Aktuální kalendář Formule 1 může být výrazně pozměněn z důvodu pokračující pandemie koronaviru. Nové kmeny koronaviru, další omezení v cestování a změny (většinou přísnější) v karanténě. Formule 1 je už na covid připravenější než vloni, ale i tak letos světová pandemie královskou třídu motorsportu ovlivní. Aktuálně vedení Formule 1 diskutuje, co se stane kvůli odkladu Grand Prix Austrálie. Sezóna by pak měla nejspíše začít v Bahrajnu, o týden později oproti původnímu plánu, tedy 28. března.
V důsledku toho by došlo zřejmě i k přesunu testů do Bahrajnu a to možná i na pozdější termín, někdy před polovinou března. Podle BBC se ale „černá mračna“ stahují nad dalšími závody. Vedení Formule 1 po zkušenostech z loňského roku už pro jistotu připravuje záložní kalendář. Ten měl být předložen na schůzce mezi vedením F1 a týmy, které se poprvé v roli šéfa F1 zúčastnil Stefano Domenicali.
Podle zatím nepotvrzených zdrojů by se GP Austrálie měla uskutečnit 21. března, v Číně by se mělo jet 11. dubna a ve Španělsku 9. května, ale vedení Formule 1 se předběžně dohodlo s týmy i na záložní verzi kalendáře.
Pokud bude závod v Číně odložen nebo zrušen, Grand Prix Austrálie by se pak jela 21. listopadu. Závod v Brazílii by se kvůli tomu posunul na 7. listopad (o týden dříve proti původnímu kalendáři), takže na americkém kontinentu by se pak jely tři závody v řadě (USA, Mexiko a Sao Paulo).
Nově by byly zařazeny závody v Imole 18. dubna a 2. května by Formule 1 zavítala do Portugalska na závodní okruh Algarve.
V Saúdské Arábii by se jelo naopak o týden později 5. prosince, kdy se mělo jet v Abú Dhabí. Finále sezóny na okruhu Yas Marina by se pak přesunulo na 12. prosince.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.