Pod zataženou oblohou se na brazilském okruhu nejlépe dařilo Sebastianu Vettelovi ve Ferrari, který s přehledem udržel náskok před konkurenty z Mercedesu Lewisem Hamiltonem a Valtteri Bottasem. U vozu pětinásobného britského šampiona se však zjevně projevovaly také nějaké technické problémy...
První na trať vyrazili oba piloti Sauberu Charles Leclerc a Marcus Ericsson na superměkkých (červených, supersoft) pneumatikách, následováni duem z Toro Rosso Pierrem Gaslym a Brendonem Hartleyem. Do prvního instalačního kola se přidali také Romain Grosjean a Stoffel Vandoorne, ti ovšem na měkké (žluté, soft) směsi. Pro úplnost má Pirelli pro tento závodní víkend alokovanou ještě střední (bílou, medium) směs pneumatik.
Po prvních pěti minutách se objevil na dráze Kimi Räikkönen na supersoftech a společně se Sergejem Sirotkinem osaměle kroužili brazilském okruhu. Finský pilot po úvodním kole vjel přímo do prvního měřeného času tréninku (1:09.424). Ruský jezdec v barvách Williamsu zaznamenal čas o 1.760s pomalejší, avšak na měkkých gumách. O chvíli později si vystřídal místo na trati se svým stájovým kolegou Lancem Strollem, který na stejných pneumatikách dosáhl svého prvního času (1:10.920), což bylo asi o dvě desetinky lepší než Sirotkin. Po prvních deseti minutách to byli jediní tři jezdci s časovým údajem v tabulce.
Před vypršením prvních patnácti minut se vydal ozkoušet trať Sebastian Vettel, opět jako jeho kolega z Ferrari na superměkkých pneumatikách. Okamžitě přepsal všechny tři sektorové časy a první pokus byl o víc jak půl sekundy rychlejší (1:08.857). Mezitím se na třetí místo v tabulce objevil Carlos Sainz, avšak téměř o dvě sekundy pomalejší na softech.
Uběhlo téměř prvních dvacet minut, když na trať vyjel první z pilotu Mercedesu Valtteri Bottas, na superměkkých pneumatikách byl o desetinku pomalejší než Kimi Räikkönen. Časomíra se v této době zaplnila přibližně z poloviny, aktuální pořadí jezdců: Vettel, Räikkönen, Bottas, Leclerc, Hülkenberg, Gasly, Ericsson, Alonso, Sainz a Stroll.
Přibližně v polovině tréninku zatím nikdo nepřepsal dosud nejrychlejší čas Sebastiana Vettela, pouze Valtteri Bottas se na supersoftech přiblížil na necelé tři desetiny (1:09.147) a oddělil tak od sebe oba jezdce Ferrari. V garáži Lewise Hamiltona vytvořili členové týmu lidskou zábranu, aby kamery neviděly na dění uvnitř, později bylo vidět nějaké práce v zadní části monopostu. Letošní mistr světa ale nakonec přece jenom úspěšně vyjel na závodní dráhu a ihned bez zdržování to rozjel v následujícím kole, přestože se mu z výfuku chvílemi objevil namodralý kouř, na což upozornily také zpomalené záběry. Přepsal druhý sektor a odsunul svého stájového kolegu za sebe (1:09.098).
Konečně se na trati objevili také oba piloti Red Bullu. Daniel Ricciardo se vyšvihl na čtvrtou příčku (1:09.236) před Maxe Verstappenem (1:09.405), jako všichni kolem na superměkkých pneumatikách. Kimi Räikkönen na to šlápl a prvním a třetím nejrychlejším sektorem se usadil v čele tabulky (1:08.490). Velice rychle ho ale o půl sekundy přeskočil Vettel (1:07.948), čímž zároveň přepsal traťový rekord. Těsně před Räikkönena se dostal také Bottas, dělilo je pouze 25 tisícin sekundy. Po čtyřiceti minutách bylo pořadí následující: Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Leclerc, Grosjean, Magnussen a Gasly.
Do konce tréninku zbývalo posledních patnáct minut a Lewis Hamilton se posunul v tabulce výše (1:08.165), dvě desetiny za Sebastiana Vettela. Po zaznamenaném času rozjel přípravné kolo, které ale bylo pomalejší než bylo zapotřebí, tak přidal ještě jedno rychlejší ohřívací kolo, ovšem stav pneumatik (superměkké) se mezitím zhoršil natolik, že britský jezdec rovnou zamířil do boxů. V samotném závěru volných jízd se již nikomu nepodařilo zdolat nejrychlejší čas, Lewis Hamilton se musel zřejmě s nějakými technickými obtížemi výrazně pomalým tempem doploužit do garáže.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.