Poslední tréninkové jízdy před samotnou kvalifikací byly ovlivněny počasím. Zpočátku byla aktivita na trati celkově spíše sporadická, ale v jejím závěru ukázal Max Verstappen, že se s Red Bullem bude muset pro zbytek víkendu vážně počítat.
Na začátku třetího tréninku byla trať po předchozím dešti ještě místy vlhká, nejvíc mokro bylo v boxové uličce. Vlhkost vzduchu se pohybovala na docela vysoké hodnotě 85%, teplota okolního vzduchu kolem 15°C, povrch tratě měl teplotu o tři stupně vyšší, jinak na mexickém okruhu panovalo téměř bezvětří.
Pierre Gasly, Marcus Ericsson a Stoffel Vandoorne první na trati, v prvních minutách se objevilo na trati celkem deset jezdců a s výjimkou jezdců Williamsu Lance Strolla a Sergeye Sirotkina, kteří vyrazili na dráhu na drážkovaných pneumatikách s modrým proužkem (do mokra), tak ostatní vsadili pro začátek na pneumatiky přechodné se zeleným označením.
Po úvodním rozjezdu nastala menší odmlka, až osm minut po začátku třetího tréninku se z top týmů odhodlali k „instalační“ jízdě Kimi Räikkönen na Ferrari a Valtteri Bottas z Mercedesu, oba opět na zelených pirellkách. Závodní dráhu si následně „očuchali“ Carlos Sainz a Lewis Hamilton, avšak po prvních deseti minutách byla tabulka časů naprostou prázdnotou, stejně tak na delší dobu absolutně utichl provoz na trati.
Konečně téměř v polovině třetího volného tréninku narušil místní klid Sebastian Vettel. I německý jezdec zvolil k úvodnímu průzkumu přechodnou směs. Krátce nato byl Fernando Alonso prvním odvážným, jenž nasadil bezdrážkové pneumatiky a to rovnou ty nejměkkčí (hypersofty). Španělský závodník po dotazu svého inženýra odvětil, že je se současnými podmínkami celkem spokojen a zaznamenal čas 1:21.213, do té doby jediný oficiální údaj v časomíře.
The final 60 minutes of practice in Mexico, in bite-size formWho'll carry their speed into qualifying? 🤔#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/0legol2IxY
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018Dalším, kdo už považoval trať dostatečně suchou na slicky byl Pierre Gasly. Pilot Toro Rosso přidal do tabulky další řádek, avšak o více než čtyři sekundy pomalejší (1:25.395), další pokus vylepšil na hodnotu 1:24.739. Kimi Räikkönen na hypersoftech nasadil tempo a s časem 1:20.785 se usadil v čele zatím prořídlého pořadí.
Podmínky na dráze se postupně zlepšovaly, potvrdil to dvacet minut před koncem Stoffel Vandoorne (1:20.348). Přesto v této době zajelo jakýkoli čas pouze čtveřice jezdců, v tento moment se naštěstí rozjela větší část pole a rychlost monopostů navyšovat. Charles Leclerc mezitím poskočil na první příčku (1:18.952), těsně před Kimim Räikkönenem, se kterým si od příští sezóny vymění závodní sedačky.
Víc jak další desetinu ubral Valtteri Bottas, hned ho opět přeskočil monacký pilot ve svém sauberu a následně další víc jak půl sekundy ukrojil z nejlepšího času Sebastian Vettel (1:17.836), za ním se usadil Carlos Sainz a velmi rychle se na druhou pozici dostal Max Verstappen (1:17.918).
Časy dále padaly jako opravdu zralé hrušky, když necelou čtvrthodinu před koncem byl vyhlášen režim virtuálního safety caru kvůli Valtteri Bottasovi, z jehož vozu se vyvalil kouř. Finský pilot reportoval do rádia závadu na hydraulickém systému a další účast v tréninkových jízdách tak pro něj definitivně skončila.
Charles Leclerc na to šlápl a vyšvihl se do čela tabulky s časem 1:17.059, byl v tu chvíli rychlejší než další vůz Mercedesu v rukou Lewise Hamiltona, který pět minut před koncem pouze zlepšoval vlastní sektorové časy (1:17.725). Dalším rychlou formulí na trati bylo Ferrari s Kimi Räikönnenem na palubě (1:17.442), avšak ani ten nesestřelil monackého závodníka z první pozice.
To se podařilo až Maxi Verstappenovi (1:16.385), což bylo skoro dalších sedm desetin dolů a potvrdil tak solidní formu Red Bullu. Lewis Hamilton se dalším pokusem přiblížil (1:16.538), což stačilo na druhé místo, Sebastian Vettel se usadil hned za britským pilotem na třetí příčce (1:16.566). Nejlepší čas tréninku ještě nakonec v jeho samotném závěru vylepšil opět Max Verstappen (1:16.284).
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.