Jízda jako na ledu. V Turecku během třetího tréninku pršelo a tak to jezdcům hodně klouzalo. Nejrychlejší čas si v úvodu ještě na předchodných pneumatikách připsal Max Verstappen.
V Turecku je aktuálně 13 °C a trať má 15 °C. Navíc je předpovídán déšť. Přes noc pršelo a jestliže to včera na Istanbul Parku klouzalo, dnes to nebude lepší.
Včera v trénincích zajel nejrychleji Max Verstappen. Lewis Hamilton neskrýval nespokojenost právě kvůli novému povrchu, kvůli kterému jen těžko hledal přilnavost. Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první vyráží na trať Grosjean, kterého následují obě Ferrari.
Jelikož se podle předpovědi nemá počasí zlepšit ani do kvalifikace, týmy se budou snažit získat i v nepříznivých podmínkách co nejvíce dat. Hodně to klouže a už v prvních minutách například Pérez dostal hodiny. Všichni jezdci na trati mají přechodné pneumatiky, do čela se s časem 1:50,916 min. dostává Leclerc.
Brzy jej však překonává Verstappen (čas 1:48,485 min). Leclerc ťuknul do Ocona, který se roztočil. A začalo pršet... Jezdci tak míří do boxů pro pneumatiky do mokra. Hodiny dostal například i Norris, Kvjat či Sainz. Problémy představuje například zatáčka číslo sedm. Časy, které piloti po patnácti minutách tréninku zajíždějí, většinou nejsou ani pod dvě minuty.
🌧⛸ #TurkishGP pic.twitter.com/DYQiJmCKFt
— McLaren (@McLarenF1) November 14, 2020
Po dvaceti minutách byli na trati alespoň v instalačním kole všichni závodníci. Měřený čas zatím nezajeli jezdci Williamsu ani Hamilton. "Rozhodně to dost klouže, ale jestli budou podobné podmínky v závodě, musíme se na to připravit," uvedl Lecler.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Leclerc, Albon, Ocon, Norris, Vettel, Pérez, Bottas, Magnussen, Stroll, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Gasly, Grosjean, Räikkönen, Kvjat.
A trať utichla, všichni jezdci zajeli do garáže, zatímco déšť je stále intenzivnější... Uvidíme ještě vůbec někoho na trati? Zbývá ještě více než dvacet minut do konce tréninku.
Wet visor = wet track 🌧 Both our drivers are out their cars and keeping dry!#RSspirit #TurkishGP pic.twitter.com/6N6xV1yWPe
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 14, 2020
A deset minut před koncem trať ještě ožívá. Podmínky jsou sice náročné, ale vyjely oba vozy týmů Alpha Tauri a Alfa Romeo. Giovinnazi měl namále, ztratil kontrolu a naštěstí svůj vůz nerozbil o bariéru v zatáčce číslo tři. To neodradilo Mercedes, Bottas i Hamilton v posledních minutách také zamířili na trať. "Je to šokující, absolutně chybí přilnavost, je to nebezpečné," hodnotí jízdu stávající mistr světa.
🛑 The brakes have certainly been put on this session for the time being - there's not a single car on track 🌧️#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/iRVCrqpOKw
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 14, 2020 A více už se v tomto tréninku nestane. Nejvíce kol zajel Vettel a to čtrnáct, naopak nejméně oba jezdci týmu Williams (po jednom kole).We didn’t learn much (but we learnt something): a very wet FP3 comes to an end 🏁 #TurkishGP pic.twitter.com/j6h4CnkWot
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 14, 2020
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.