GP ITÁLIE - 3. TRÉNINK; Jak probíhaly poslední tréninkové přípravy na Velkou cenu Itálie? Nejrychlejší byl opět Mercedes před Ferrari.
Na začátku si piloti odbyli tradiční jedno kolo na prověření systémů. Ricciardo při něm dostal netradiční upozornění od svého inženýra. "Vyhýbej se obrubníků," znělo mu se sluchátkách. V té době byl na tvrdé sadě, která může být i jeho závodní směsí.
Asi po deseti minutách se dostal do problémů Romain Grosjean, který se velmi netradičně roztočil v šikaně Ascari. Skončil totiž na vnějšku druhé ze tří zakrutů této zatáčky. Následně uvízl v kačírku, což na několik minut vyvolalo virtuální safety car.
Piloti Red Bullu nám ukázali zajímavé porovnání, Ricciardo jel na měkké a Verstappen za ním na super-měkké sadě. Rozdíl mezi piloty byl tři desetiny v prospěch super-měkké sady Ricciarda. Po svém rychlém kole byl Verstappen dohnán Rosbergem. Zatímco Verstappen jel pomalu, Rosberg byl v rychlém kole a za mladým Holanďanem se chvíli zdržel.
Mezitím se na čelo posunul Hamilton. Rosberg musel začít nové kolo, ve kterém jej zase zdržel Bottas. I tak šel na druhé místo. Za něj se zařadily ferrari a red bully, které po chvíli rozdělil Bottas. Vettel se však v dalším pokusu zlepšil a vyšvihl se na druhé místo mezi mercedesy.
Jak si vedou mclareny? Před půlkou tréninku zajel Alonso 12. nejrychlejší kolo, Button se již chvíli vyhříval na chvostu nejlepší desítky. Ani v půlce tréninku rychlé kolo nezajel Esteban Ocon, jeho týmový kolega je na 14. místě. A zprávy z pit lane hovoří o tom, že piloti Toro Rosso nejsou spokojení z autem.
Dvacet minut do konce se Mercedes rozhodl vyslat své piloty na super-měkkých pneumatikách na trénink kvalifikace. Rosberg se nejdříve dostává na první místo, ale Hamilton ho svým pokusem hned překonal o 3 desetiny. To znamená pořadí: Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull a Haas uzavírá první desítku. Na rovince je nejrychlejší Pérez s 350,9 km/h.
V posledních pěti minutách se několik pozic ještě promíchalo, nikoliv však vepředu. Na přelom první desítky se podívaly obě force indie. Ty zatím nevypadají, že by měly být tak konkurenceshopné jako v Belgii. Palmer vyjel v Parabolice až do štěrku při svém posledném pokusu. Na moment zavlály žluté vlajky, ale Brit dokázal vyjet zpátky na trať.
Tím je třetí trénink uzavřen. Mercedes na čele s téměř sekundovým náskokem na Ferrari. Třetím nejrychlejším týmem byl zatím Williams a za ním Red Bull. Ve středu pole je situace hodně promíchaná.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 363,6 km/h; 2. Massa 351,6 km/h; 3. Ocon 351,6 km/h; 4. Button 350,9 km/h; 5. Hülkenberg 350,5 kph; 6. Alonso 350,0 km/h.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.