GP ITÁLIE - 3. TRÉNINK; Jak probíhaly poslední tréninkové přípravy na Velkou cenu Itálie? Nejrychlejší byl opět Mercedes před Ferrari.
Na začátku si piloti odbyli tradiční jedno kolo na prověření systémů. Ricciardo při něm dostal netradiční upozornění od svého inženýra. "Vyhýbej se obrubníků," znělo mu se sluchátkách. V té době byl na tvrdé sadě, která může být i jeho závodní směsí.
Asi po deseti minutách se dostal do problémů Romain Grosjean, který se velmi netradičně roztočil v šikaně Ascari. Skončil totiž na vnějšku druhé ze tří zakrutů této zatáčky. Následně uvízl v kačírku, což na několik minut vyvolalo virtuální safety car.
Piloti Red Bullu nám ukázali zajímavé porovnání, Ricciardo jel na měkké a Verstappen za ním na super-měkké sadě. Rozdíl mezi piloty byl tři desetiny v prospěch super-měkké sady Ricciarda. Po svém rychlém kole byl Verstappen dohnán Rosbergem. Zatímco Verstappen jel pomalu, Rosberg byl v rychlém kole a za mladým Holanďanem se chvíli zdržel.
Mezitím se na čelo posunul Hamilton. Rosberg musel začít nové kolo, ve kterém jej zase zdržel Bottas. I tak šel na druhé místo. Za něj se zařadily ferrari a red bully, které po chvíli rozdělil Bottas. Vettel se však v dalším pokusu zlepšil a vyšvihl se na druhé místo mezi mercedesy.
Jak si vedou mclareny? Před půlkou tréninku zajel Alonso 12. nejrychlejší kolo, Button se již chvíli vyhříval na chvostu nejlepší desítky. Ani v půlce tréninku rychlé kolo nezajel Esteban Ocon, jeho týmový kolega je na 14. místě. A zprávy z pit lane hovoří o tom, že piloti Toro Rosso nejsou spokojení z autem.
Dvacet minut do konce se Mercedes rozhodl vyslat své piloty na super-měkkých pneumatikách na trénink kvalifikace. Rosberg se nejdříve dostává na první místo, ale Hamilton ho svým pokusem hned překonal o 3 desetiny. To znamená pořadí: Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull a Haas uzavírá první desítku. Na rovince je nejrychlejší Pérez s 350,9 km/h.
V posledních pěti minutách se několik pozic ještě promíchalo, nikoliv však vepředu. Na přelom první desítky se podívaly obě force indie. Ty zatím nevypadají, že by měly být tak konkurenceshopné jako v Belgii. Palmer vyjel v Parabolice až do štěrku při svém posledném pokusu. Na moment zavlály žluté vlajky, ale Brit dokázal vyjet zpátky na trať.
Tím je třetí trénink uzavřen. Mercedes na čele s téměř sekundovým náskokem na Ferrari. Třetím nejrychlejším týmem byl zatím Williams a za ním Red Bull. Ve středu pole je situace hodně promíchaná.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 363,6 km/h; 2. Massa 351,6 km/h; 3. Ocon 351,6 km/h; 4. Button 350,9 km/h; 5. Hülkenberg 350,5 kph; 6. Alonso 350,0 km/h.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.