Max Verstappen zajel skvělé kolo a o 0,025 sek porazil Valtteriho Bottase a získal svoji první letošní pole position. Nicméně po konci kvalifikace se na okruhu Yas Marina začal prohánět Fernando Alonso s Renaultem R25 z roku 2005... A téměř nikoho to nenechalo chladným.
Nebylo to během tohoto víkendu poprvé, kdy se Alonso se starým vozem R25 vydal na okruh. Jednalo se o oslavu značky Renault v F1 před přejmenováním na Alpine. A vzbudilo to obrovský zájem mechaniků i dalších členů týmů a fanoušků, kteří to sledovali doma u televizních obrazovek.
Ok. Still smiling, amaze how this beauty can be that fast . Hasta mañana 💙💛. @RenaultF1Team #R25 #V10 #RSspirit pic.twitter.com/gUU6R4RofA
— Fernando Alonso (@alo_oficial) December 12, 2020Dvojnásobný šampion se příští rok vrací za volant vozu formule 1 a po své jízdě se nechal slyšet, že zájem a emoce kolem toho jen ukazují, co F1 v dnešní době postrádá.
Podle Alonsa právě řev desetiválcového motoru dodal zvuk a emoce, které současné vozy prostě nemohou nabídnout. "Je to něco, co dnes popravdě chybí. Myslím, že nejen fanouškům, ale všichni v paddocku postrádáme ten zvuk. Chybí nám F1, do které jsme se zamilovali, když jsme byli děti a sledovali jsme televizi. Takže sledovat nyní tento vůz na tomto okruhu bylo pro všechny v boxové uličce speciální. Bylo skvělé takto všechny pozdravit. A nebyli to jen mechanici Renaultu, byli tam snad všichni," uvedl.
Španěl se rozhodně nedržel zpět a zajížděl slušné časy kolem 1:39 min. A to je podle něj úžasné, protože se téměř vyrovnají současným vozům v závodním režimu. "Nejenže zní skvěle, ale zní rychle. Za volantem cítíte vibrace, prostě všechno. Je to lehké auto, takže cítíte každý pohyb a je to úžasný pocit. Ještě pořád se musím usmívat. Asi se budu smát až do roku 2021," popisuje.
The perfect onboard doesn't exi... Oh wow. #RSspirit #AbuDhabiGP @alo_oficial @f1 pic.twitter.com/i6L2eVA9yg
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 11, 2020
Díky pocitu v kokpitu a všem těm vzpomínkám s tímto vozem prý pomalu jet neumí. "Je přirozené jet rychle. Cítit to je úžasné. Vím, že je to staré auto, ale pro mě je to perfektní stroj," dodal Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.