Lewis Hamilton se během závodu v Imole rozhodl pro odlišnou strategií, než měli původně domluvenou. Díky tomu, že nakonec zůstal na dráze déle, tak dokázal Valtteriho Bottase nakonec porazit. Jak svobodu úřadujícího šampiona u Mercedesu vnímá jeho finský týmový kolega?
Bottas v GP Emilia Romagna z počátku vedl, po zastávce stíhajícího Maxe Verstappena však do boxů zamířil rovněž celkem brzy, aby pokryl jeho pokus o podseknutí. Hamilton však tým požádal o opak - aby jej tým nechal na dráze déle, a mohl tak pořádně natáhnout svůj stint na středně-tvrdých pneumatikách.
Během něj si vyjel dostatečný náskok, aby mohl o 11 kol později zajet do boxů a přitom zůstat před Bottasem, což mu usnadnilo také nasazení virtuálního safety caru. Hamiltonova svoboda při změně strategií je zdánlivě v rozporu s nedávnými rozhodnutími týmu, který Bottasovi při souboji s týmovým kolegou neumožnil nasadit odlišné směsi pneumatik.
Jak na to Fin reaguje? Nevnímá svou situaci jako diskriminaci, Mercedes svým pilotům dal jasně najevo, že při souboji s Verstappenem může přistoupit ke změně strategií.
"Řekl bych, že šlo o dva odlišné scénáře. Dopoledne jsme si prošli plány a to, co se stane, když se někdo z nás dostane pod tlak a Red Bull by nás mohl podseknout," vysvětluje Bottas, jenž v Imole projel za Hamiltonem jako druhý v pořadí.
"To se týkalo mě, takže jsme samozřejmě musel reagovat. Kdybych byl v Lewisově pozici, šlo by o stejný případ v tom, že bych si přál jedinou věc, abych mohl prodloužit svůj stint a hledat příležitosti," pokračuje finský pilot Stříbrných šípů, které si v Imole předčasně zajistily už 7. konstruktérský titul v řadě za sebou.
"Lewisovi se to skutečně vyplatilo. Pokud by to bylo naopak, tak by totéž platilo pro mě," je přesvědčený Bottas, jenž po 13. z celkových 17 letošních závodů zkrácené sezóny na Hamiltona ztrácí už 85 bodů. Jeho šance na titul je tedy už pouze teoretická.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.