Kvalifikaci na závod v Imole pro sebe získal Valtteri Bottas. Výkonnostní převaha Mercedesu byla ohromná.
Začátek kvalifikace se nesl v duchu velkého provozu. Téměř všichni piloti se totiž okamžitě vydali vstříc svému rychlému kolu. Překvapil Kvjat, který byl po prvních pokusech dokonce rychlejší než Verstappen. Jediný Hamilton dokázal být v prvním ostrém kole rychlejší než Rus s Alpha Tauri. Časy šly nicméně rychlé dolů, postupně se na první příčku dostal Leclerc, jehož rychle překonaly Mercedesy a Verstappen.
Problém měl Bottas, jemuž traťoví komisaři odebrali nejrychlejší čas, důvodem bylo překročení limitů okruhu. Stejný osud potkal rovněž Albona, který je v Imole pod obrovským tlakem. Pokud nezajede dobrý závod, bude jeho osud u Red Bullu zpečetěn.
Albon i Bottas se každopádně přeci jen z Q1 dostali. Nepodařilo se to Latifimu, oběma Haasům a stejně tak oběma Alfám.
Mr Saturday keeps his streak alive 👊P13 for @GeorgeRussell63 in qualifying - the 34th consecutive time he's beaten his team mate #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/NRQxCsAFFy
— Formula 1 (@F1) October 31, 2020Po prvních pokusech v Q2 měly na čele výsledkové listiny obrovský náskok oba Mercedesy. Naopak veselo nebylo u Red Bullu, Max Verstappen hlásil hned při výjezdovém kole problém s motorem, načež ho tým povolal zpět do boxů. V Holanďanově vysílačce byla patrná zlost a frustrace.
Dobře na tom nebyl ani jedenáctý Albon, který se jen tak tak vyhnul kontaktu s bariérou. Mimo elitní desítku se nacházelo také Ferrari. Vettel s Leclercem to zkoušeli na tvrdší sadě, ale časy nebyly dobré, nakonec to zvládl jen Charles.
2003 - Michael Schumacher2004 - Jenson Button2005 - Kimi Raikkonen2006 - Michael Schumacher2020 - Valtteri Bottas Last 5️⃣ pole positions at Imola ✨#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/N4Ud8EUQ3U
— Formula 1 (@F1) October 31, 2020Verstappenův motor se podařilo dát dohromady, Max se díky tomu dokázal dostat na bezpečné pozice. Nevyšlo to Pérezovi, Vettelovi, Oconovi, Russellovi a Strollovi. Tito jezdci proto zůstali před branami závěrečného kvalifikačního segmentu.
Po prvních pokusech Q3 vévodil průběžnému pořadí Hamilton s těsným náskokem před Bottasem, třetí Verstappen ztrácel propastných sedm desetin. Za Holanďanem se seřadili Gasly a Leclerc, Albonovi byl čas opět smazán, Thajec se proto nacházel na průběžně desáté pozici.
V závěrečných ostrých kolech předčil Bottas Hamiltona. Fin se tak na zítřejším startu postaví na první pozici. V první řadě ho doplní Hamilton. Řada druhá patří Verstappenovi a Gaslymu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.