ŠÁCHÍR - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak se vedlo pilotům během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu 2020 v jednotlivých částech okruhu a kdo dosáhl nejvyšší rychlosti na rovince?
Hamilton bez problémů vybojoval 98. pole-position své kariéry poté, co předvedl nepřekonatelné časy ve všech třech sektorech a dvakrát překonal rekord okruhu. Bottas sice na rozdíl od něj zajel čisté kolo, na svého týmového kolegu přesto ztrácel téměř 3 desetiny.
Pole number 98 for @LewisHamilton - and here's how he did it, with a stormer of a lap under the lights in Bahrain 👀🚀#BahrainGP 🇧🇭 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/Yg6WucGjNj
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Mercedesům byl nejblíže Verstappen, jenž by zítra mohl potrápit pomalejší z Mercedesu. Pozici třetího nejrychlejšího týmu drží Racing Point. Pérez se sice vklínil mezi Red Bully, nicméně za Hamiltonem zaostával už kolem sekundy.
Na rovinkách byly dnes nejrychlejší monoposty Renaultu, Ricciardovi bylo naměřeno 328 km/h. Russell, jenž dnes předvedl další skvělý výkon, když krom svého týmového kolegy předčil obě Alfy Romeo i Haasy, na rovince dosáhl 326 km/h.
Albon s Red Bullem poháněným Hondou ztrácel na Renault 3,6 km/h, Räikkönen s pohonnou jednotkou Ferrari byl o dalších 0,5 km/h pomalejší. Tovární vozy Ferrari trpící vysokým odporem (krom slabšího motoru) končí ve spodních patrech tabulky - Leclerc 14. a Vettel 19.
Pneumatiky a strategieVzhledem k abrazivnímu povrchu a měkčí nominaci pneumatik než loni se zítra očekávají dvouzastávkové strategie. Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách plus dva stinty po 18 kolech na měkké směsi. Velká cena Bahrajnu je vypsána celkem na 57 okruhů.
Jednozastávková strategie středně-tvrdá - tvrdá s výměnou pneumatik v 27. kole už je o něco pomalejší, ještě hůře vychází dvouzastávková strategie středně-tvrdá - středně-tvrdá - tvrdá.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.