ŠÁCHÍR - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak se vedlo pilotům během kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu 2020 v jednotlivých částech okruhu a kdo dosáhl nejvyšší rychlosti na rovince?
Hamilton bez problémů vybojoval 98. pole-position své kariéry poté, co předvedl nepřekonatelné časy ve všech třech sektorech a dvakrát překonal rekord okruhu. Bottas sice na rozdíl od něj zajel čisté kolo, na svého týmového kolegu přesto ztrácel téměř 3 desetiny.
Pole number 98 for @LewisHamilton - and here's how he did it, with a stormer of a lap under the lights in Bahrain 👀🚀#BahrainGP 🇧🇭 #F1 @pirellisport pic.twitter.com/Yg6WucGjNj
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Mercedesům byl nejblíže Verstappen, jenž by zítra mohl potrápit pomalejší z Mercedesu. Pozici třetího nejrychlejšího týmu drží Racing Point. Pérez se sice vklínil mezi Red Bully, nicméně za Hamiltonem zaostával už kolem sekundy.
Na rovinkách byly dnes nejrychlejší monoposty Renaultu, Ricciardovi bylo naměřeno 328 km/h. Russell, jenž dnes předvedl další skvělý výkon, když krom svého týmového kolegy předčil obě Alfy Romeo i Haasy, na rovince dosáhl 326 km/h.
Albon s Red Bullem poháněným Hondou ztrácel na Renault 3,6 km/h, Räikkönen s pohonnou jednotkou Ferrari byl o dalších 0,5 km/h pomalejší. Tovární vozy Ferrari trpící vysokým odporem (krom slabšího motoru) končí ve spodních patrech tabulky - Leclerc 14. a Vettel 19.
Pneumatiky a strategieVzhledem k abrazivnímu povrchu a měkčí nominaci pneumatik než loni se zítra očekávají dvouzastávkové strategie. Tou nejrychlejší je start na středně-tvrdých pneumatikách plus dva stinty po 18 kolech na měkké směsi. Velká cena Bahrajnu je vypsána celkem na 57 okruhů.
Jednozastávková strategie středně-tvrdá - tvrdá s výměnou pneumatik v 27. kole už je o něco pomalejší, ještě hůře vychází dvouzastávková strategie středně-tvrdá - středně-tvrdá - tvrdá.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.