Část fanouškovské obce doufá, že nová pravidla, jenž začnou platit v roce 2022 zastaví dominanci Mercedesu. Max Verstappen si tím ale není jistý.
Nová pravidla měla ve Formuli 1 původně vejít v platnost příští rok. Jenže koronavirová epidemie vše odsunula až na sezonu 2022. Ta vejde do dějin zbrusu novými stroji, které se budou vyznačovat naprosto odlišným designem i charakteristikami. Mnozí v tom vidí šanci na zastavení dlouhotrvající dominance Mercedesu, která trvá počínaje ročníkem 2014.
Max Verstappen je ale zdrženlivější. „Nemyslím si, že by to bylo o zastavení Mercedesu. „Majitelé F1 se spíš snaží víc poslouchat nás jezdce a týmy. Chtěli bychom lepší závodění, víc soubojů.... To je z mého pohledu cíl nových pravidel."
V čem budou nové regule odlišné? Půjde především o zjednodušenou aerodynamiku, díky ní by piloti měli být schopni snáze pronásledovat jiný vůz a držet se jej v těsném závěsu. Velká revize potká například přední křídlo, které bude výrazně méně sofistikované.
„Aktuální problémy byly vidět v Imole. Valtteri jezdil s poškozeným autem, které bylo o několik desetin na kolo pomalejší. Já ho ale dlouhou dobu nemohl předjet, přestože jsem byl výrazně rychlejší. Tohle se musí vyřešit," praví Verstappen.
K celé problematice se nedávno vyjádřil také Ross Brawn. Podle něj se Formule 1 vydala před sezonou 2017 špatným směrem. Cílem tehdy bylo mít co nejrychlejší (nejefektivnější) vozy, což ale zapříčinilo zhoršení závodění jako takového. Dá se proto říct, že Formule 1 musí udělat několik kroků zpět, aby se posunula dopředu.
Podaří se to?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.