Nejrychlejším mužem třetího tréninku se stal Max Verstappen, následovali jej Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.
Třetí trénink začal v poklidném režimu. Do čela se dostal Raikkonen před Russelem a Latifim, ostatní jezdci na svá měřená kola zatím čekali. Po chvíli přerušil čekání Giovinazzi, který se dostal na průběžnou vedoucí pozici. Nevydržel na ní ale dlouho, rychlejší byli Norris a Albon, který včera tvrdě havaroval.
Rychlá kola předvedli rovněž Gasly s Verstappenem. Hamilton byl ve svém rychlém kole o tři desetiny pomalejší než Holanďan. Za nimi následoval Pérez s Racing Pointem. Ferrari začalo pozvolna. Oba piloti Scuderie se průběžně nacházeli mimo elitní desítku. Koneckonců ani včera to z jejich pohledu nevypadalo na dobrý víkend.
Bahrajn totiž patří k velmi náročným okruhům z pohledu pohonných jednotek. Také proto patřil průběžný závěr výsledkové listiny právě vozům s motorem Ferrari. Pohonným agregátům z Maranella totiž letos chybí výkon.
Solidně se jevil Renault, jemuž patřilo šesté a deváté místo. Piloti McLarenu se nacházeli na sedmé a jedenácté příčce. To značilo, že boj mezi těmito dvěma stájemi bude velmi vyrovnaný. Mezi duem Racing Pointu byl naopak velký rozdíl. Pérezovi patřila třetí pozice, Strollovi třináctá.
Závěrečné kvalifikační simulace započali Hamilton s Bottasem, kteří se rázem dostali na první dvě příčky, přičemž Brit byl tím rychlejším z dua stříbrných šípů. Hned poté jej ale překonal Verstappen. Slušné kolo měl rozjeté Leclerc, ale v poslední zatáčce chyboval, což mu stačilo jen na třinácté místo. Kvalifikační simulace se nezdařily ani Racing Pointům, deváté a desáté místo bylo určitě za očekáváním.
Tímto pořadím třetí trénink skončil. Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.