Vettel v čele třetího tréninku, jezdce Ferrari rozdělilo duo Mercedesu

Sebastian Vettel má před kvalifikací našlápnuto zatím nejlépe
Sebastian Vettel má před kvalifikací našlápnuto zatím nejlépe, foto: Daimler AG
Jiří Izer 10. listopadu 2018 16:27
Sdílej:

Pod zataženou oblohou se na brazilském okruhu nejlépe dařilo Sebastianu Vettelovi ve Ferrari, který s přehledem udržel náskok před konkurenty z Mercedesu Lewisem Hamiltonem a Valtteri Bottasem. U vozu pětinásobného britského šampiona se však zjevně projevovaly také nějaké technické problémy...

První na trať vyrazili oba piloti Sauberu Charles Leclerc a Marcus Ericsson na superměkkých (červených, supersoft) pneumatikách, následováni duem z Toro Rosso Pierrem Gaslym a Brendonem Hartleyem. Do prvního instalačního kola se přidali také Romain Grosjean a Stoffel Vandoorne, ti ovšem na měkké (žluté, soft) směsi. Pro úplnost má Pirelli pro tento závodní víkend alokovanou ještě střední (bílou, medium) směs pneumatik.

Po prvních pěti minutách se objevil na dráze Kimi Räikkönen na supersoftech a společně se Sergejem Sirotkinem osaměle kroužili brazilském okruhu. Finský pilot po úvodním kole vjel přímo do prvního měřeného času tréninku (1:09.424). Ruský jezdec v barvách Williamsu zaznamenal čas o 1.760s pomalejší, avšak na měkkých gumách. O chvíli později si vystřídal místo na trati se svým stájovým kolegou Lancem Strollem, který na stejných pneumatikách dosáhl svého prvního času (1:10.920), což bylo asi o dvě desetinky lepší než Sirotkin. Po prvních deseti minutách to byli jediní tři jezdci s časovým údajem v tabulce.

Před vypršením prvních patnácti minut se vydal ozkoušet trať Sebastian Vettel, opět jako jeho kolega z Ferrari na superměkkých pneumatikách. Okamžitě přepsal všechny tři sektorové časy a první pokus byl o víc jak půl sekundy rychlejší (1:08.857). Mezitím se na třetí místo v tabulce objevil Carlos Sainz, avšak téměř o dvě sekundy pomalejší na softech.

Uběhlo téměř prvních dvacet minut, když na trať vyjel první z pilotu Mercedesu Valtteri Bottas, na superměkkých pneumatikách byl o desetinku pomalejší než Kimi Räikkönen. Časomíra se v této době zaplnila přibližně z poloviny, aktuální pořadí jezdců: Vettel, Räikkönen, Bottas, Leclerc, Hülkenberg, Gasly, Ericsson, Alonso, Sainz a Stroll.

Přibližně v polovině tréninku zatím nikdo nepřepsal dosud nejrychlejší čas Sebastiana Vettela, pouze Valtteri Bottas se na supersoftech přiblížil na necelé tři desetiny (1:09.147) a oddělil tak od sebe oba jezdce Ferrari. V garáži Lewise Hamiltona vytvořili členové týmu lidskou zábranu, aby kamery neviděly na dění uvnitř, později bylo vidět nějaké práce v zadní části monopostu. Letošní mistr světa ale nakonec přece jenom úspěšně vyjel na závodní dráhu a ihned bez zdržování to rozjel v následujícím kole, přestože se mu z výfuku chvílemi objevil namodralý kouř, na což upozornily také zpomalené záběry. Přepsal druhý sektor a odsunul svého stájového kolegu za sebe (1:09.098).

Konečně se na trati objevili také oba piloti Red Bullu. Daniel Ricciardo se vyšvihl na čtvrtou příčku (1:09.236) před Maxe Verstappenem (1:09.405), jako všichni kolem na superměkkých pneumatikách. Kimi Räikkönen na to šlápl a prvním a třetím nejrychlejším sektorem se usadil v čele tabulky (1:08.490). Velice rychle ho ale o půl sekundy přeskočil Vettel (1:07.948), čímž zároveň přepsal traťový rekord. Těsně před Räikkönena se dostal také Bottas, dělilo je pouze 25 tisícin sekundy. Po čtyřiceti minutách bylo pořadí následující: Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Leclerc, Grosjean, Magnussen a Gasly.

Do konce tréninku zbývalo posledních patnáct minut a Lewis Hamilton se posunul v tabulce výše (1:08.165), dvě desetiny za Sebastiana Vettela. Po zaznamenaném času rozjel přípravné kolo, které ale bylo pomalejší než bylo zapotřebí, tak přidal ještě jedno rychlejší ohřívací kolo, ovšem stav pneumatik (superměkké) se mezitím zhoršil natolik, že britský jezdec rovnou zamířil do boxů. V samotném závěru volných jízd se již nikomu nepodařilo zdolat nejrychlejší čas, Lewis Hamilton se musel zřejmě s nějakými technickými obtížemi výrazně pomalým tempem doploužit do garáže.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.