V posledním tréninku před Velkou cenou Brazílie vyhrává Nico Rosberg těsně před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Vozy Ferrari se značně zlepšily, a dokonce se dostaly i před oba vozy Red Bullu.
14:00 - V Brazílii nám pomalu ale jistě začíná poslední trénink před Velkou cenou Brazílie. Počasí se dnes pěkně rozparádilo a na okruhu Interlagos lije jako z konve. Teplota vzduchu se vyšplhala na devatenáct stupňů a teplota trati se zastavila na třiadvaceti stupních. Vlhkost dosahuje takřka 90 %.
První na na mokrou trať vyjíždí vozy oba Ferrari na modré směsi. K nim se přidává i domácí pilot Felipe Massa a Fin Valtteri Bottas - též na pneumatikách do extrémních podmínek. Zbytek paddocku zatím vyčkává a dá se očekávat, že týmy nakonec budou volit pneumatiky do přechodných podmínek.
14:05 - Na trať se pouští i další týmy: Toro Rosso, Mercedes a Sauber. Osm minut po startu tréninků se do boxové uličky vrací Sebastian Vettel. Z rádia Lewise Hamitlona přichází zpráva, že by už nejraději nasadil slicky. To se také stává a Lewis je zpět na trati na žluté směsi.
14:10 - Trať na některých místech usychá, ale Lewis při svém prvním měřeném kole neudržel své auto na trati a v jedné ze zatáček vyjíždí mimo. Nakonec se jeho čas zastavuje na hodnotě 1:16,980. Z paddocku přichází Hamiltonovi následující zpráva: "Začíná více pršet, jezdi opatrně."
14:15 - Nyní své štěstí zkouší Valtteri Bottas, který se na trať vrací a zajíždí čas 1:15,048 i přes žluté vlajky v prvním sektoru, kam přilétl deštník. Ke svému kolegovi se přidává domácí Massa, který v prvním měřeném kole zajíždí čas zhruba o deset vteřin pomalejší než jeho konkurenti, ale hned v druhém kole se Brazilcovi daří zajet kolo za 1:13,848.
14:20 - Na okruh vyjíždí i Esteban Ocon z týmu Manor, který na měkké směsi zajíždí čas 1:16,066 a dostává se za oba Williamsy. Nyní ale na trať vyjíždí i vozy Renaultu, Max Verstappen a Oconův týmový parťák Wehrlein.
14:25 - Kimi překonává hranici jedné minuty a třinácti sekund s časem 1:12,860, a dostává se tak na první místo. Do hry se zapojují i Peréz s Ricciardem. Australský pilot zajíždí druhý nejrychlejší čas se ztrátou necelé vteřiny. Na to hned reaguje Iceman a zlepšuje svůj čas na 1:12,530 a k němu se přidává i Peréz, který se dostává na druhé místo před Ricciarda.
14:30 - Na druhé místo se dostává Vettel se ztrátou necelých sedmi desetin na Kimiho. Vozy Red Bullu nyní nasazují středně-měkkou sadu, jako jediné vozy na trati - zbytek pole jezdí na žluté směsi. V současné době už se na trati vystřídalo osmnáct vozů - chybí jen vozy Sauberu a Haasu. Po půlce tréninku nám vedou vozy Ferrari, za nimi jsou oba Red Bully a pak na střídačku vozy Force Indie a Williamsu. Bottase ale v pořadí střídá Grojsean se ztrátou 1,278 na vedoucího Raikkonena.
14:35 - Max Verstappen zajíždí do boxů, stejně tak jako Lewis Hamilton a k nim se přidává i několik dalších jezdců. Lewis je ale zpět a snad by konečně mohl začít jezdit kompetitivní časy. Palmer si stěžuje: "Cítím velké vibrace, skoro nic nevidím." Tým ho ale na trati nechává kvůli analýze spotřeby.
14:40 - Trať je již na některých místech úplně suchá a na na orkuh konečně vyjíždí i domácí Nasr z týmu Sauber a zajíždí nejhorší čas se ztrátou více jak čtyři vteřiny. Ricciardo je zpět na trati a zajíždí nejrychlejší první sektor a dostává se na první místo s časem 1:12,287, což je čas takřka o čtvrt vteřiny rychlejší než u finského matadora.
14:45- Rosberg se vrací zpět na okruh Interlagos a z rádia Jensona Buttona slyšíme stížnosti na nedotáčivost auta McLarenu. Mezitím se na vrchol dostává Rosberg s časem 1:11,787 a Ricciarda překonává ještě Max Verstappen, který se usadil na druhém místě se ztrátou necelých tří desetin.
14:50 - Zbývá posledních deset minut třetího tréninku na brazilském Interlagos a na trati v současné době krouží jedenáct vozů. Hamilton konečně šlape na plyn a dojíždí jako druhý nejrychlejší se ztrátou třiadevadesáti tísícin na vedoucího muže letošní sezóny. Hamilton ale využije podobné strategie jako Rosberg a zkusí ještě druhé kolo. Chybuje ale hned v první zatáčce a Nikův čas nepřekonává.
14:55 - Alonso se dostává do první desítky se ztrátou 1,262 vteřiny. Ve stejnou chvíli na trať znovu vyjíždí i Sebastian Vettel a Grosjean přetáčí jednu ze zatáček a končí mimo. V rádiu si stěžuje na špatnou přilnavost zadní části vozu. Vettel se dostává na třetí místo se ztrátou necelých tří desetin na prvního Rosberga. Nyní už se ale mává vlajkou a poslední trénink v Brazílii je u konce.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.