Jock Clear je ve světě Formule 1 velezkušenou personou. Ostřílený harcovník nyní dostane za úkol cepovat piloty z jezdecké akademie Ferrari, zejména Micka Schumachera.
Jméno Schumacher se počínaje sezonou 2021 vrátí do Formule 1, syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera Mick bude nově hájit barvy týmu Haas, přičemž jeho týmovým kolegou se stane další nováček Nikita Mazepin z Ruska.
Schumacher junior patří do jezdecké akademie Ferrari, Scuderia si v něm vychovává další talent po vzoru Charlesa Leclerca, šéf týmu Mattia Binotto se dříve nechal slyšet, že mladý Němec by mohl naskočit do rudého monopostu za dva roky. To je ale stále ještě vzdálená hudba budoucnosti, nyní musí Schumacher zvládnout přesun do královny motorsportu, v tom mu má pomoci velezkušený inženýr Jock Clear.
Ten už toho má ve Formuli 1 za sebou víc než dost. Spolupracoval například s Michaelem Schumacherem, Lewisem Hamiltonem, Nicem Rosbergem nebo Charlesem Leclercem. Byl to právě on, kdo Monačanovi usnadnil přechod do Ferrari, neboť v sezoně 2019 Clear zastával pozici Leclercova závodního inženýra.
Letos se však ostřílený inženýr stáhl do ústraní, jak vysvětluje Mattia Binotto. „Pro rok 2020 jsme přehodnotili jeho úkoly, z Jocka se stal kouč našich pilotů, který se věnoval zejména Charlesovi. Má na starosti veškeré aspekty jezdeckého stylu, které s jezdci probírá. Nyní jsme došli k závěru, že jeho roli zintenzivníme, což znamená, že se bude věnovat také Mickovi."
Na závěr dodejme, že Clear přestoupil k Ferrari z Mercedesu, v Maranellu měl původně na starosti závodní strategie, ale postupně došlo k jeho „převelení" na jinou pozici. Jak už jsme zmínili, Jock Clear dříve spolupracoval také s Michaelem Schumacherem, i z tohoto pohledu tak půjde o zajímavou hříčku osudu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.