Druhý trénink na GP Turecka patřil Maxi Verstappenovi a Charlesi Leclercovi. Až za nimi se seřadili oba jezdci Mercedesu.
Začátek druhého tréninku se nesl v pozvolnějším duchu. Jako první se na trať vydali Raikkonen, Giovinazzi a Bottas. Pilot Mercedesu byl ve svém prvním ostrém kole o pět vteřin rychlejší než Raikkonen. Pokračoval scénář z prvních měřených jízd, kdy se piloti na trati trápili s nedostatečnou přilnavostí.
Vzhledem k tomu se jednotlivé časy na začátku druhého tréninku hodně lišily. Každý z pilotů si totiž volil své tempo, kterým zjišťoval podmínky na turecké trati. Po patnácti minutách vedl Leclerc před Verstappenem a Albonem. Časy nicméně klesaly doslova raketovým tempem, takže aktuální pořadí na špičce výsledkové listiny se neustále měnilo.
Zrádnost trati poznal na vlastní kůži Romin Grosjean, Francouz se dostal do hodin, čímž si poškodil pneumatiky. O chvíli později si Max Verstappen stěžoval do rádia na drolení pneumatik Pirelli. Ostatně chování „černého zlata" je na istanbulském okruhu velkou neznámou. Pro týmy jde s ohledem na jejich pochopení o velkou výzvu.
Velmi dobře se jevil Raikkonen. Iceman okupoval průběžnou sedmou pozici, naproti tomu jeho týmový kolega Giovinazzi byl pouze sedmnáctý.
Padesát minut před vypršením měřeného času nazuli jezdci Ferrari nejměkčí pneumatiky, Vettel se díky tomu posunul na šestou pozici. Leclerc se zlepšit nedokázal - Monačan zůstával čtvrtý. Pilot Ferrari si na vlastnosti pneumatik Pirelli stěžoval, přesto se jedním ze svých dalších kol dokázal dostat na první příčku.
Nevydržel na ní dlouho. O pár chvilek později zajel nejrychlejší čas Albon, jemuž se v Turecku zatím daří. Thajec potřebuje dobrý víkend jako sůl. Albona však postupně překonali Verstappen, Leclerc a Hamilton.
Ve formě nebyl Renault, Ricciardo s Oconem se nacházeli hluboko ve druhé desítce průběžného pořadí. Nevýrazně si počínal rovněž McLaren, naopak velmi dobře vypadala. Alpha Tauri. Závěrečná část druhého tréninku už tradičně patřila jízdám s větším množstvím paliva. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.