Kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu měla očekávaný průběh. Nejrychlejší v ní bylo duo Mercedesu, druhá řada na startu zítřejšího závodu patří Red Bullu.
Jako první si měřený čas připsal Max Verstappen. O chvíli později začal úřadovat Hamilton, který byl o půl vteřiny rychlejší. Za Brita se zařadil jeho týmový kolega Bottas se ztrátou čtyř desetin sekundy. Velmi dobře se prezentoval také čtvrtý Gasly, kdežto Ferrari neprožívalo dobré odpoledne. Vettel i Leclerc byli pomalí. Po úvodních pokusech by nepostoupili piloti Williamsu, Raikkonen a stejně tak oba Haasy.
Dobře na tom nebyli ani Leclerc či Stroll. V závěrečných pokusech už se na nepostupujících příčkách nic nezměnilo. Za zmínku stojí pouze postup George Russella, který vystrnadil ze druhé části kvalifikace Antonia Giovinazziho.
Qualifying highlights from under the lights in Bahrain, as the drivers battled for crucial spots on Sunday's grid 🍿⬇️#BahrainGP 🇧🇭 #F1
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Ve druhé části kvalifikace se téměř všichni jezdci snažili kvalifikovat na tvrdší směsi pneumatik. Do problému se dostal Carlos Sainz, kvůli jehož incidentu byly vyvěšeny červené vlajky. Vypadalo to, že pro Španěla ve službách McLarenu kvalifikace skončila.
Po odklizení Sainzova vozu následoval pětiminutový sprint. Takřka všichni to opět zkoušeli na žlutě označeném obutí. Exceloval Hamilton, na druhou stranu Bottas ztrácel na svého kolegu téměř půl vteřiny. Do třetího kvalifikačního segmentu se neprobojoval Sainz, Stroll, Russell a obě Ferrari. Za zmínku stojí, že všichni piloti zajeli svá rychlá kola na žlutých pneumatikách. Jedinou výjimku tvořil Gasly.
P3 on the grid tomorrow for @Max33VerstappenAnd it could set things up for him nicely for the run down to Turn 1 🎧#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/zVL7NHjpZE
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Závěrečnou část kvalifikace začal nejlépe Hamiltonn, druhá příčka patřila s mankem jedné desetiny Verstappenovi, třetí byl Bottas To Albon zajel až sedmý nejrychlejší čas, jeho ztráta na Verstappena činila 1,1 sekudny. Závěrečná kola přinesla změnu na druhém místě - Verstappena totiž dokázal překonat Bottas. Pole position nicméně přesvědčivě patřila Hamiltonovi, zlepšit se dokázal také čtvrtý Albon. Za Thajcem se seřadil Pérez a oba Renaulty.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.