Kapitola Romaina Grosjeana ve Formuli 1 zřejmě se závěrem letošní sezony skončí. Čtyřiatřicetiletý Francouz s odstupem času přiznává, že na svůj vstup do královny motorsportu nebyl před lety dobře připravený.
Romain Grosjean je v současnosti jeden ze služebně nejstarších jezdců Formule 1. Po letošní sezoně ale nejspíš jeho kapitola v královské třídě motorsportu skončí. Haas totiž Grosjeanovi nový kontrakt nenabídne, přičemž ani u jiných stájí to se šancemi ostříleného Francouze nevypadá zrovna dobře.
Svůj debut ve Formuli 1 zažil Grosjean během sezony 2009 s Renaultem. Vedle Fernanda Alonsa však nijak neoslnil, což znamenalo jeho návrat do nižších kategorií. Postupně se Grosjean do „efjedniček" vrátil, ovšem už pod hlavničkou týmu Lotus. S Lotusem zažil dobré i špatné chvíle, ta nejhorší přišla patrně ve Spa 2012, kde Francouz způsobil na startu závodu hromadnou kolizi.
O osm let později uznává, že jezdci nebyli za jeho mladých ket připraveni na vstup do F1 tak dobře jako dnes. „Dnes je to úplně jiné než tehdy. Juniorské kategorie jsou o dost profesionálnější, když to porovnám se svou dobou. Tenkrát jsem měl pocit, že jsem na vstup do královny motorsportu dobře připravený... Dnes vím, že tomu tak nebylo, v roce 2009 jsem na to taky doplatil," vzpomíná Grosjean.
S Haasem spojil rodák ze Ženevy svůj osud počínaje ročníkem 2016. Jak už nicméně bylo řečeno, jeho mise u amerického týmu nebude mít dalšího pokračování. Skončí totiž letos. Žádnou zášť však Romain Grosjean necítí.
„Je to přirozený vývoj, nováčci prostě musí dostat svoji šanci. Já tu byl deset let, tuhle dobu jsem jim prakticky zabíral sedačku. Když oni (Haas) vezmou dva mladíky, budu mít radost," komentuje čtyřiatřicetiletý pilot zvěsti, podle kterých má do stáje namířeno duo Mick Schumacher - Nikita Mazepin.
V souvislosti s Grosjean padá do úvahy účast v seriálu vytrvalostních závodů, kam se s novým hypervozem chystá opět vstoupit Peugeot.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.