Poslední tréninkové jízdy před samotnou kvalifikací byly ovlivněny počasím. Zpočátku byla aktivita na trati celkově spíše sporadická, ale v jejím závěru ukázal Max Verstappen, že se s Red Bullem bude muset pro zbytek víkendu vážně počítat.
Na začátku třetího tréninku byla trať po předchozím dešti ještě místy vlhká, nejvíc mokro bylo v boxové uličce. Vlhkost vzduchu se pohybovala na docela vysoké hodnotě 85%, teplota okolního vzduchu kolem 15°C, povrch tratě měl teplotu o tři stupně vyšší, jinak na mexickém okruhu panovalo téměř bezvětří.
Pierre Gasly, Marcus Ericsson a Stoffel Vandoorne první na trati, v prvních minutách se objevilo na trati celkem deset jezdců a s výjimkou jezdců Williamsu Lance Strolla a Sergeye Sirotkina, kteří vyrazili na dráhu na drážkovaných pneumatikách s modrým proužkem (do mokra), tak ostatní vsadili pro začátek na pneumatiky přechodné se zeleným označením.
Po úvodním rozjezdu nastala menší odmlka, až osm minut po začátku třetího tréninku se z top týmů odhodlali k „instalační“ jízdě Kimi Räikkönen na Ferrari a Valtteri Bottas z Mercedesu, oba opět na zelených pirellkách. Závodní dráhu si následně „očuchali“ Carlos Sainz a Lewis Hamilton, avšak po prvních deseti minutách byla tabulka časů naprostou prázdnotou, stejně tak na delší dobu absolutně utichl provoz na trati.
Konečně téměř v polovině třetího volného tréninku narušil místní klid Sebastian Vettel. I německý jezdec zvolil k úvodnímu průzkumu přechodnou směs. Krátce nato byl Fernando Alonso prvním odvážným, jenž nasadil bezdrážkové pneumatiky a to rovnou ty nejměkkčí (hypersofty). Španělský závodník po dotazu svého inženýra odvětil, že je se současnými podmínkami celkem spokojen a zaznamenal čas 1:21.213, do té doby jediný oficiální údaj v časomíře.
The final 60 minutes of practice in Mexico, in bite-size formWho'll carry their speed into qualifying? 🤔#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/0legol2IxY
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018Dalším, kdo už považoval trať dostatečně suchou na slicky byl Pierre Gasly. Pilot Toro Rosso přidal do tabulky další řádek, avšak o více než čtyři sekundy pomalejší (1:25.395), další pokus vylepšil na hodnotu 1:24.739. Kimi Räikkönen na hypersoftech nasadil tempo a s časem 1:20.785 se usadil v čele zatím prořídlého pořadí.
Podmínky na dráze se postupně zlepšovaly, potvrdil to dvacet minut před koncem Stoffel Vandoorne (1:20.348). Přesto v této době zajelo jakýkoli čas pouze čtveřice jezdců, v tento moment se naštěstí rozjela větší část pole a rychlost monopostů navyšovat. Charles Leclerc mezitím poskočil na první příčku (1:18.952), těsně před Kimim Räikkönenem, se kterým si od příští sezóny vymění závodní sedačky.
Víc jak další desetinu ubral Valtteri Bottas, hned ho opět přeskočil monacký pilot ve svém sauberu a následně další víc jak půl sekundy ukrojil z nejlepšího času Sebastian Vettel (1:17.836), za ním se usadil Carlos Sainz a velmi rychle se na druhou pozici dostal Max Verstappen (1:17.918).
Časy dále padaly jako opravdu zralé hrušky, když necelou čtvrthodinu před koncem byl vyhlášen režim virtuálního safety caru kvůli Valtteri Bottasovi, z jehož vozu se vyvalil kouř. Finský pilot reportoval do rádia závadu na hydraulickém systému a další účast v tréninkových jízdách tak pro něj definitivně skončila.
Charles Leclerc na to šlápl a vyšvihl se do čela tabulky s časem 1:17.059, byl v tu chvíli rychlejší než další vůz Mercedesu v rukou Lewise Hamiltona, který pět minut před koncem pouze zlepšoval vlastní sektorové časy (1:17.725). Dalším rychlou formulí na trati bylo Ferrari s Kimi Räikönnenem na palubě (1:17.442), avšak ani ten nesestřelil monackého závodníka z první pozice.
To se podařilo až Maxi Verstappenovi (1:16.385), což bylo skoro dalších sedm desetin dolů a potvrdil tak solidní formu Red Bullu. Lewis Hamilton se dalším pokusem přiblížil (1:16.538), což stačilo na druhé místo, Sebastian Vettel se usadil hned za britským pilotem na třetí příčce (1:16.566). Nejlepší čas tréninku ještě nakonec v jeho samotném závěru vylepšil opět Max Verstappen (1:16.284).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.