Aktuální kalendář Formule 1 může být výrazně pozměněn z důvodu pokračující pandemie koronaviru. Nové kmeny koronaviru, další omezení v cestování a změny (většinou přísnější) v karanténě. Formule 1 je už na covid připravenější než vloni, ale i tak letos světová pandemie královskou třídu motorsportu ovlivní. Aktuálně vedení Formule 1 diskutuje, co se stane kvůli odkladu Grand Prix Austrálie. Sezóna by pak měla nejspíše začít v Bahrajnu, o týden později oproti původnímu plánu, tedy 28. března.
V důsledku toho by došlo zřejmě i k přesunu testů do Bahrajnu a to možná i na pozdější termín, někdy před polovinou března. Podle BBC se ale „černá mračna“ stahují nad dalšími závody. Vedení Formule 1 po zkušenostech z loňského roku už pro jistotu připravuje záložní kalendář. Ten měl být předložen na schůzce mezi vedením F1 a týmy, které se poprvé v roli šéfa F1 zúčastnil Stefano Domenicali.
Podle zatím nepotvrzených zdrojů by se GP Austrálie měla uskutečnit 21. března, v Číně by se mělo jet 11. dubna a ve Španělsku 9. května, ale vedení Formule 1 se předběžně dohodlo s týmy i na záložní verzi kalendáře.
Pokud bude závod v Číně odložen nebo zrušen, Grand Prix Austrálie by se pak jela 21. listopadu. Závod v Brazílii by se kvůli tomu posunul na 7. listopad (o týden dříve proti původnímu kalendáři), takže na americkém kontinentu by se pak jely tři závody v řadě (USA, Mexiko a Sao Paulo).
Nově by byly zařazeny závody v Imole 18. dubna a 2. května by Formule 1 zavítala do Portugalska na závodní okruh Algarve.
V Saúdské Arábii by se jelo naopak o týden později 5. prosince, kdy se mělo jet v Abú Dhabí. Finále sezóny na okruhu Yas Marina by se pak přesunulo na 12. prosince.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.