Aktuální kalendář Formule 1 může být výrazně pozměněn z důvodu pokračující pandemie koronaviru. Nové kmeny koronaviru, další omezení v cestování a změny (většinou přísnější) v karanténě. Formule 1 je už na covid připravenější než vloni, ale i tak letos světová pandemie královskou třídu motorsportu ovlivní. Aktuálně vedení Formule 1 diskutuje, co se stane kvůli odkladu Grand Prix Austrálie. Sezóna by pak měla nejspíše začít v Bahrajnu, o týden později oproti původnímu plánu, tedy 28. března.
V důsledku toho by došlo zřejmě i k přesunu testů do Bahrajnu a to možná i na pozdější termín, někdy před polovinou března. Podle BBC se ale „černá mračna“ stahují nad dalšími závody. Vedení Formule 1 po zkušenostech z loňského roku už pro jistotu připravuje záložní kalendář. Ten měl být předložen na schůzce mezi vedením F1 a týmy, které se poprvé v roli šéfa F1 zúčastnil Stefano Domenicali.
Podle zatím nepotvrzených zdrojů by se GP Austrálie měla uskutečnit 21. března, v Číně by se mělo jet 11. dubna a ve Španělsku 9. května, ale vedení Formule 1 se předběžně dohodlo s týmy i na záložní verzi kalendáře.
Pokud bude závod v Číně odložen nebo zrušen, Grand Prix Austrálie by se pak jela 21. listopadu. Závod v Brazílii by se kvůli tomu posunul na 7. listopad (o týden dříve proti původnímu kalendáři), takže na americkém kontinentu by se pak jely tři závody v řadě (USA, Mexiko a Sao Paulo).
Nově by byly zařazeny závody v Imole 18. dubna a 2. května by Formule 1 zavítala do Portugalska na závodní okruh Algarve.
V Saúdské Arábii by se jelo naopak o týden později 5. prosince, kdy se mělo jet v Abú Dhabí. Finále sezóny na okruhu Yas Marina by se pak přesunulo na 12. prosince.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.