Sportovní šéf Ferrari Laurent Mekies odhaluje, že v Maranellu již před začátkem letošní sezóny věděli, jak náročné období je čeká.
Mekies, jenž za nepřítomnosti nemocného šéfa Mattii Binotta vedl Scuderii v Abú Zabí, se po skončení nepovedeného závodu ohlédl za letošním ročníkem - jejich nejhorším za posledních 40 let. Bídu včera podtrhli svými výsledky oba piloti: v cíli 13. Charles Leclerc a 14. Sebastian Vettel.
"V Barceloně jsme si rychle uvědomili, že máme vážné starosti s určitými výkonnostními hledisky auta. Věděli jsme, že to bude velmi těžké. V té době jsme netušili jen to, jak dlouho nám potrvá, než to plně pochopíme a ještě méně než to, do kdy to napravíme," popisuje sportovní ředitel Ferrari, které v šampionátu skončilo až šesté za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem, Racing Pointem i za Renaultem.
Vše navíc ztížila pandemie koronaviru: "Pak jsme se dostali do šílené situace, kdy jsme se všichni v té době dostali do Covidu a několik měsíců jsme se nemohli dotknout auta a jezdit s ním. Takže tam podle mě byly náznaky, že sezóna bude extrémně náročná, což taky byla."
Přesto se domnívá, že tým může být spokojený s tím, jak zareagoval na letošní výzvy, a na pokrok, který dosáhl: "Rozhodně jde o dobrý příklad toho, co se naučíte v době krize. V takových situacích se toho naučíte nejvíce. A odnášíme si to, že tým dokázal zůstat v takové době jednotný a stále se na to snažil tlačit tak tvrdě, jak jen to šlo, i přes neuspokojivé výsledky."
Pokrok, který Ferrari dosáhlo, podle něj nemusí být patrné, protože nezávodili na čele: "V tomto roce jsme dosáhli spoustu drobných, ale velmi významných úspěchů. Obešly se bez povšimnutí, protože jsme jezdili vzadu. Ale znovu, jde o něco, co nás snad učiní silnějšími a co se snad přenese do příštího ročníku."
"Co si v krátkosti odnášíme z tak těžké sezóny, globálně náročných podmínek, je způsob, jakým jsme bojovali a posouvali naše limity. Když jste na trati, tak musíte více riskovat. Piloti více riskují, tým více riskuje se strategií, protože to musíte udělat, abyste dosáhl dobrého výsledku. Jde o vystoupení ze své komfortní zóny. Pokud to dokážete, tak jste rozhodně silnější," dodává Mekies, za jehož tým bude příští rok společně s Leclercem závodit Carlos Sainz z McLarenu, zatímco Sebastian Vettel přechází k Racing Pointu (od příští sezóny Aston Martinu).
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.