Jízda jako na ledu. V Turecku během třetího tréninku pršelo a tak to jezdcům hodně klouzalo. Nejrychlejší čas si v úvodu ještě na předchodných pneumatikách připsal Max Verstappen.
V Turecku je aktuálně 13 °C a trať má 15 °C. Navíc je předpovídán déšť. Přes noc pršelo a jestliže to včera na Istanbul Parku klouzalo, dnes to nebude lepší.
Včera v trénincích zajel nejrychleji Max Verstappen. Lewis Hamilton neskrýval nespokojenost právě kvůli novému povrchu, kvůli kterému jen těžko hledal přilnavost. Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první vyráží na trať Grosjean, kterého následují obě Ferrari.
Jelikož se podle předpovědi nemá počasí zlepšit ani do kvalifikace, týmy se budou snažit získat i v nepříznivých podmínkách co nejvíce dat. Hodně to klouže a už v prvních minutách například Pérez dostal hodiny. Všichni jezdci na trati mají přechodné pneumatiky, do čela se s časem 1:50,916 min. dostává Leclerc.
Brzy jej však překonává Verstappen (čas 1:48,485 min). Leclerc ťuknul do Ocona, který se roztočil. A začalo pršet... Jezdci tak míří do boxů pro pneumatiky do mokra. Hodiny dostal například i Norris, Kvjat či Sainz. Problémy představuje například zatáčka číslo sedm. Časy, které piloti po patnácti minutách tréninku zajíždějí, většinou nejsou ani pod dvě minuty.
🌧⛸ #TurkishGP pic.twitter.com/DYQiJmCKFt
— McLaren (@McLarenF1) November 14, 2020
Po dvaceti minutách byli na trati alespoň v instalačním kole všichni závodníci. Měřený čas zatím nezajeli jezdci Williamsu ani Hamilton. "Rozhodně to dost klouže, ale jestli budou podobné podmínky v závodě, musíme se na to připravit," uvedl Lecler.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Verstappen, Leclerc, Albon, Ocon, Norris, Vettel, Pérez, Bottas, Magnussen, Stroll, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Gasly, Grosjean, Räikkönen, Kvjat.
A trať utichla, všichni jezdci zajeli do garáže, zatímco déšť je stále intenzivnější... Uvidíme ještě vůbec někoho na trati? Zbývá ještě více než dvacet minut do konce tréninku.
Wet visor = wet track 🌧 Both our drivers are out their cars and keeping dry!#RSspirit #TurkishGP pic.twitter.com/6N6xV1yWPe
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 14, 2020
A deset minut před koncem trať ještě ožívá. Podmínky jsou sice náročné, ale vyjely oba vozy týmů Alpha Tauri a Alfa Romeo. Giovinnazi měl namále, ztratil kontrolu a naštěstí svůj vůz nerozbil o bariéru v zatáčce číslo tři. To neodradilo Mercedes, Bottas i Hamilton v posledních minutách také zamířili na trať. "Je to šokující, absolutně chybí přilnavost, je to nebezpečné," hodnotí jízdu stávající mistr světa.
🛑 The brakes have certainly been put on this session for the time being - there's not a single car on track 🌧️#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/iRVCrqpOKw
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) November 14, 2020 A více už se v tomto tréninku nestane. Nejvíce kol zajel Vettel a to čtrnáct, naopak nejméně oba jezdci týmu Williams (po jednom kole).We didn’t learn much (but we learnt something): a very wet FP3 comes to an end 🏁 #TurkishGP pic.twitter.com/j6h4CnkWot
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 14, 2020
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.