Max Verstappen zajel skvělé kolo a o 0,025 sek porazil Valtteriho Bottase a získal svoji první letošní pole position. Nicméně po konci kvalifikace se na okruhu Yas Marina začal prohánět Fernando Alonso s Renaultem R25 z roku 2005... A téměř nikoho to nenechalo chladným.
Nebylo to během tohoto víkendu poprvé, kdy se Alonso se starým vozem R25 vydal na okruh. Jednalo se o oslavu značky Renault v F1 před přejmenováním na Alpine. A vzbudilo to obrovský zájem mechaniků i dalších členů týmů a fanoušků, kteří to sledovali doma u televizních obrazovek.
Ok. Still smiling, amaze how this beauty can be that fast . Hasta mañana 💙💛. @RenaultF1Team #R25 #V10 #RSspirit pic.twitter.com/gUU6R4RofA
— Fernando Alonso (@alo_oficial) December 12, 2020Dvojnásobný šampion se příští rok vrací za volant vozu formule 1 a po své jízdě se nechal slyšet, že zájem a emoce kolem toho jen ukazují, co F1 v dnešní době postrádá.
Podle Alonsa právě řev desetiválcového motoru dodal zvuk a emoce, které současné vozy prostě nemohou nabídnout. "Je to něco, co dnes popravdě chybí. Myslím, že nejen fanouškům, ale všichni v paddocku postrádáme ten zvuk. Chybí nám F1, do které jsme se zamilovali, když jsme byli děti a sledovali jsme televizi. Takže sledovat nyní tento vůz na tomto okruhu bylo pro všechny v boxové uličce speciální. Bylo skvělé takto všechny pozdravit. A nebyli to jen mechanici Renaultu, byli tam snad všichni," uvedl.
Španěl se rozhodně nedržel zpět a zajížděl slušné časy kolem 1:39 min. A to je podle něj úžasné, protože se téměř vyrovnají současným vozům v závodním režimu. "Nejenže zní skvěle, ale zní rychle. Za volantem cítíte vibrace, prostě všechno. Je to lehké auto, takže cítíte každý pohyb a je to úžasný pocit. Ještě pořád se musím usmívat. Asi se budu smát až do roku 2021," popisuje.
The perfect onboard doesn't exi... Oh wow. #RSspirit #AbuDhabiGP @alo_oficial @f1 pic.twitter.com/i6L2eVA9yg
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 11, 2020
Díky pocitu v kokpitu a všem těm vzpomínkám s tímto vozem prý pomalu jet neumí. "Je přirozené jet rychle. Cítit to je úžasné. Vím, že je to staré auto, ale pro mě je to perfektní stroj," dodal Alonso.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.