Jock Clear je ve světě Formule 1 velezkušenou personou. Ostřílený harcovník nyní dostane za úkol cepovat piloty z jezdecké akademie Ferrari, zejména Micka Schumachera.
Jméno Schumacher se počínaje sezonou 2021 vrátí do Formule 1, syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera Mick bude nově hájit barvy týmu Haas, přičemž jeho týmovým kolegou se stane další nováček Nikita Mazepin z Ruska.
Schumacher junior patří do jezdecké akademie Ferrari, Scuderia si v něm vychovává další talent po vzoru Charlesa Leclerca, šéf týmu Mattia Binotto se dříve nechal slyšet, že mladý Němec by mohl naskočit do rudého monopostu za dva roky. To je ale stále ještě vzdálená hudba budoucnosti, nyní musí Schumacher zvládnout přesun do královny motorsportu, v tom mu má pomoci velezkušený inženýr Jock Clear.
Ten už toho má ve Formuli 1 za sebou víc než dost. Spolupracoval například s Michaelem Schumacherem, Lewisem Hamiltonem, Nicem Rosbergem nebo Charlesem Leclercem. Byl to právě on, kdo Monačanovi usnadnil přechod do Ferrari, neboť v sezoně 2019 Clear zastával pozici Leclercova závodního inženýra.
Letos se však ostřílený inženýr stáhl do ústraní, jak vysvětluje Mattia Binotto. „Pro rok 2020 jsme přehodnotili jeho úkoly, z Jocka se stal kouč našich pilotů, který se věnoval zejména Charlesovi. Má na starosti veškeré aspekty jezdeckého stylu, které s jezdci probírá. Nyní jsme došli k závěru, že jeho roli zintenzivníme, což znamená, že se bude věnovat také Mickovi."
Na závěr dodejme, že Clear přestoupil k Ferrari z Mercedesu, v Maranellu měl původně na starosti závodní strategie, ale postupně došlo k jeho „převelení" na jinou pozici. Jak už jsme zmínili, Jock Clear dříve spolupracoval také s Michaelem Schumacherem, i z tohoto pohledu tak půjde o zajímavou hříčku osudu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.