Alex Albon prožívá mizernou sezonu. Zdá se, že Thajec u Red Bullu příští rok působit nebude, což si myslí také Jacques Villeneuve.
Alexi Albonovi se u Red Bullu vůbec nedaří. Jeho výkony v elitní stáji jsou snad ještě horší než ty loňské v podání Pierre Gaslyho. Připomeňme, že Francouz byl za onu zmíněnou blamáž po GP Maďarska 2019 sesazen zpět do Toro Rosso. Na jeho místo zamířil právě Albon, třebaže výkony mladého Thajce nevypadaly ze začátku nové štace úplně špatně, s přibývajícím časem zabředávaly do stále většího průměru až podprůměru.
A nyní to vypadá, že dny mladého Thajce u Red Bullu jsou definitivně sečteny. Nahradit by jej měl jeden z dvojice Sergio Pérez - Nico Hilkenberg. Mimochodem, Max Verstappen a jeho okolí prý preferuje Hulkenberga, to ale nejsou informace, které by se daly označit za oficiální.
K situaci Albona se nyní vyjádřil také mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve, který je znám tím, že nikoho a nic nešetří. Tuhle svou charakteristiku dodržel i nyní, když řekl, že Alex Albon je nejhorší týmová dvojka Red Bullu všech dob.
„Místo v tom týmu si absolutně nezaslouží. Je nejhorší dvojkou v historii Red Bullu. Víte, proč ho tam drží? To kvůli tomu, že je to Thajec, přičemž Red Bull je z poloviny thajský," má jasno Villeneuve.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.