Mercedes původně nevěřil senzorům, které ukazovaly, že Valtteri Bottas od druhého kola po přejetí úlomků z Ferrari přišel až o 50 bodů přítlaku. Jak k tomu došlo?
Finský pilot byl ve vedení závodu, když přejel přes ulomenou bočnici z předního křídla monopostu Sebastiana Vettela. Ta na trati zůstala v zatáčce Tose po jeho kontaktu s Kevinem Magnussenem - Dán se tehdy roztočil, ale pilot Ferrari po vyšetřování za to potrestán nakonec nebyl.
Bottas se vyhnul defektu, když přejel přes úlomek středem vozu, jenže ten se zasekl v oblasti podlahy. Telemetrie ihned signalizovala velkou ztrátu přítlaku, ale Mercedes z počátku nevěřil tomu, jak je problém velký, protože si jejich jezdec stále držel vedení.
"Zaznamenal jsme velký pokles ve výkonnosti, problémem je ale velikost jeho dopadu na čas na kolo. Když to na něj převedete, šlo o sedm či osm desetin sekundy. Z počátku jsme senzorům fakt nevěřili, protože jsme sledovali, jak na to Valtteri tlačí a dokáže zajíždět celkem slušné časy, když to bylo zapotřebí. Dokázali jsme si budovat trochu náskok," popisuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
"A při tom je velmi těžké stanovit absolutní ztrátu v časech na kolo, protože auto může být ovlivněno nelineární způsobem na okruhu nebo se chovat odlišně v různých směrech a zatáčkách. Ale na počátku jsme nemohli uvěřit tomu, o jak velkou ztrátu šlo," přiznává.
Jak to, že tak obrovský červený úlomek si Mercedes nevšiml a nevytáhl ho při první zastávce v boxech? "Nevěděli jsme, co to bylo. Když se podíváte na velikost toho kousku a fakt, že je červený, tak nemůžete uvěřit tomu, že jsme jej v kamerách neviděli."
Seeing modern #F1 cars racing at Imola was 🍿😍 pic.twitter.com/scG5SCSS4m
— Formula 1 (@F1) November 2, 2020"Jenže byl zaseknutý uvnitř a viditelná byla černá oblast. A protože tam je celé auto černé, tak jsme ho nemohli vidět. Kdybychom ho viděli, tak bychom zřejmě odvedli lepší práci při jeho vytažení během první zastávky," vysvětluje Shovlin.
"Byla to pro něj smůla. Rozhodně učinil správné rozhodnutí, když se rozhodl úlomek rovně přejet. Kdyby ho totiž trefil pneumatikou, velmi pravděpodobně by to ihned způsobilo defekt. Zareagoval tedy správně. Celé dopoledne ho to ale drželo zpět, i když nešlo o jeho vlastní chybu," dodává zástupce Mercedesu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.