Red Bully v posledním tréninku nejrychlejší. Verstappen před Albonem a oběma Renaulty.
Poslední trénink letošního roku je tu. V Abú Zabí je teplota téměř 25 °C. Trať má potom bez mála 38 °C. Kvalifikace a závod se však pojedou za chladnějších podmínek po západu slunce.
Kdo včera sledoval tréninky, určitě mu neunikl požár vozu Kimiho Räkkönena. Ten dnes jede s původním šasi. Samozřejmě byly třeba opravy, ale šasi zůstalo nedotčeno. Jednalo se o selhání motoru.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, ale všichni zatím zůstávají v garáži. A to platí více než deset minut. "Protože se pojede za jiných podmínek, všichni vyčkávají," vysvětluje pro Sky Sports Christian Horner.
A jak vidí šance Red Bullu proti Mercedesům? "Vypadá to, že na ně stále ztrácíme, ale jsme před ostatními. Trápíme se trošku ve třetím sektoru, takže na tom jsme se snažili zapracovat a vyladit vyvážení na obou vozech, takže uvidíme," hodnotí šéf týmu.
Teprve po více než čtvrt hodně se na trati objevuje první auto. Jedná se Latifiho ve Williamsu. Zajíždí první měřený čas s hodnotou 1:39,812 min. Na trať se vydávají oba Mercedesy. Kromě nich také zajíždějí časy Magnussen a Fittipaldi (oba jsou pomalejší než Williams). Na trati aktuálně osm vozů.
Do čela jde Giovinazzi (čas 1:39,190 min), ale to platí než dojedou Mercedesy. Bottas na měkké sadě zajíždí 1:38,034 min. Na druhé místo se řadí Ocon s Renaultem.
😍😍😍 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/N8KTBuRpDT
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 12, 2020
Šlápl na to Albon, jde do čela s časem 1:37,536 min. Hamilton se řadí na druhé místo a na Red Bull ztrácí 0,025 sek. To však neplatí nadlouho. Jen než dojede Verstappen, který jde do čela s náskokem na týmového kolegu 0,361 sek.
Norris jako jediný (kromě Strolla) na střední sadě a zařadil se před Bottase na čtvrté místo.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Albon, Hamilton, Norris, Bottas, Leclerc, Pérez, , Sainz, Ricciardo, Gasly, Ocon, Vettel, Kvjat, Stroll, Givovinazzi, Latifi, Räikkönen, Russell, Magnussen, Fittipaldi.
Verstappen se ještě zlepšuje. Čas 1:36,734 min. Hamilton ztrácí 0,132 sek. Poslední sektor nizozemský závodník projel naprosto bez chyby a se skvělým časem a to na použitých pneumatikách.
A jak to vypadá s maximální rychlostí? Nejrychleji jedou Mercedesy. Russell 323,2 km/hod a Latifi 322,2 km/hod. Za nimi Norris (320,7 km/hod) a Ricciardo (320,5 km/hod).
Taking in all the data before more lappage. #RSspirit #AbuDhabiGP pic.twitter.com/GM6vMtO56k
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 12, 2020
Zbývá dvacet minut a mnozí jezdci zajeli do garáže pro nové pneumatiky. Hamilton se zlepšuje, ale Verstappenův čas nepřekonal. Připsal si 1:37,012 min. A nepovedlo se to ani Bottasovi.
Zlepšuje se Ferrari, Leclerc se řadí na čtvrté místo. Šlápl na to i Russell, který jde před Norrise na sedmé místo. McLararen se však zlepšuje a Norris jde za Verstappena na druhé místo. Jenže to neplatí dlouho, Ricciardo zajíždí o desetinu pomalejší čas než nejrychlejší Verstappen.
Zbývá pár posledních minut a časy je nyní dost mění. Pět minut do konce a první pětice? Verstappen, Ricciardo, Ocon, Norris, Hamilton... Bottas osmý, Albon devátý. Verstappen zajíždí 1:36,251 min. Jeho týmový kolega na to odpovídá a zajíždí druhý nejrychlejší čas 1:36,752 min.
Nic dalšího se však už v tréninku nestane, protože už se objevuje šachovnicová vlajka. Nejvíce kol si připsal Pierre Gasly, konkrétně osmnáct. Nejméně naopak Ricciardo a Sainz - dvanáct.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.