ŠÁCHÍR - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak se vedlo pilotům během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu 2020 v jednotlivých částech okruhu a kdo dosáhl nejvyšší rychlosti na rovince?
Hamilton bez problémů vybojoval 98. pole-position své kariéry poté, co předvedl nepřekonatelné časy ve všech třech sektorech a dvakrát překonal rekord okruhu. Bottas sice na rozdíl od něj zajel čisté kolo, na svého týmového kolegu přesto ztrácel téměř 3 desetiny.
Pole number 98 for @LewisHamilton - and here's how he did it, with a stormer of a lap under the lights in Bahrain 👀🚀#BahrainGP 🇧🇭 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/Yg6WucGjNj
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Mercedesům byl nejblíže Verstappen, jenž by zítra mohl potrápit pomalejší z Mercedesu. Pozici třetího nejrychlejšího týmu drží Racing Point. Pérez se sice vklínil mezi Red Bully, nicméně za Hamiltonem zaostával už kolem sekundy.
Na rovinkách byly dnes nejrychlejší monoposty Renaultu, Ricciardovi bylo naměřeno 328 km/h. Russell, jenž dnes předvedl další skvělý výkon, když krom svého týmového kolegy předčil obě Alfy Romeo i Haasy, na rovince dosáhl 326 km/h.
Albon s Red Bullem poháněným Hondou ztrácel na Renault 3,6 km/h, Räikkönen s pohonnou jednotkou Ferrari byl o dalších 0,5 km/h pomalejší. Tovární vozy Ferrari trpící vysokým odporem (krom slabšího motoru) končí ve spodních patrech tabulky - Leclerc 14. a Vettel 19.
Pneumatiky a strategieVzhledem k abrazivnímu povrchu a měkčí nominaci pneumatik než loni se zítra očekávají dvouzastávkové strategie. Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách plus dva stinty po 18 kolech na měkké směsi. Velká cena Bahrajnu je vypsána celkem na 57 okruhů.
Jednozastávková strategie středně-tvrdá - tvrdá s výměnou pneumatik v 27. kole už je o něco pomalejší, ještě hůře vychází dvouzastávková strategie středně-tvrdá - středně-tvrdá - tvrdá.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.