Max Verstappen má z nového týmového kolegy radost. Holandská hvězda doufá, že spolu se Sergiem Pérezem vytvoří na Mercedes patřičný tlak.
Red Bull v pátek potvrdil angažování Sergia Péreze. Zkušený Mexičan nahradí v kokpitu Alexe Albona, ten se přesouvá do role vývojového pilota. Důvod tohoto rozhodnutí je v zásadě jeden - rudí býci chtějí na Mercedes vytvořit tlak s oběma svými vozy, což se jim během posledních dvou let nedařilo. Právě to také zlomilo vaz Gaslymu a nyní Albonovi.
Dobře informované zdroje z prostředí Red Bullu tvrdily, že na jezdeckou změnu tlačil zejména Max Verstappen, holandská hvězda totiž věří, že vyrovnanější parťák týmu ve všech směrech pomůže. Hlavně pak v tom klíčovém, který zohledňuje boj přímo na trati. Po oficiálním oznámení Pérezova příchodu do Red Bullu Verstappen svou radost nijak neskrývá.
„Je skvělé, když máte v týmu kolegu, který dokáže tým tlačit dopředu. Doufám, že se budeme dopředu tlačit i vzájemně, bude to vzrušující. Snad to Mercedesu společně ztížíme. Doufám v naši konkurenceschopnost od prvního závodu," přeje si Verstappen.
A co vzkazuje Verstappen na adresu Albona? „Měl to těžké, v Abů Zabí byl celkem blízko, ale většinu roku se mu právě tohle nedařilo. Mercedes se pak snažil s dvěma svými vozy vymyslet nějakou odlišnou strategii skrz zastávky v boxech, přičemž já byl na to sám, to se teď doufám změní. Týmu jsem zcela upřímně řekl svůj názor, nejsem sice ten, kdo tu dělá rozhodnutí, ale o jeho výměně jsem věděl už nějakou dobu."
Pro Péreze jde o životní šanci. Vždyť to vypadalo, že Mexičan bude po překvapivém konci u Racing Pointu minimálně na rok bez práce. Teď se před ním otevřela šance na působení v top týmu.
Pomůže Red Bullu sesadit Mercedes?
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.