Druhý trénink na GP Turecka patřil Maxi Verstappenovi a Charlesi Leclercovi. Až za nimi se seřadili oba jezdci Mercedesu.
Začátek druhého tréninku se nesl v pozvolnějším duchu. Jako první se na trať vydali Raikkonen, Giovinazzi a Bottas. Pilot Mercedesu byl ve svém prvním ostrém kole o pět vteřin rychlejší než Raikkonen. Pokračoval scénář z prvních měřených jízd, kdy se piloti na trati trápili s nedostatečnou přilnavostí.
Vzhledem k tomu se jednotlivé časy na začátku druhého tréninku hodně lišily. Každý z pilotů si totiž volil své tempo, kterým zjišťoval podmínky na turecké trati. Po patnácti minutách vedl Leclerc před Verstappenem a Albonem. Časy nicméně klesaly doslova raketovým tempem, takže aktuální pořadí na špičce výsledkové listiny se neustále měnilo.
Zrádnost trati poznal na vlastní kůži Romin Grosjean, Francouz se dostal do hodin, čímž si poškodil pneumatiky. O chvíli později si Max Verstappen stěžoval do rádia na drolení pneumatik Pirelli. Ostatně chování „černého zlata" je na istanbulském okruhu velkou neznámou. Pro týmy jde s ohledem na jejich pochopení o velkou výzvu.
Velmi dobře se jevil Raikkonen. Iceman okupoval průběžnou sedmou pozici, naproti tomu jeho týmový kolega Giovinazzi byl pouze sedmnáctý.
Padesát minut před vypršením měřeného času nazuli jezdci Ferrari nejměkčí pneumatiky, Vettel se díky tomu posunul na šestou pozici. Leclerc se zlepšit nedokázal - Monačan zůstával čtvrtý. Pilot Ferrari si na vlastnosti pneumatik Pirelli stěžoval, přesto se jedním ze svých dalších kol dokázal dostat na první příčku.
Nevydržel na ní dlouho. O pár chvilek později zajel nejrychlejší čas Albon, jemuž se v Turecku zatím daří. Thajec potřebuje dobrý víkend jako sůl. Albona však postupně překonali Verstappen, Leclerc a Hamilton.
Ve formě nebyl Renault, Ricciardo s Oconem se nacházeli hluboko ve druhé desítce průběžného pořadí. Nevýrazně si počínal rovněž McLaren, naopak velmi dobře vypadala. Alpha Tauri. Závěrečná část druhého tréninku už tradičně patřila jízdám s větším množstvím paliva. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.