Max Verstappen má z nového týmového kolegy radost. Holandská hvězda doufá, že spolu se Sergiem Pérezem vytvoří na Mercedes patřičný tlak.
Red Bull v pátek potvrdil angažování Sergia Péreze. Zkušený Mexičan nahradí v kokpitu Alexe Albona, ten se přesouvá do role vývojového pilota. Důvod tohoto rozhodnutí je v zásadě jeden - rudí býci chtějí na Mercedes vytvořit tlak s oběma svými vozy, což se jim během posledních dvou let nedařilo. Právě to také zlomilo vaz Gaslymu a nyní Albonovi.
Dobře informované zdroje z prostředí Red Bullu tvrdily, že na jezdeckou změnu tlačil zejména Max Verstappen, holandská hvězda totiž věří, že vyrovnanější parťák týmu ve všech směrech pomůže. Hlavně pak v tom klíčovém, který zohledňuje boj přímo na trati. Po oficiálním oznámení Pérezova příchodu do Red Bullu Verstappen svou radost nijak neskrývá.
„Je skvělé, když máte v týmu kolegu, který dokáže tým tlačit dopředu. Doufám, že se budeme dopředu tlačit i vzájemně, bude to vzrušující. Snad to Mercedesu společně ztížíme. Doufám v naši konkurenceschopnost od prvního závodu," přeje si Verstappen.
A co vzkazuje Verstappen na adresu Albona? „Měl to těžké, v Abů Zabí byl celkem blízko, ale většinu roku se mu právě tohle nedařilo. Mercedes se pak snažil s dvěma svými vozy vymyslet nějakou odlišnou strategii skrz zastávky v boxech, přičemž já byl na to sám, to se teď doufám změní. Týmu jsem zcela upřímně řekl svůj názor, nejsem sice ten, kdo tu dělá rozhodnutí, ale o jeho výměně jsem věděl už nějakou dobu."
Pro Péreze jde o životní šanci. Vždyť to vypadalo, že Mexičan bude po překvapivém konci u Racing Pointu minimálně na rok bez práce. Teď se před ním otevřela šance na působení v top týmu.
Pomůže Red Bullu sesadit Mercedes?
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.