JEONGAM - KVALIFIKACE; Kvalifikaci na Velkou cenu Koreje vyhrál Mark Webber. V první řadě ho doplní Sebastian Vettel, který zaostal pouze o 0,074s.
V trénincích potvrzoval roli favorita Red Bull, především Sebastian Vettel. Nejblíže mu byli jezdci McLarenu a zlepšení naznačil Lotus. Charles Pic nastupuje do kvalifikace s penalizací 10-ti míst na roštu za použití devátého motoru v sezóně.
Q1:Na trať se jako první vydává Heikki Kovalainen. Po chvíli ho následují Maldonado, di resta a Lotusy. Di Resta si do rádia stěžuje na problémy s brzdami. Karthikeyan má problémy, kdy prošlápl brzdový pedál a přišel o přední brzdy a nepřipisuje si žádný čas. V čele je zatím Räikkönen. Jako poslední se v polovině Q1 vydávají na trať Red Bully.
Sedm minut do konce Q1 jde do čela Sebastian Vettel. Brunno Senna je zatím na nepostupové pozici spolu s jezdci HRT, Marussie a Caterhamu. Kovalainen je na 18. pozici blízko jezdcům Sauberu a Vergnemu. Tři minuty do konce a začínají poslední pokusy. Alonso musí vyjet také na super softech, aby měl jistotu. Petrov poráží Kovalainena a Schumacher na poslední chvíli posunuje Sennu zpět na nepostupovou pozici. Nejrychlejší čas si připsal Vettel.
Nepostoupili: Senna, Petrov, Kovalainen, Pic, Glock, De la Rosa, Karthikeyan.
Q2:První na trať vyjíždí Pérez. Ostatní jezdci ho celkem rychle následují. V boxech zůstávají pouze Mercedesy. Po povrních pokusech jde do čela Alonso, kterého rychle přeskakuje Vettel. Třetí je Hamilton. Michael Schumacher se posouvá do prní desítky na sedmou pozici. Všichni jezdci postupně zajeli do boxů.
Čtyři minuty do konce a ticho na trati přerušují jezdci Force Indie. Postupně se za nimi vydávají i ostatní jezdci ke svým druhým pokusům. V boxech zůstal pouze Vettel. Maldonado nezlepšil svůj čas a nepostupuje. Díky Ricciardovi, který zastavil vedle tratě kvůli poruše převodovky, vlají ve třetím sektoru žluté vlajky, přesto v něm zajíždí Räikkönen osobní maximum. Do třetí části se nepodívají oba jezdci Sabueru a také překvapivě Jenson Button.
Nepostoupili: Button, Pérez, Kobajaši, di Resta, Maldonado, Ricciardo, Vergne.
Q3:Na trať vyjíždí všichni jezdci k prvnímu pokusu. Nico Hülkenberg a oba Mercedesy zajíždí do boxů bez časů a všichni tři pojedou jen jeden ostrý pokus. Po čtyřech minutách jde do čela Vettel následovám Alonsem a Webberem, čtvrtý je Massa. Na trati je ticho, všichni jezdci jsou v boxech.
Necelé tři minuty do konce a Hülkenberg se vydává ke svému pokusu. Následují Mercedesy a po chvilce jsou na trati už všichni jezdci. Do čela jde Webber, který přeskočil svého týmového kolegu. Na třetí místo poskočil Hamilton a čtvrtý je Alonso.
Konečné pořadí: Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Rosberg, Schumacher.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.