Sportovní šéf Ferrari Laurent Mekies odhaluje, že v Maranellu již před začátkem letošní sezóny věděli, jak náročné období je čeká.
Mekies, jenž za nepřítomnosti nemocného šéfa Mattii Binotta vedl Scuderii v Abú Zabí, se po skončení nepovedeného závodu ohlédl za letošním ročníkem - jejich nejhorším za posledních 40 let. Bídu včera podtrhli svými výsledky oba piloti: v cíli 13. Charles Leclerc a 14. Sebastian Vettel.
"V Barceloně jsme si rychle uvědomili, že máme vážné starosti s určitými výkonnostními hledisky auta. Věděli jsme, že to bude velmi těžké. V té době jsme netušili jen to, jak dlouho nám potrvá, než to plně pochopíme a ještě méně než to, do kdy to napravíme," popisuje sportovní ředitel Ferrari, které v šampionátu skončilo až šesté za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem, Racing Pointem i za Renaultem.
Vše navíc ztížila pandemie koronaviru: "Pak jsme se dostali do šílené situace, kdy jsme se všichni v té době dostali do Covidu a několik měsíců jsme se nemohli dotknout auta a jezdit s ním. Takže tam podle mě byly náznaky, že sezóna bude extrémně náročná, což taky byla."
Přesto se domnívá, že tým může být spokojený s tím, jak zareagoval na letošní výzvy, a na pokrok, který dosáhl: "Rozhodně jde o dobrý příklad toho, co se naučíte v době krize. V takových situacích se toho naučíte nejvíce. A odnášíme si to, že tým dokázal zůstat v takové době jednotný a stále se na to snažil tlačit tak tvrdě, jak jen to šlo, i přes neuspokojivé výsledky."
Pokrok, který Ferrari dosáhlo, podle něj nemusí být patrné, protože nezávodili na čele: "V tomto roce jsme dosáhli spoustu drobných, ale velmi významných úspěchů. Obešly se bez povšimnutí, protože jsme jezdili vzadu. Ale znovu, jde o něco, co nás snad učiní silnějšími a co se snad přenese do příštího ročníku."
"Co si v krátkosti odnášíme z tak těžké sezóny, globálně náročných podmínek, je způsob, jakým jsme bojovali a posouvali naše limity. Když jste na trati, tak musíte více riskovat. Piloti více riskují, tým více riskuje se strategií, protože to musíte udělat, abyste dosáhl dobrého výsledku. Jde o vystoupení ze své komfortní zóny. Pokud to dokážete, tak jste rozhodně silnější," dodává Mekies, za jehož tým bude příští rok společně s Leclercem závodit Carlos Sainz z McLarenu, zatímco Sebastian Vettel přechází k Racing Pointu (od příští sezóny Aston Martinu).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.