V posledním tréninku před Velkou cenou Brazílie vyhrává Nico Rosberg těsně před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Vozy Ferrari se značně zlepšily, a dokonce se dostaly i před oba vozy Red Bullu.
14:00 - V Brazílii nám pomalu ale jistě začíná poslední trénink před Velkou cenou Brazílie. Počasí se dnes pěkně rozparádilo a na okruhu Interlagos lije jako z konve. Teplota vzduchu se vyšplhala na devatenáct stupňů a teplota trati se zastavila na třiadvaceti stupních. Vlhkost dosahuje takřka 90 %.
První na na mokrou trať vyjíždí vozy oba Ferrari na modré směsi. K nim se přidává i domácí pilot Felipe Massa a Fin Valtteri Bottas - též na pneumatikách do extrémních podmínek. Zbytek paddocku zatím vyčkává a dá se očekávat, že týmy nakonec budou volit pneumatiky do přechodných podmínek.
14:05 - Na trať se pouští i další týmy: Toro Rosso, Mercedes a Sauber. Osm minut po startu tréninků se do boxové uličky vrací Sebastian Vettel. Z rádia Lewise Hamitlona přichází zpráva, že by už nejraději nasadil slicky. To se také stává a Lewis je zpět na trati na žluté směsi.
14:10 - Trať na některých místech usychá, ale Lewis při svém prvním měřeném kole neudržel své auto na trati a v jedné ze zatáček vyjíždí mimo. Nakonec se jeho čas zastavuje na hodnotě 1:16,980. Z paddocku přichází Hamiltonovi následující zpráva: "Začíná více pršet, jezdi opatrně."
14:15 - Nyní své štěstí zkouší Valtteri Bottas, který se na trať vrací a zajíždí čas 1:15,048 i přes žluté vlajky v prvním sektoru, kam přilétl deštník. Ke svému kolegovi se přidává domácí Massa, který v prvním měřeném kole zajíždí čas zhruba o deset vteřin pomalejší než jeho konkurenti, ale hned v druhém kole se Brazilcovi daří zajet kolo za 1:13,848.
14:20 - Na okruh vyjíždí i Esteban Ocon z týmu Manor, který na měkké směsi zajíždí čas 1:16,066 a dostává se za oba Williamsy. Nyní ale na trať vyjíždí i vozy Renaultu, Max Verstappen a Oconův týmový parťák Wehrlein.
14:25 - Kimi překonává hranici jedné minuty a třinácti sekund s časem 1:12,860, a dostává se tak na první místo. Do hry se zapojují i Peréz s Ricciardem. Australský pilot zajíždí druhý nejrychlejší čas se ztrátou necelé vteřiny. Na to hned reaguje Iceman a zlepšuje svůj čas na 1:12,530 a k němu se přidává i Peréz, který se dostává na druhé místo před Ricciarda.
14:30 - Na druhé místo se dostává Vettel se ztrátou necelých sedmi desetin na Kimiho. Vozy Red Bullu nyní nasazují středně-měkkou sadu, jako jediné vozy na trati - zbytek pole jezdí na žluté směsi. V současné době už se na trati vystřídalo osmnáct vozů - chybí jen vozy Sauberu a Haasu. Po půlce tréninku nám vedou vozy Ferrari, za nimi jsou oba Red Bully a pak na střídačku vozy Force Indie a Williamsu. Bottase ale v pořadí střídá Grojsean se ztrátou 1,278 na vedoucího Raikkonena.
14:35 - Max Verstappen zajíždí do boxů, stejně tak jako Lewis Hamilton a k nim se přidává i několik dalších jezdců. Lewis je ale zpět a snad by konečně mohl začít jezdit kompetitivní časy. Palmer si stěžuje: "Cítím velké vibrace, skoro nic nevidím." Tým ho ale na trati nechává kvůli analýze spotřeby.
14:40 - Trať je již na některých místech úplně suchá a na na orkuh konečně vyjíždí i domácí Nasr z týmu Sauber a zajíždí nejhorší čas se ztrátou více jak čtyři vteřiny. Ricciardo je zpět na trati a zajíždí nejrychlejší první sektor a dostává se na první místo s časem 1:12,287, což je čas takřka o čtvrt vteřiny rychlejší než u finského matadora.
14:45- Rosberg se vrací zpět na okruh Interlagos a z rádia Jensona Buttona slyšíme stížnosti na nedotáčivost auta McLarenu. Mezitím se na vrchol dostává Rosberg s časem 1:11,787 a Ricciarda překonává ještě Max Verstappen, který se usadil na druhém místě se ztrátou necelých tří desetin.
14:50 - Zbývá posledních deset minut třetího tréninku na brazilském Interlagos a na trati v současné době krouží jedenáct vozů. Hamilton konečně šlape na plyn a dojíždí jako druhý nejrychlejší se ztrátou třiadevadesáti tísícin na vedoucího muže letošní sezóny. Hamilton ale využije podobné strategie jako Rosberg a zkusí ještě druhé kolo. Chybuje ale hned v první zatáčce a Nikův čas nepřekonává.
14:55 - Alonso se dostává do první desítky se ztrátou 1,262 vteřiny. Ve stejnou chvíli na trať znovu vyjíždí i Sebastian Vettel a Grosjean přetáčí jednu ze zatáček a končí mimo. V rádiu si stěžuje na špatnou přilnavost zadní části vozu. Vettel se dostává na třetí místo se ztrátou necelých tří desetin na prvního Rosberga. Nyní už se ale mává vlajkou a poslední trénink v Brazílii je u konce.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.