Kapitola Romaina Grosjeana ve Formuli 1 zřejmě se závěrem letošní sezony skončí. Čtyřiatřicetiletý Francouz s odstupem času přiznává, že na svůj vstup do královny motorsportu nebyl před lety dobře připravený.
Romain Grosjean je v současnosti jeden ze služebně nejstarších jezdců Formule 1. Po letošní sezoně ale nejspíš jeho kapitola v královské třídě motorsportu skončí. Haas totiž Grosjeanovi nový kontrakt nenabídne, přičemž ani u jiných stájí to se šancemi ostříleného Francouze nevypadá zrovna dobře.
Svůj debut ve Formuli 1 zažil Grosjean během sezony 2009 s Renaultem. Vedle Fernanda Alonsa však nijak neoslnil, což znamenalo jeho návrat do nižších kategorií. Postupně se Grosjean do „efjedniček" vrátil, ovšem už pod hlavničkou týmu Lotus. S Lotusem zažil dobré i špatné chvíle, ta nejhorší přišla patrně ve Spa 2012, kde Francouz způsobil na startu závodu hromadnou kolizi.
O osm let později uznává, že jezdci nebyli za jeho mladých ket připraveni na vstup do F1 tak dobře jako dnes. „Dnes je to úplně jiné než tehdy. Juniorské kategorie jsou o dost profesionálnější, když to porovnám se svou dobou. Tenkrát jsem měl pocit, že jsem na vstup do královny motorsportu dobře připravený... Dnes vím, že tomu tak nebylo, v roce 2009 jsem na to taky doplatil," vzpomíná Grosjean.
S Haasem spojil rodák ze Ženevy svůj osud počínaje ročníkem 2016. Jak už nicméně bylo řečeno, jeho mise u amerického týmu nebude mít dalšího pokračování. Skončí totiž letos. Žádnou zášť však Romain Grosjean necítí.
„Je to přirozený vývoj, nováčci prostě musí dostat svoji šanci. Já tu byl deset let, tuhle dobu jsem jim prakticky zabíral sedačku. Když oni (Haas) vezmou dva mladíky, budu mít radost," komentuje čtyřiatřicetiletý pilot zvěsti, podle kterých má do stáje namířeno duo Mick Schumacher - Nikita Mazepin.
V souvislosti s Grosjean padá do úvahy účast v seriálu vytrvalostních závodů, kam se s novým hypervozem chystá opět vstoupit Peugeot.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.