Jízda jako na ledu. V Turecku během třetího tréninku pršelo a tak to jezdcům hodně klouzalo. Nejrychlejší čas si v úvodu ještě na předchodných pneumatikách připsal Max Verstappen.
V Turecku je aktuálně 13 °C a trať má 15 °C. Navíc je předpovídán déšť. Přes noc pršelo a jestliže to včera na Istanbul Parku klouzalo, dnes to nebude lepší.
Včera v trénincích zajel nejrychleji Max Verstappen. Lewis Hamilton neskrýval nespokojenost právě kvůli novému povrchu, kvůli kterému jen těžko hledal přilnavost. Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první vyráží na trať Grosjean, kterého následují obě Ferrari.
Jelikož se podle předpovědi nemá počasí zlepšit ani do kvalifikace, týmy se budou snažit získat i v nepříznivých podmínkách co nejvíce dat. Hodně to klouže a už v prvních minutách například Pérez dostal hodiny. Všichni jezdci na trati mají přechodné pneumatiky, do čela se s časem 1:50,916 min. dostává Leclerc.
Brzy jej však překonává Verstappen (čas 1:48,485 min). Leclerc ťuknul do Ocona, který se roztočil. A začalo pršet... Jezdci tak míří do boxů pro pneumatiky do mokra. Hodiny dostal například i Norris, Kvjat či Sainz. Problémy představuje například zatáčka číslo sedm. Časy, které piloti po patnácti minutách tréninku zajíždějí, většinou nejsou ani pod dvě minuty.
🌧⛸ #TurkishGP pic.twitter.com/DYQiJmCKFt
— McLaren (@McLarenF1) November 14, 2020
Po dvaceti minutách byli na trati alespoň v instalačním kole všichni závodníci. Měřený čas zatím nezajeli jezdci Williamsu ani Hamilton. "Rozhodně to dost klouže, ale jestli budou podobné podmínky v závodě, musíme se na to připravit," uvedl Lecler.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Leclerc, Albon, Ocon, Norris, Vettel, Pérez, Bottas, Magnussen, Stroll, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Gasly, Grosjean, Räikkönen, Kvjat.
A trať utichla, všichni jezdci zajeli do garáže, zatímco déšť je stále intenzivnější... Uvidíme ještě vůbec někoho na trati? Zbývá ještě více než dvacet minut do konce tréninku.
Wet visor = wet track 🌧 Both our drivers are out their cars and keeping dry!#RSspirit #TurkishGP pic.twitter.com/6N6xV1yWPe
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 14, 2020
A deset minut před koncem trať ještě ožívá. Podmínky jsou sice náročné, ale vyjely oba vozy týmů Alpha Tauri a Alfa Romeo. Giovinnazi měl namále, ztratil kontrolu a naštěstí svůj vůz nerozbil o bariéru v zatáčce číslo tři. To neodradilo Mercedes, Bottas i Hamilton v posledních minutách také zamířili na trať. "Je to šokující, absolutně chybí přilnavost, je to nebezpečné," hodnotí jízdu stávající mistr světa.
🛑 The brakes have certainly been put on this session for the time being - there's not a single car on track 🌧️#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/iRVCrqpOKw
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 14, 2020 A více už se v tomto tréninku nestane. Nejvíce kol zajel Vettel a to čtrnáct, naopak nejméně oba jezdci týmu Williams (po jednom kole).We didn’t learn much (but we learnt something): a very wet FP3 comes to an end 🏁 #TurkishGP pic.twitter.com/j6h4CnkWot
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 14, 2020
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.