Pierre Gasly bude i příští rok pokračovat s týmem Alpha Tauri. Informaci dnes potvrdil tým i sám pilot.
Pierre Gasly už má o své budoucnosti jasno. Čtyřiadvacetiletý rodák z Rouenu bude hájit barvy Alpha Tauri také příští rok, Ti, kteří doufali v Gaslyho opětovný přesun do Red Bullu tak jsou nejspíš zklamáni.
Pravdou je, že mladý Francouz po loňské sezoně, která by si v jeho případě zasloužila přívlastek katastrofální, pookřál. V momentě sesazení do tehdejšího Toro Rosso to vypadalo, že formulová kariéra Gaslyho skončila, reprezentant země galského kohouta se však nevzdal. Už ve druhé polovině loňského ročníku začal předvádět zlepšené výkony, což vyvrcholilo ziskem pódiového umístění na brazilském Interlagosu - vůbec prvního v Gaslyho kariéře spjaté s Formulí 1.
Letos Pierre exceluje, v interním souboje doslova ničí týmového kolegu Kvyata, přičemž jeho největší chvíle slávy přišla v Itálii, kde dokázal v divokém závodě dokonce zvítězit.
„Už od chvíle, kdy se k nám loni vrátil, předvádí Pierre konstantně dobré výkony. Získal druhé místo loni v Brazílii a první letos v Itálii. Doufám, že u nás zůstane ještě dlouhou dobu, po psychické stránce je velmi silný," chválí svého svěřence šéf týmu Franz Tost.
„Jsem moc rád, že budu pokračovat ve spolupráci s Alpha Tauri. Máme harmonické vztahy, jsem také moc rád, že se nám podařilo zvítězit na Monze, bylo to moje první vítězství ve Formuli 1 a teprve druhé v historii týmu. Jsem na to náležitě hrdý," dodává Gasly.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace