Aktuální kalendář Formule 1 může být výrazně pozměněn z důvodu pokračující pandemie koronaviru. Nové kmeny koronaviru, další omezení v cestování a změny (většinou přísnější) v karanténě. Formule 1 je už na covid připravenější než vloni, ale i tak letos světová pandemie královskou třídu motorsportu ovlivní. Aktuálně vedení Formule 1 diskutuje, co se stane kvůli odkladu Grand Prix Austrálie. Sezóna by pak měla nejspíše začít v Bahrajnu, o týden později oproti původnímu plánu, tedy 28. března.
V důsledku toho by došlo zřejmě i k přesunu testů do Bahrajnu a to možná i na pozdější termín, někdy před polovinou března. Podle BBC se ale „černá mračna“ stahují nad dalšími závody. Vedení Formule 1 po zkušenostech z loňského roku už pro jistotu připravuje záložní kalendář. Ten měl být předložen na schůzce mezi vedením F1 a týmy, které se poprvé v roli šéfa F1 zúčastnil Stefano Domenicali.
Podle zatím nepotvrzených zdrojů by se GP Austrálie měla uskutečnit 21. března, v Číně by se mělo jet 11. dubna a ve Španělsku 9. května, ale vedení Formule 1 se předběžně dohodlo s týmy i na záložní verzi kalendáře.
Pokud bude závod v Číně odložen nebo zrušen, Grand Prix Austrálie by se pak jela 21. listopadu. Závod v Brazílii by se kvůli tomu posunul na 7. listopad (o týden dříve proti původnímu kalendáři), takže na americkém kontinentu by se pak jely tři závody v řadě (USA, Mexiko a Sao Paulo).
Nově by byly zařazeny závody v Imole 18. dubna a 2. května by Formule 1 zavítala do Portugalska na závodní okruh Algarve.
V Saúdské Arábii by se jelo naopak o týden později 5. prosince, kdy se mělo jet v Abú Dhabí. Finále sezóny na okruhu Yas Marina by se pak přesunulo na 12. prosince.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.