Sportovní šéf Ferrari Laurent Mekies odhaluje, že v Maranellu již před začátkem letošní sezóny věděli, jak náročné období je čeká.
Mekies, jenž za nepřítomnosti nemocného šéfa Mattii Binotta vedl Scuderii v Abú Zabí, se po skončení nepovedeného závodu ohlédl za letošním ročníkem - jejich nejhorším za posledních 40 let. Bídu včera podtrhli svými výsledky oba piloti: v cíli 13. Charles Leclerc a 14. Sebastian Vettel.
"V Barceloně jsme si rychle uvědomili, že máme vážné starosti s určitými výkonnostními hledisky auta. Věděli jsme, že to bude velmi těžké. V té době jsme netušili jen to, jak dlouho nám potrvá, než to plně pochopíme a ještě méně než to, do kdy to napravíme," popisuje sportovní ředitel Ferrari, které v šampionátu skončilo až šesté za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem, Racing Pointem i za Renaultem.
Vše navíc ztížila pandemie koronaviru: "Pak jsme se dostali do šílené situace, kdy jsme se všichni v té době dostali do Covidu a několik měsíců jsme se nemohli dotknout auta a jezdit s ním. Takže tam podle mě byly náznaky, že sezóna bude extrémně náročná, což taky byla."
Přesto se domnívá, že tým může být spokojený s tím, jak zareagoval na letošní výzvy, a na pokrok, který dosáhl: "Rozhodně jde o dobrý příklad toho, co se naučíte v době krize. V takových situacích se toho naučíte nejvíce. A odnášíme si to, že tým dokázal zůstat v takové době jednotný a stále se na to snažil tlačit tak tvrdě, jak jen to šlo, i přes neuspokojivé výsledky."
Pokrok, který Ferrari dosáhlo, podle něj nemusí být patrné, protože nezávodili na čele: "V tomto roce jsme dosáhli spoustu drobných, ale velmi významných úspěchů. Obešly se bez povšimnutí, protože jsme jezdili vzadu. Ale znovu, jde o něco, co nás snad učiní silnějšími a co se snad přenese do příštího ročníku."
"Co si v krátkosti odnášíme z tak těžké sezóny, globálně náročných podmínek, je způsob, jakým jsme bojovali a posouvali naše limity. Když jste na trati, tak musíte více riskovat. Piloti více riskují, tým více riskuje se strategií, protože to musíte udělat, abyste dosáhl dobrého výsledku. Jde o vystoupení ze své komfortní zóny. Pokud to dokážete, tak jste rozhodně silnější," dodává Mekies, za jehož tým bude příští rok společně s Leclercem závodit Carlos Sainz z McLarenu, zatímco Sebastian Vettel přechází k Racing Pointu (od příští sezóny Aston Martinu).
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.