GP ITÁLIE - 3. TRÉNINK; Jak probíhaly poslední tréninkové přípravy na Velkou cenu Itálie? Nejrychlejší byl opět Mercedes před Ferrari.
Na začátku si piloti odbyli tradiční jedno kolo na prověření systémů. Ricciardo při něm dostal netradiční upozornění od svého inženýra. "Vyhýbej se obrubníků," znělo mu se sluchátkách. V té době byl na tvrdé sadě, která může být i jeho závodní směsí.
Asi po deseti minutách se dostal do problémů Romain Grosjean, který se velmi netradičně roztočil v šikaně Ascari. Skončil totiž na vnějšku druhé ze tří zakrutů této zatáčky. Následně uvízl v kačírku, což na několik minut vyvolalo virtuální safety car.
Piloti Red Bullu nám ukázali zajímavé porovnání, Ricciardo jel na měkké a Verstappen za ním na super-měkké sadě. Rozdíl mezi piloty byl tři desetiny v prospěch super-měkké sady Ricciarda. Po svém rychlém kole byl Verstappen dohnán Rosbergem. Zatímco Verstappen jel pomalu, Rosberg byl v rychlém kole a za mladým Holanďanem se chvíli zdržel.
Mezitím se na čelo posunul Hamilton. Rosberg musel začít nové kolo, ve kterém jej zase zdržel Bottas. I tak šel na druhé místo. Za něj se zařadily ferrari a red bully, které po chvíli rozdělil Bottas. Vettel se však v dalším pokusu zlepšil a vyšvihl se na druhé místo mezi mercedesy.
Jak si vedou mclareny? Před půlkou tréninku zajel Alonso 12. nejrychlejší kolo, Button se již chvíli vyhříval na chvostu nejlepší desítky. Ani v půlce tréninku rychlé kolo nezajel Esteban Ocon, jeho týmový kolega je na 14. místě. A zprávy z pit lane hovoří o tom, že piloti Toro Rosso nejsou spokojení z autem.
Dvacet minut do konce se Mercedes rozhodl vyslat své piloty na super-měkkých pneumatikách na trénink kvalifikace. Rosberg se nejdříve dostává na první místo, ale Hamilton ho svým pokusem hned překonal o 3 desetiny. To znamená pořadí: Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull a Haas uzavírá první desítku. Na rovince je nejrychlejší Pérez s 350,9 km/h.
V posledních pěti minutách se několik pozic ještě promíchalo, nikoliv však vepředu. Na přelom první desítky se podívaly obě force indie. Ty zatím nevypadají, že by měly být tak konkurenceshopné jako v Belgii. Palmer vyjel v Parabolice až do štěrku při svém posledném pokusu. Na moment zavlály žluté vlajky, ale Brit dokázal vyjet zpátky na trať.
Tím je třetí trénink uzavřen. Mercedes na čele s téměř sekundovým náskokem na Ferrari. Třetím nejrychlejším týmem byl zatím Williams a za ním Red Bull. Ve středu pole je situace hodně promíchaná.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 363,6 km/h; 2. Massa 351,6 km/h; 3. Ocon 351,6 km/h; 4. Button 350,9 km/h; 5. Hülkenberg 350,5 kph; 6. Alonso 350,0 km/h.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.