Carlos Sainz byl sportovními komisaři dodatečně potrestán za blokování Sergia Péreze. Španěl ve službách McLarenu dostal penalizaci ve formě poklesu o tři místa na startu zítřejšího závodu. Odstartuje tak jako šestnáctý. Penalizován byl i Lando Norris, který na startu klesne o pět míst.
Prvním penalizovaným jezdcem je po turecké kvalifikaci pilot McLarenu Carlos Sainz. Ten si v důsledku svého prohřešku a následného trestu pohorší na startu zítřejšího závodu o tři místa
„Carlos Sainz vyjížděj z boxů, když Sergio Pérez projížděl první zatáčkou. Sergio Pérez se na Carlose Sainze dotáhnul ve druhé a třetí zatáčce, přičemž byl Carlosem Sainzem zablokovaný v několika dalších zatáčkách," hlásí komisaři.
Jezdec McLarenu k tomu navíc přijde o jeden trestný bod. U komisařů byl rovněž vítěz kvalifikace Lance Stroll, tomu ale první místo na startu zítřejšího závodu zůstává.
Penalizaci se nevyhnul ani Lando Norris. Pilot McLarenu byl za incident s Nicholasem Latifim potrestán odsunem o pět mít na startu zítřejšího závodu. Mladého Brita navíc tento prohřešek stojí hned tři trestné body. Jezdci McLarenu budou startovat z patnácté a šestnácté pozice.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.