Doplední tréninkové jízdy opanoval na Imole Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem. Dařilo se Renaultu, naopak nevýrazně si počínal McLaren.
Netypický zkrácený víkend v italské Imole, který čítá z logistických důvodů jen jeden trénink začal na tradičním okruhu za slunečného počasí. Hned od jeho začátku jezdci vyrazili na trať, koneckonců nebylo nač čekat, každé kolo mělo cenu zlata. Doslova.
Dobré tempo okamžitě prokazoval Verstappen, Holanďan se dostal do vedení s velkým náskokem jedné vteřiny před Gaslym a Leclercem. O chvíli později ho těsně překonal Bottas, rozdíl mezi oběma jezdci činil pouhou jednu desetinu sekundy. Verstappen však na nejměkčí směsi pneumatik brzy kontroval a dostal se zpět na první pozici.
I v tom byl trénink netypický - jezdci jezdili nahodile se všemi sadami pneumatik. Zažité pořádky z klasických víkendů byly ty tam.
Verstappena následovali Hmailton s Bottasem, čtvrtá příčka patřila se ztrátou osmi desetin Leclercovi. Za Monačanem se seřadili Gasly, Albon, Ricciardo, Sainz Pérez a Ocon. Nedařilo se průběžně předposlednímu Vettelovi.
Drobný výlet mimo trať potkal Magnussena, leč bez následků. Zrychlily oba Racing Pointy, Stroll s Pérezem se půl hodiny před koncem tréninku vyšvihli na čtvrté a páté místo. Nevýrazně si naopak počínal McLaren, oranžovým vozům patřilo umístění mimo top 10.
Před oba růžové stroje se záhy dostaly oba žluté Renaulty. Ricciardo byl čtvrtý, Ocon pátý. Leclerc si mezitím stěžoval na těžkou ovladatelnost svého Ferrari.
Deset minut před koncem vyměřeného časového limitu vedl Hamilton před Verstappenem a Bottasem. Poslední příčky výsledkové listiny náležely Alfě Romeo, Williamsu a Vettelovi, jehož Ferrari stoprocentně nebylo v dobré kondici. Čtyřnásobný šampion toho totiž moc nenajezdil. Němec se však přece jen dokázat probít alespoň na dvanáctou příčku. Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.