Kapitola Romaina Grosjeana ve Formuli 1 zřejmě se závěrem letošní sezony skončí. Čtyřiatřicetiletý Francouz s odstupem času přiznává, že na svůj vstup do královny motorsportu nebyl před lety dobře připravený.
Romain Grosjean je v současnosti jeden ze služebně nejstarších jezdců Formule 1. Po letošní sezoně ale nejspíš jeho kapitola v královské třídě motorsportu skončí. Haas totiž Grosjeanovi nový kontrakt nenabídne, přičemž ani u jiných stájí to se šancemi ostříleného Francouze nevypadá zrovna dobře.
Svůj debut ve Formuli 1 zažil Grosjean během sezony 2009 s Renaultem. Vedle Fernanda Alonsa však nijak neoslnil, což znamenalo jeho návrat do nižších kategorií. Postupně se Grosjean do „efjedniček" vrátil, ovšem už pod hlavničkou týmu Lotus. S Lotusem zažil dobré i špatné chvíle, ta nejhorší přišla patrně ve Spa 2012, kde Francouz způsobil na startu závodu hromadnou kolizi.
O osm let později uznává, že jezdci nebyli za jeho mladých ket připraveni na vstup do F1 tak dobře jako dnes. „Dnes je to úplně jiné než tehdy. Juniorské kategorie jsou o dost profesionálnější, když to porovnám se svou dobou. Tenkrát jsem měl pocit, že jsem na vstup do královny motorsportu dobře připravený... Dnes vím, že tomu tak nebylo, v roce 2009 jsem na to taky doplatil," vzpomíná Grosjean.
S Haasem spojil rodák ze Ženevy svůj osud počínaje ročníkem 2016. Jak už nicméně bylo řečeno, jeho mise u amerického týmu nebude mít dalšího pokračování. Skončí totiž letos. Žádnou zášť však Romain Grosjean necítí.
„Je to přirozený vývoj, nováčci prostě musí dostat svoji šanci. Já tu byl deset let, tuhle dobu jsem jim prakticky zabíral sedačku. Když oni (Haas) vezmou dva mladíky, budu mít radost," komentuje čtyřiatřicetiletý pilot zvěsti, podle kterých má do stáje namířeno duo Mick Schumacher - Nikita Mazepin.
V souvislosti s Grosjean padá do úvahy účast v seriálu vytrvalostních závodů, kam se s novým hypervozem chystá opět vstoupit Peugeot.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.