Red Bully v posledním tréninku nejrychlejší. Verstappen před Albonem a oběma Renaulty.
Poslední trénink letošního roku je tu. V Abú Zabí je teplota téměř 25 °C. Trať má potom bez mála 38 °C. Kvalifikace a závod se však pojedou za chladnějších podmínek po západu slunce.
Kdo včera sledoval tréninky, určitě mu neunikl požár vozu Kimiho Räkkönena. Ten dnes jede s původním šasi. Samozřejmě byly třeba opravy, ale šasi zůstalo nedotčeno. Jednalo se o selhání motoru.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, ale všichni zatím zůstávají v garáži. A to platí více než deset minut. "Protože se pojede za jiných podmínek, všichni vyčkávají," vysvětluje pro Sky Sports Christian Horner.
A jak vidí šance Red Bullu proti Mercedesům? "Vypadá to, že na ně stále ztrácíme, ale jsme před ostatními. Trápíme se trošku ve třetím sektoru, takže na tom jsme se snažili zapracovat a vyladit vyvážení na obou vozech, takže uvidíme," hodnotí šéf týmu.
Teprve po více než čtvrt hodně se na trati objevuje první auto. Jedná se Latifiho ve Williamsu. Zajíždí první měřený čas s hodnotou 1:39,812 min. Na trať se vydávají oba Mercedesy. Kromě nich také zajíždějí časy Magnussen a Fittipaldi (oba jsou pomalejší než Williams). Na trati aktuálně osm vozů.
Do čela jde Giovinazzi (čas 1:39,190 min), ale to platí než dojedou Mercedesy. Bottas na měkké sadě zajíždí 1:38,034 min. Na druhé místo se řadí Ocon s Renaultem.
😍😍😍 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/N8KTBuRpDT
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 12, 2020
Šlápl na to Albon, jde do čela s časem 1:37,536 min. Hamilton se řadí na druhé místo a na Red Bull ztrácí 0,025 sek. To však neplatí nadlouho. Jen než dojede Verstappen, který jde do čela s náskokem na týmového kolegu 0,361 sek.
Norris jako jediný (kromě Strolla) na střední sadě a zařadil se před Bottase na čtvrté místo.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Verstappen, Albon, Hamilton, Norris, Bottas, Leclerc, Pérez, , Sainz, Ricciardo, Gasly, Ocon, Vettel, Kvjat, Stroll, Givovinazzi, Latifi, Räikkönen, Russell, Magnussen, Fittipaldi.
Verstappen se ještě zlepšuje. Čas 1:36,734 min. Hamilton ztrácí 0,132 sek. Poslední sektor nizozemský závodník projel naprosto bez chyby a se skvělým časem a to na použitých pneumatikách.
A jak to vypadá s maximální rychlostí? Nejrychleji jedou Mercedesy. Russell 323,2 km/hod a Latifi 322,2 km/hod. Za nimi Norris (320,7 km/hod) a Ricciardo (320,5 km/hod).
Taking in all the data before more lappage. #RSspirit #AbuDhabiGP pic.twitter.com/GM6vMtO56k
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 12, 2020
Zbývá dvacet minut a mnozí jezdci zajeli do garáže pro nové pneumatiky. Hamilton se zlepšuje, ale Verstappenův čas nepřekonal. Připsal si 1:37,012 min. A nepovedlo se to ani Bottasovi.
Zlepšuje se Ferrari, Leclerc se řadí na čtvrté místo. Šlápl na to i Russell, který jde před Norrise na sedmé místo. McLararen se však zlepšuje a Norris jde za Verstappena na druhé místo. Jenže to neplatí dlouho, Ricciardo zajíždí o desetinu pomalejší čas než nejrychlejší Verstappen.
Zbývá pár posledních minut a časy je nyní dost mění. Pět minut do konce a první pětice? Verstappen, Ricciardo, Ocon, Norris, Hamilton... Bottas osmý, Albon devátý. Verstappen zajíždí 1:36,251 min. Jeho týmový kolega na to odpovídá a zajíždí druhý nejrychlejší čas 1:36,752 min.
Nic dalšího se však už v tréninku nestane, protože už se objevuje šachovnicová vlajka. Nejvíce kol si připsal Pierre Gasly, konkrétně osmnáct. Nejméně naopak Ricciardo a Sainz - dvanáct.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.