Vypadá to, že u Red Bullu nebude pro Alece Albona příští rok místo. S případným přesunem do Alpha Tauri po vzoru Pierre Gaslyho by nicméně Thajec nesouhlasil.
Zdá se, že osud Alexe Albona v Red Bullu je zpečetěn. Thajec nepodává přesvědčivé výkony, což po sezoně zřejmě vyústí v jeho sbohem elitní stáji. Není se co divit - rozdíl mezi Albonem a Verstappenem je propastný, Alex si navíc nepomohl ani v posledním závodě, který se jel na italské Imole. Své nevýrazné počínání podtrhl chybou po restartu závodu, která jej nakonec stála veškeré šance na dobrý výsledek.
Nabízí se přesun zpět do Alpha Tauri. Přesně takový scénář nastal loni v případě Pierre Gaslyho, přičemž v případě mladého Francouze restart ve formě přeřazení do juniorského týmu zabral. Rodák z Rouenu letos předvádí parádní výkony - aktuální sezona se v jeho případě dá označit za životní.
Alexe Albona však přesun zpět do Alpha Tauri neláká. „Myslím, že ambicí každého pilota je závodit v týmu, který je opravdu vysoko. Tím je Red Bull, já proto chci zůstat. Alpha Tauri mě neláká. Absolutně bych s návratem nesouhlasil," říká vehementně.
„Vím, jak mám dosáhnout dobrých výsledků, maximálně se na to soustředím, věřím, že se mi to bude dařit. To je jediná věc, o kterou teď kráčí," nevzdává se Albon. Třebaže se do fronty na jeho sedačku zařadilo hned několik hladových vlků, kteří teď mají podle všeho mnohem větší šanci než čtyřiadvacetiletý Thajec.
Jen dodejme, že u Alpha Tauri, už je pro příští sezonu potvrzen Pierre Gasly, druhou sedačku by podle zákulisních informací měl obsadit mladý Yuki Tsunoda, Alex Albon by se tak z Formule 1 zřejmě poroučel.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.