Nejrychlejším mužem třetího tréninku se stal Max Verstappen, následovali jej Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.
Třetí trénink začal v poklidném režimu. Do čela se dostal Raikkonen před Russelem a Latifim, ostatní jezdci na svá měřená kola zatím čekali. Po chvíli přerušil čekání Giovinazzi, který se dostal na průběžnou vedoucí pozici. Nevydržel na ní ale dlouho, rychlejší byli Norris a Albon, který včera tvrdě havaroval.
Rychlá kola předvedli rovněž Gasly s Verstappenem. Hamilton byl ve svém rychlém kole o tři desetiny pomalejší než Holanďan. Za nimi následoval Pérez s Racing Pointem. Ferrari začalo pozvolna. Oba piloti Scuderie se průběžně nacházeli mimo elitní desítku. Koneckonců ani včera to z jejich pohledu nevypadalo na dobrý víkend.
Bahrajn totiž patří k velmi náročným okruhům z pohledu pohonných jednotek. Také proto patřil průběžný závěr výsledkové listiny právě vozům s motorem Ferrari. Pohonným agregátům z Maranella totiž letos chybí výkon.
Solidně se jevil Renault, jemuž patřilo šesté a deváté místo. Piloti McLarenu se nacházeli na sedmé a jedenácté příčce. To značilo, že boj mezi těmito dvěma stájemi bude velmi vyrovnaný. Mezi duem Racing Pointu byl naopak velký rozdíl. Pérezovi patřila třetí pozice, Strollovi třináctá.
Závěrečné kvalifikační simulace započali Hamilton s Bottasem, kteří se rázem dostali na první dvě příčky, přičemž Brit byl tím rychlejším z dua stříbrných šípů. Hned poté jej ale překonal Verstappen. Slušné kolo měl rozjeté Leclerc, ale v poslední zatáčce chyboval, což mu stačilo jen na třinácté místo. Kvalifikační simulace se nezdařily ani Racing Pointům, deváté a desáté místo bylo určitě za očekáváním.
Tímto pořadím třetí trénink skončil. Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.