Kvalifikaci na závod v Imole pro sebe získal Valtteri Bottas. Výkonnostní převaha Mercedesu byla ohromná.
Začátek kvalifikace se nesl v duchu velkého provozu. Téměř všichni piloti se totiž okamžitě vydali vstříc svému rychlému kolu. Překvapil Kvjat, který byl po prvních pokusech dokonce rychlejší než Verstappen. Jediný Hamilton dokázal být v prvním ostrém kole rychlejší než Rus s Alpha Tauri. Časy šly nicméně rychlé dolů, postupně se na první příčku dostal Leclerc, jehož rychle překonaly Mercedesy a Verstappen.
Problém měl Bottas, jemuž traťoví komisaři odebrali nejrychlejší čas, důvodem bylo překročení limitů okruhu. Stejný osud potkal rovněž Albona, který je v Imole pod obrovským tlakem. Pokud nezajede dobrý závod, bude jeho osud u Red Bullu zpečetěn.
Albon i Bottas se každopádně přeci jen z Q1 dostali. Nepodařilo se to Latifimu, oběma Haasům a stejně tak oběma Alfám.
Mr Saturday keeps his streak alive 👊P13 for @GeorgeRussell63 in qualifying - the 34th consecutive time he's beaten his team mate #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/NRQxCsAFFy
— Formula 1 (@F1) October 31, 2020Po prvních pokusech v Q2 měly na čele výsledkové listiny obrovský náskok oba Mercedesy. Naopak veselo nebylo u Red Bullu, Max Verstappen hlásil hned při výjezdovém kole problém s motorem, načež ho tým povolal zpět do boxů. V Holanďanově vysílačce byla patrná zlost a frustrace.
Dobře na tom nebyl ani jedenáctý Albon, který se jen tak tak vyhnul kontaktu s bariérou. Mimo elitní desítku se nacházelo také Ferrari. Vettel s Leclercem to zkoušeli na tvrdší sadě, ale časy nebyly dobré, nakonec to zvládl jen Charles.
2003 - Michael Schumacher2004 - Jenson Button2005 - Kimi Raikkonen2006 - Michael Schumacher2020 - Valtteri Bottas Last 5️⃣ pole positions at Imola ✨#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/N4Ud8EUQ3U
— Formula 1 (@F1) October 31, 2020Verstappenův motor se podařilo dát dohromady, Max se díky tomu dokázal dostat na bezpečné pozice. Nevyšlo to Pérezovi, Vettelovi, Oconovi, Russellovi a Strollovi. Tito jezdci proto zůstali před branami závěrečného kvalifikačního segmentu.
Po prvních pokusech Q3 vévodil průběžnému pořadí Hamilton s těsným náskokem před Bottasem, třetí Verstappen ztrácel propastných sedm desetin. Za Holanďanem se seřadili Gasly a Leclerc, Albonovi byl čas opět smazán, Thajec se proto nacházel na průběžně desáté pozici.
V závěrečných ostrých kolech předčil Bottas Hamiltona. Fin se tak na zítřejším startu postaví na první pozici. V první řadě ho doplní Hamilton. Řada druhá patří Verstappenovi a Gaslymu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.