Max Verstappen zajel skvělé kolo a o 0,025 sek porazil Valtteriho Bottase a získal svoji první letošní pole position. Nicméně po konci kvalifikace se na okruhu Yas Marina začal prohánět Fernando Alonso s Renaultem R25 z roku 2005... A téměř nikoho to nenechalo chladným.
Nebylo to během tohoto víkendu poprvé, kdy se Alonso se starým vozem R25 vydal na okruh. Jednalo se o oslavu značky Renault v F1 před přejmenováním na Alpine. A vzbudilo to obrovský zájem mechaniků i dalších členů týmů a fanoušků, kteří to sledovali doma u televizních obrazovek.
Ok. Still smiling, amaze how this beauty can be that fast . Hasta mañana 💙💛. @RenaultF1Team #R25 #V10 #RSspirit pic.twitter.com/gUU6R4RofA
— Fernando Alonso (@alo_oficial) December 12, 2020Dvojnásobný šampion se příští rok vrací za volant vozu formule 1 a po své jízdě se nechal slyšet, že zájem a emoce kolem toho jen ukazují, co F1 v dnešní době postrádá.
Podle Alonsa právě řev desetiválcového motoru dodal zvuk a emoce, které současné vozy prostě nemohou nabídnout. "Je to něco, co dnes popravdě chybí. Myslím, že nejen fanouškům, ale všichni v paddocku postrádáme ten zvuk. Chybí nám F1, do které jsme se zamilovali, když jsme byli děti a sledovali jsme televizi. Takže sledovat nyní tento vůz na tomto okruhu bylo pro všechny v boxové uličce speciální. Bylo skvělé takto všechny pozdravit. A nebyli to jen mechanici Renaultu, byli tam snad všichni," uvedl.
Španěl se rozhodně nedržel zpět a zajížděl slušné časy kolem 1:39 min. A to je podle něj úžasné, protože se téměř vyrovnají současným vozům v závodním režimu. "Nejenže zní skvěle, ale zní rychle. Za volantem cítíte vibrace, prostě všechno. Je to lehké auto, takže cítíte každý pohyb a je to úžasný pocit. Ještě pořád se musím usmívat. Asi se budu smát až do roku 2021," popisuje.
The perfect onboard doesn't exi... Oh wow. #RSspirit #AbuDhabiGP @alo_oficial @f1 pic.twitter.com/i6L2eVA9yg
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 11, 2020
Díky pocitu v kokpitu a všem těm vzpomínkám s tímto vozem prý pomalu jet neumí. "Je přirozené jet rychle. Cítit to je úžasné. Vím, že je to staré auto, ale pro mě je to perfektní stroj," dodal Alonso.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.