Kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu měla očekávaný průběh. Nejrychlejší v ní bylo duo Mercedesu, druhá řada na startu zítřejšího závodu patří Red Bullu.
Jako první si měřený čas připsal Max Verstappen. O chvíli později začal úřadovat Hamilton, který byl o půl vteřiny rychlejší. Za Brita se zařadil jeho týmový kolega Bottas se ztrátou čtyř desetin sekundy. Velmi dobře se prezentoval také čtvrtý Gasly, kdežto Ferrari neprožívalo dobré odpoledne. Vettel i Leclerc byli pomalí. Po úvodních pokusech by nepostoupili piloti Williamsu, Raikkonen a stejně tak oba Haasy.
Dobře na tom nebyli ani Leclerc či Stroll. V závěrečných pokusech už se na nepostupujících příčkách nic nezměnilo. Za zmínku stojí pouze postup George Russella, který vystrnadil ze druhé části kvalifikace Antonia Giovinazziho.
Qualifying highlights from under the lights in Bahrain, as the drivers battled for crucial spots on Sunday's grid 🍿⬇️#BahrainGP 🇧🇭 #F1
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Ve druhé části kvalifikace se téměř všichni jezdci snažili kvalifikovat na tvrdší směsi pneumatik. Do problému se dostal Carlos Sainz, kvůli jehož incidentu byly vyvěšeny červené vlajky. Vypadalo to, že pro Španěla ve službách McLarenu kvalifikace skončila.
Po odklizení Sainzova vozu následoval pětiminutový sprint. Takřka všichni to opět zkoušeli na žlutě označeném obutí. Exceloval Hamilton, na druhou stranu Bottas ztrácel na svého kolegu téměř půl vteřiny. Do třetího kvalifikačního segmentu se neprobojoval Sainz, Stroll, Russell a obě Ferrari. Za zmínku stojí, že všichni piloti zajeli svá rychlá kola na žlutých pneumatikách. Jedinou výjimku tvořil Gasly.
P3 on the grid tomorrow for @Max33VerstappenAnd it could set things up for him nicely for the run down to Turn 1 🎧#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/zVL7NHjpZE
— Formula 1 (@F1) November 28, 2020Závěrečnou část kvalifikace začal nejlépe Hamiltonn, druhá příčka patřila s mankem jedné desetiny Verstappenovi, třetí byl Bottas To Albon zajel až sedmý nejrychlejší čas, jeho ztráta na Verstappena činila 1,1 sekudny. Závěrečná kola přinesla změnu na druhém místě - Verstappena totiž dokázal překonat Bottas. Pole position nicméně přesvědčivě patřila Hamiltonovi, zlepšit se dokázal také čtvrtý Albon. Za Thajcem se seřadil Pérez a oba Renaulty.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.