VC EVROPY - BAKU, 3.TRÉNINK - Jak probíhala příprava na kvalifikaci v Baku?
Ve třetím tréninku Formuli 1 přivítalo slunečné počasí, teplota tratě se na začátku vyšplhala na 47°C, vzduchu na 28°C. Foukal ale velmi silný vítr - až 20 km/h. I třetí trénink začal poměrně kontroverzně, Bottas si poškodil auto poté, co přejel podélný kryt kabelů v boxové uličce. Část jeho krytu se odlomila a poškodila Bottasovu podlahu a oblast bočnic. Činovníci před vzniklou díru umístili kužel, aby přes ni nikdo už neprojel.
Pirelli pro tento trénink snížilo limity pro tlaky pneumatik - z 22 PSI na 21 PSI, to by mělo zvýšit výkonnost aut a zlepšit práci s pneumatikami. Dále byly odstraněny některé obrubníky, které včera činily problémy, protože špatně držely. Nahrazeny byly namalovanými obrubníky.
Po čtvrthodině se na čele usadily red bully, nevyšší rychlosti pro zajímavost zatím zaznamenaly force indie. Vše je ale nepříliš reprezentativní, jelikož mnoho pilotů ještě nezačalo zajíždět rychlá kola. Několik pilotů si prožilo velmi těžké chvilky, Massa dostal smyk v 15. zatáčce a zadním kolem se dotkl zdi, Sainz probrzdil ve 4. zatáčce.
Po 23 minutách se na čele usazují mercedesy, Rosberg jde do čela s časem 1:45,435 min, Hamilton si prožil horkou chvilku při jeho rychlém kole, když málem dostal smyk v jedné z rychlých zatáček. Smyk naštěští podchytil, jinak by skončil velmi tvrdě ve zdi. Hamilton zřejmě hledá limity tratě, při nájezdu na dlouhou rovinku se mu smýkla zadní část vozu. Na svého týmového kolegu ztrácí přes 2 desetiny.
#F1 #EurpeanGP FP3 - Top speeds (Sector 3): @nico_rosberg holds record with 353kph pic.twitter.com/uWF2NgHIxd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 18. června 2016Vettel se v polovině tréninku dostává na 3. místo, na Rosberga ztrácí čtvrtsekundu. Räikkönen mezitím hlásí problémy s motorem, možná znova MGU-K, a to i přestože má Iceman na dnešní den jiný motor. Po půlce tréninku zajela velká část pilotů do boxů. Na třetí místo jde Ricciardo se ztrátou necelých dvou desetin na Rosberga.
Mercedesy však vyjely na čerstvých pneumatikách. Rosberg jde na čelo s časem 1:44,610 min, na druhé místo jde Hülkenberg se ztrátou 9 desetin. I Vettel se pokoušel zajet rychlé kolo, ale skončil se ztrátou sekundy 5. Překvapivě dobré kolo zajel Alonso, na 8. místě ztrácí jen 1,5 sekundy.
Hamilton stále nezajel konkurenceschopné kolo, ale díky nízkému opotřebení pneumatik zde není problém na pneumatikách zajet nejrychlejší kolo až při několikátém pokusu. I při třetím tréninku je na denním pořádku stálé mávání žlutých vlajek, a to hlavně v prvním sektoru - zatáčky 3 a 1 jsou stále problém. Räikkönen vyjíždí na trať pro problémech s motorem, jde na 9. místo. Do konce tréninku zbývá pár minut.
Až na konci tréninku na ta Hamilton pořádně šlápnul, na Rosberga získal čtvrt sekundy a s časem 1:44,352 jde na první místo. A když začaly vlát šachovnicové vlajky, Perez opřel své auto do bariér. Poškodil celou pravou stranu svého auta. Force India bude mít před kvalifikací hodně práce.
.@SChecoPerez contro il muro, stava girando forte, peccato!Un errore che rischia di costargli caro!#SkyEuroF1 pic.twitter.com/ehXAZk0ZH1
— Sky Sport F1® HD (@SkySportF1HD) 18. června 2016Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.