JEONGAM - KVALIFIKACE; Kvalifikaci na Velkou cenu Koreje vyhrál Mark Webber. V první řadě ho doplní Sebastian Vettel, který zaostal pouze o 0,074s.
V trénincích potvrzoval roli favorita Red Bull, především Sebastian Vettel. Nejblíže mu byli jezdci McLarenu a zlepšení naznačil Lotus. Charles Pic nastupuje do kvalifikace s penalizací 10-ti míst na roštu za použití devátého motoru v sezóně.
Q1:Na trať se jako první vydává Heikki Kovalainen. Po chvíli ho následují Maldonado, di resta a Lotusy. Di Resta si do rádia stěžuje na problémy s brzdami. Karthikeyan má problémy, kdy prošlápl brzdový pedál a přišel o přední brzdy a nepřipisuje si žádný čas. V čele je zatím Räikkönen. Jako poslední se v polovině Q1 vydávají na trať Red Bully.
Sedm minut do konce Q1 jde do čela Sebastian Vettel. Brunno Senna je zatím na nepostupové pozici spolu s jezdci HRT, Marussie a Caterhamu. Kovalainen je na 18. pozici blízko jezdcům Sauberu a Vergnemu. Tři minuty do konce a začínají poslední pokusy. Alonso musí vyjet také na super softech, aby měl jistotu. Petrov poráží Kovalainena a Schumacher na poslední chvíli posunuje Sennu zpět na nepostupovou pozici. Nejrychlejší čas si připsal Vettel.
Nepostoupili: Senna, Petrov, Kovalainen, Pic, Glock, De la Rosa, Karthikeyan.
Q2:První na trať vyjíždí Pérez. Ostatní jezdci ho celkem rychle následují. V boxech zůstávají pouze Mercedesy. Po povrních pokusech jde do čela Alonso, kterého rychle přeskakuje Vettel. Třetí je Hamilton. Michael Schumacher se posouvá do prní desítky na sedmou pozici. Všichni jezdci postupně zajeli do boxů.
Čtyři minuty do konce a ticho na trati přerušují jezdci Force Indie. Postupně se za nimi vydávají i ostatní jezdci ke svým druhým pokusům. V boxech zůstal pouze Vettel. Maldonado nezlepšil svůj čas a nepostupuje. Díky Ricciardovi, který zastavil vedle tratě kvůli poruše převodovky, vlají ve třetím sektoru žluté vlajky, přesto v něm zajíždí Räikkönen osobní maximum. Do třetí části se nepodívají oba jezdci Sabueru a také překvapivě Jenson Button.
Nepostoupili: Button, Pérez, Kobajaši, di Resta, Maldonado, Ricciardo, Vergne.
Q3:Na trať vyjíždí všichni jezdci k prvnímu pokusu. Nico Hülkenberg a oba Mercedesy zajíždí do boxů bez časů a všichni tři pojedou jen jeden ostrý pokus. Po čtyřech minutách jde do čela Vettel následovám Alonsem a Webberem, čtvrtý je Massa. Na trati je ticho, všichni jezdci jsou v boxech.
Necelé tři minuty do konce a Hülkenberg se vydává ke svému pokusu. Následují Mercedesy a po chvilce jsou na trati už všichni jezdci. Do čela jde Webber, který přeskočil svého týmového kolegu. Na třetí místo poskočil Hamilton a čtvrtý je Alonso.
Konečné pořadí: Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Rosberg, Schumacher.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.