Druhý trénink na GP Turecka patřil Maxi Verstappenovi a Charlesi Leclercovi. Až za nimi se seřadili oba jezdci Mercedesu.
Začátek druhého tréninku se nesl v pozvolnějším duchu. Jako první se na trať vydali Raikkonen, Giovinazzi a Bottas. Pilot Mercedesu byl ve svém prvním ostrém kole o pět vteřin rychlejší než Raikkonen. Pokračoval scénář z prvních měřených jízd, kdy se piloti na trati trápili s nedostatečnou přilnavostí.
Vzhledem k tomu se jednotlivé časy na začátku druhého tréninku hodně lišily. Každý z pilotů si totiž volil své tempo, kterým zjišťoval podmínky na turecké trati. Po patnácti minutách vedl Leclerc před Verstappenem a Albonem. Časy nicméně klesaly doslova raketovým tempem, takže aktuální pořadí na špičce výsledkové listiny se neustále měnilo.
Zrádnost trati poznal na vlastní kůži Romin Grosjean, Francouz se dostal do hodin, čímž si poškodil pneumatiky. O chvíli později si Max Verstappen stěžoval do rádia na drolení pneumatik Pirelli. Ostatně chování „černého zlata" je na istanbulském okruhu velkou neznámou. Pro týmy jde s ohledem na jejich pochopení o velkou výzvu.
Velmi dobře se jevil Raikkonen. Iceman okupoval průběžnou sedmou pozici, naproti tomu jeho týmový kolega Giovinazzi byl pouze sedmnáctý.
Padesát minut před vypršením měřeného času nazuli jezdci Ferrari nejměkčí pneumatiky, Vettel se díky tomu posunul na šestou pozici. Leclerc se zlepšit nedokázal - Monačan zůstával čtvrtý. Pilot Ferrari si na vlastnosti pneumatik Pirelli stěžoval, přesto se jedním ze svých dalších kol dokázal dostat na první příčku.
Nevydržel na ní dlouho. O pár chvilek později zajel nejrychlejší čas Albon, jemuž se v Turecku zatím daří. Thajec potřebuje dobrý víkend jako sůl. Albona však postupně překonali Verstappen, Leclerc a Hamilton.
Ve formě nebyl Renault, Ricciardo s Oconem se nacházeli hluboko ve druhé desítce průběžného pořadí. Nevýrazně si počínal rovněž McLaren, naopak velmi dobře vypadala. Alpha Tauri. Závěrečná část druhého tréninku už tradičně patřila jízdám s větším množstvím paliva. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.