Doplední tréninkové jízdy opanoval na Imole Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Valtteri Bottasem. Dařilo se Renaultu, naopak nevýrazně si počínal McLaren.
Netypický zkrácený víkend v italské Imole, který čítá z logistických důvodů jen jeden trénink začal na tradičním okruhu za slunečného počasí. Hned od jeho začátku jezdci vyrazili na trať, koneckonců nebylo nač čekat, každé kolo mělo cenu zlata. Doslova.
Dobré tempo okamžitě prokazoval Verstappen, Holanďan se dostal do vedení s velkým náskokem jedné vteřiny před Gaslym a Leclercem. O chvíli později ho těsně překonal Bottas, rozdíl mezi oběma jezdci činil pouhou jednu desetinu sekundy. Verstappen však na nejměkčí směsi pneumatik brzy kontroval a dostal se zpět na první pozici.
I v tom byl trénink netypický - jezdci jezdili nahodile se všemi sadami pneumatik. Zažité pořádky z klasických víkendů byly ty tam.
Verstappena následovali Hmailton s Bottasem, čtvrtá příčka patřila se ztrátou osmi desetin Leclercovi. Za Monačanem se seřadili Gasly, Albon, Ricciardo, Sainz Pérez a Ocon. Nedařilo se průběžně předposlednímu Vettelovi.
Drobný výlet mimo trať potkal Magnussena, leč bez následků. Zrychlily oba Racing Pointy, Stroll s Pérezem se půl hodiny před koncem tréninku vyšvihli na čtvrté a páté místo. Nevýrazně si naopak počínal McLaren, oranžovým vozům patřilo umístění mimo top 10.
Před oba růžové stroje se záhy dostaly oba žluté Renaulty. Ricciardo byl čtvrtý, Ocon pátý. Leclerc si mezitím stěžoval na těžkou ovladatelnost svého Ferrari.
Deset minut před koncem vyměřeného časového limitu vedl Hamilton před Verstappenem a Bottasem. Poslední příčky výsledkové listiny náležely Alfě Romeo, Williamsu a Vettelovi, jehož Ferrari stoprocentně nebylo v dobré kondici. Čtyřnásobný šampion toho totiž moc nenajezdil. Němec se však přece jen dokázat probít alespoň na dvanáctou příčku. Odpoledne nás čeká kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.