V posledním tréninku před Velkou cenou Brazílie vyhrává Nico Rosberg těsně před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Vozy Ferrari se značně zlepšily, a dokonce se dostaly i před oba vozy Red Bullu.
14:00 - V Brazílii nám pomalu ale jistě začíná poslední trénink před Velkou cenou Brazílie. Počasí se dnes pěkně rozparádilo a na okruhu Interlagos lije jako z konve. Teplota vzduchu se vyšplhala na devatenáct stupňů a teplota trati se zastavila na třiadvaceti stupních. Vlhkost dosahuje takřka 90 %.
První na na mokrou trať vyjíždí vozy oba Ferrari na modré směsi. K nim se přidává i domácí pilot Felipe Massa a Fin Valtteri Bottas - též na pneumatikách do extrémních podmínek. Zbytek paddocku zatím vyčkává a dá se očekávat, že týmy nakonec budou volit pneumatiky do přechodných podmínek.
14:05 - Na trať se pouští i další týmy: Toro Rosso, Mercedes a Sauber. Osm minut po startu tréninků se do boxové uličky vrací Sebastian Vettel. Z rádia Lewise Hamitlona přichází zpráva, že by už nejraději nasadil slicky. To se také stává a Lewis je zpět na trati na žluté směsi.
14:10 - Trať na některých místech usychá, ale Lewis při svém prvním měřeném kole neudržel své auto na trati a v jedné ze zatáček vyjíždí mimo. Nakonec se jeho čas zastavuje na hodnotě 1:16,980. Z paddocku přichází Hamiltonovi následující zpráva: "Začíná více pršet, jezdi opatrně."
14:15 - Nyní své štěstí zkouší Valtteri Bottas, který se na trať vrací a zajíždí čas 1:15,048 i přes žluté vlajky v prvním sektoru, kam přilétl deštník. Ke svému kolegovi se přidává domácí Massa, který v prvním měřeném kole zajíždí čas zhruba o deset vteřin pomalejší než jeho konkurenti, ale hned v druhém kole se Brazilcovi daří zajet kolo za 1:13,848.
14:20 - Na okruh vyjíždí i Esteban Ocon z týmu Manor, který na měkké směsi zajíždí čas 1:16,066 a dostává se za oba Williamsy. Nyní ale na trať vyjíždí i vozy Renaultu, Max Verstappen a Oconův týmový parťák Wehrlein.
14:25 - Kimi překonává hranici jedné minuty a třinácti sekund s časem 1:12,860, a dostává se tak na první místo. Do hry se zapojují i Peréz s Ricciardem. Australský pilot zajíždí druhý nejrychlejší čas se ztrátou necelé vteřiny. Na to hned reaguje Iceman a zlepšuje svůj čas na 1:12,530 a k němu se přidává i Peréz, který se dostává na druhé místo před Ricciarda.
14:30 - Na druhé místo se dostává Vettel se ztrátou necelých sedmi desetin na Kimiho. Vozy Red Bullu nyní nasazují středně-měkkou sadu, jako jediné vozy na trati - zbytek pole jezdí na žluté směsi. V současné době už se na trati vystřídalo osmnáct vozů - chybí jen vozy Sauberu a Haasu. Po půlce tréninku nám vedou vozy Ferrari, za nimi jsou oba Red Bully a pak na střídačku vozy Force Indie a Williamsu. Bottase ale v pořadí střídá Grojsean se ztrátou 1,278 na vedoucího Raikkonena.
14:35 - Max Verstappen zajíždí do boxů, stejně tak jako Lewis Hamilton a k nim se přidává i několik dalších jezdců. Lewis je ale zpět a snad by konečně mohl začít jezdit kompetitivní časy. Palmer si stěžuje: "Cítím velké vibrace, skoro nic nevidím." Tým ho ale na trati nechává kvůli analýze spotřeby.
14:40 - Trať je již na některých místech úplně suchá a na na orkuh konečně vyjíždí i domácí Nasr z týmu Sauber a zajíždí nejhorší čas se ztrátou více jak čtyři vteřiny. Ricciardo je zpět na trati a zajíždí nejrychlejší první sektor a dostává se na první místo s časem 1:12,287, což je čas takřka o čtvrt vteřiny rychlejší než u finského matadora.
14:45- Rosberg se vrací zpět na okruh Interlagos a z rádia Jensona Buttona slyšíme stížnosti na nedotáčivost auta McLarenu. Mezitím se na vrchol dostává Rosberg s časem 1:11,787 a Ricciarda překonává ještě Max Verstappen, který se usadil na druhém místě se ztrátou necelých tří desetin.
14:50 - Zbývá posledních deset minut třetího tréninku na brazilském Interlagos a na trati v současné době krouží jedenáct vozů. Hamilton konečně šlape na plyn a dojíždí jako druhý nejrychlejší se ztrátou třiadevadesáti tísícin na vedoucího muže letošní sezóny. Hamilton ale využije podobné strategie jako Rosberg a zkusí ještě druhé kolo. Chybuje ale hned v první zatáčce a Nikův čas nepřekonává.
14:55 - Alonso se dostává do první desítky se ztrátou 1,262 vteřiny. Ve stejnou chvíli na trať znovu vyjíždí i Sebastian Vettel a Grosjean přetáčí jednu ze zatáček a končí mimo. V rádiu si stěžuje na špatnou přilnavost zadní části vozu. Vettel se dostává na třetí místo se ztrátou necelých tří desetin na prvního Rosberga. Nyní už se ale mává vlajkou a poslední trénink v Brazílii je u konce.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.