Doplední tréninkové jízdy opanoval na Imole Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem. Dařilo se Renaultu, naopak nevýrazně si počínal McLaren.
Netypický zkrácený víkend v italské Imole, který čítá z logistických důvodů jen jeden trénink začal na tradičním okruhu za slunečného počasí. Hned od jeho začátku jezdci vyrazili na trať, koneckonců nebylo nač čekat, každé kolo mělo cenu zlata. Doslova.
Dobré tempo okamžitě prokazoval Verstappen, Holanďan se dostal do vedení s velkým náskokem jedné vteřiny před Gaslym a Leclercem. O chvíli později ho těsně překonal Bottas, rozdíl mezi oběma jezdci činil pouhou jednu desetinu sekundy. Verstappen však na nejměkčí směsi pneumatik brzy kontroval a dostal se zpět na první pozici.
I v tom byl trénink netypický - jezdci jezdili nahodile se všemi sadami pneumatik. Zažité pořádky z klasických víkendů byly ty tam.
Verstappena následovali Hmailton s Bottasem, čtvrtá příčka patřila se ztrátou osmi desetin Leclercovi. Za Monačanem se seřadili Gasly, Albon, Ricciardo, Sainz Pérez a Ocon. Nedařilo se průběžně předposlednímu Vettelovi.
Drobný výlet mimo trať potkal Magnussena, leč bez následků. Zrychlily oba Racing Pointy, Stroll s Pérezem se půl hodiny před koncem tréninku vyšvihli na čtvrté a páté místo. Nevýrazně si naopak počínal McLaren, oranžovým vozům patřilo umístění mimo top 10.
Před oba růžové stroje se záhy dostaly oba žluté Renaulty. Ricciardo byl čtvrtý, Ocon pátý. Leclerc si mezitím stěžoval na těžkou ovladatelnost svého Ferrari.
Deset minut před koncem vyměřeného časového limitu vedl Hamilton před Verstappenem a Bottasem. Poslední příčky výsledkové listiny náležely Alfě Romeo, Williamsu a Vettelovi, jehož Ferrari stoprocentně nebylo v dobré kondici. Čtyřnásobný šampion toho totiž moc nenajezdil. Němec se však přece jen dokázat probít alespoň na dvanáctou příčku. Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.