Pod zataženou oblohou se na brazilském okruhu nejlépe dařilo Sebastianu Vettelovi ve Ferrari, který s přehledem udržel náskok před konkurenty z Mercedesu Lewisem Hamiltonem a Valtteri Bottasem. U vozu pětinásobného britského šampiona se však zjevně projevovaly také nějaké technické problémy...
První na trať vyrazili oba piloti Sauberu Charles Leclerc a Marcus Ericsson na superměkkých (červených, supersoft) pneumatikách, následováni duem z Toro Rosso Pierrem Gaslym a Brendonem Hartleyem. Do prvního instalačního kola se přidali také Romain Grosjean a Stoffel Vandoorne, ti ovšem na měkké (žluté, soft) směsi. Pro úplnost má Pirelli pro tento závodní víkend alokovanou ještě střední (bílou, medium) směs pneumatik.
Po prvních pěti minutách se objevil na dráze Kimi Räikkönen na supersoftech a společně se Sergejem Sirotkinem osaměle kroužili brazilském okruhu. Finský pilot po úvodním kole vjel přímo do prvního měřeného času tréninku (1:09.424). Ruský jezdec v barvách Williamsu zaznamenal čas o 1.760s pomalejší, avšak na měkkých gumách. O chvíli později si vystřídal místo na trati se svým stájovým kolegou Lancem Strollem, který na stejných pneumatikách dosáhl svého prvního času (1:10.920), což bylo asi o dvě desetinky lepší než Sirotkin. Po prvních deseti minutách to byli jediní tři jezdci s časovým údajem v tabulce.
Před vypršením prvních patnácti minut se vydal ozkoušet trať Sebastian Vettel, opět jako jeho kolega z Ferrari na superměkkých pneumatikách. Okamžitě přepsal všechny tři sektorové časy a první pokus byl o víc jak půl sekundy rychlejší (1:08.857). Mezitím se na třetí místo v tabulce objevil Carlos Sainz, avšak téměř o dvě sekundy pomalejší na softech.
Uběhlo téměř prvních dvacet minut, když na trať vyjel první z pilotu Mercedesu Valtteri Bottas, na superměkkých pneumatikách byl o desetinku pomalejší než Kimi Räikkönen. Časomíra se v této době zaplnila přibližně z poloviny, aktuální pořadí jezdců: Vettel, Räikkönen, Bottas, Leclerc, Hülkenberg, Gasly, Ericsson, Alonso, Sainz a Stroll.
Přibližně v polovině tréninku zatím nikdo nepřepsal dosud nejrychlejší čas Sebastiana Vettela, pouze Valtteri Bottas se na supersoftech přiblížil na necelé tři desetiny (1:09.147) a oddělil tak od sebe oba jezdce Ferrari. V garáži Lewise Hamiltona vytvořili členové týmu lidskou zábranu, aby kamery neviděly na dění uvnitř, později bylo vidět nějaké práce v zadní části monopostu. Letošní mistr světa ale nakonec přece jenom úspěšně vyjel na závodní dráhu a ihned bez zdržování to rozjel v následujícím kole, přestože se mu z výfuku chvílemi objevil namodralý kouř, na což upozornily také zpomalené záběry. Přepsal druhý sektor a odsunul svého stájového kolegu za sebe (1:09.098).
Konečně se na trati objevili také oba piloti Red Bullu. Daniel Ricciardo se vyšvihl na čtvrtou příčku (1:09.236) před Maxe Verstappenem (1:09.405), jako všichni kolem na superměkkých pneumatikách. Kimi Räikkönen na to šlápl a prvním a třetím nejrychlejším sektorem se usadil v čele tabulky (1:08.490). Velice rychle ho ale o půl sekundy přeskočil Vettel (1:07.948), čímž zároveň přepsal traťový rekord. Těsně před Räikkönena se dostal také Bottas, dělilo je pouze 25 tisícin sekundy. Po čtyřiceti minutách bylo pořadí následující: Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Leclerc, Grosjean, Magnussen a Gasly.
Do konce tréninku zbývalo posledních patnáct minut a Lewis Hamilton se posunul v tabulce výše (1:08.165), dvě desetiny za Sebastiana Vettela. Po zaznamenaném času rozjel přípravné kolo, které ale bylo pomalejší než bylo zapotřebí, tak přidal ještě jedno rychlejší ohřívací kolo, ovšem stav pneumatik (superměkké) se mezitím zhoršil natolik, že britský jezdec rovnou zamířil do boxů. V samotném závěru volných jízd se již nikomu nepodařilo zdolat nejrychlejší čas, Lewis Hamilton se musel zřejmě s nějakými technickými obtížemi výrazně pomalým tempem doploužit do garáže.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.