Lewis Hamilton se během závodu v Imole rozhodl pro odlišnou strategií, než měli původně domluvenou. Díky tomu, že nakonec zůstal na dráze déle, tak dokázal Valtteriho Bottase nakonec porazit. Jak svobodu úřadujícího šampiona u Mercedesu vnímá jeho finský týmový kolega?
Bottas v GP Emilia Romagna z počátku vedl, po zastávce stíhajícího Maxe Verstappena však do boxů zamířil rovněž celkem brzy, aby pokryl jeho pokus o podseknutí. Hamilton však tým požádal o opak - aby jej tým nechal na dráze déle, a mohl tak pořádně natáhnout svůj stint na středně-tvrdých pneumatikách.
Během něj si vyjel dostatečný náskok, aby mohl o 11 kol později zajet do boxů a přitom zůstat před Bottasem, což mu usnadnilo také nasazení virtuálního safety caru. Hamiltonova svoboda při změně strategií je zdánlivě v rozporu s nedávnými rozhodnutími týmu, který Bottasovi při souboji s týmovým kolegou neumožnil nasadit odlišné směsi pneumatik.
Jak na to Fin reaguje? Nevnímá svou situaci jako diskriminaci, Mercedes svým pilotům dal jasně najevo, že při souboji s Verstappenem může přistoupit ke změně strategií.
"Řekl bych, že šlo o dva odlišné scénáře. Dopoledne jsme si prošli plány a to, co se stane, když se někdo z nás dostane pod tlak a Red Bull by nás mohl podseknout," vysvětluje Bottas, jenž v Imole projel za Hamiltonem jako druhý v pořadí.
"To se týkalo mě, takže jsme samozřejmě musel reagovat. Kdybych byl v Lewisově pozici, šlo by o stejný případ v tom, že bych si přál jedinou věc, abych mohl prodloužit svůj stint a hledat příležitosti," pokračuje finský pilot Stříbrných šípů, které si v Imole předčasně zajistily už 7. konstruktérský titul v řadě za sebou.
"Lewisovi se to skutečně vyplatilo. Pokud by to bylo naopak, tak by totéž platilo pro mě," je přesvědčený Bottas, jenž po 13. z celkových 17 letošních závodů zkrácené sezóny na Hamiltona ztrácí už 85 bodů. Jeho šance na titul je tedy už pouze teoretická.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.