraven prohnat zbytek startovního pole.
Formule 1 píše řadu příběhů a jeden takový spatří světlo světa i v příští sezoně. Po dvou letech se totiž vrací do královny motorsportu dvojnásobný šampion Fernando Alonso, který bude závodit za Alpine. Říká se, že výrazné osobnosti můžete buď milovat, nebo nenávidět. Nic mezi tím a rodák z Ovieda je toho jasným důkazem.
Bez ohledu na to, do jaké z výše zmíněných skupin se řadíte, je jasné, že Španělův comeback zvedne úroveň startovního pole. Devětatřicetiletý bard má totiž stále co nabídnout. Z F1 odcházel znechucený a otrávený, nicméně dvouletá pauza v něm opět zažehla vášeň k nejrychlejším monopostům světa. Přesně tohle alespoň Fernando tvrdí.
„V roce 2018 jsem byl myšlenkami jinde, přemýšlel jsem o trojkoruně, Le Mans, WEC a dalších závodech. Prostě F1 mě tehdy nelákala, nenaplňovala mě. Řekl jsem si: Podívej se, bude lepší to zabalit a vyzkoušet něco nového. Uvidíš, jestli se s novými pravidly vrátíš," popisuje Španěl.
A nyní se skutečně vrací. Po nových výzvách, které Alonso absolvoval, si uvědomil, že je ten správný čas na to, aby se znovu stal pilotem F1.
„Uvědomil jsem si, že teď je správný okamžik pro návrat, byť se nové regule o rok posunuly. Cítím se velmi dobře, cítím se mladý, chci prohnat ostatní!" Podaří se mu to?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.