Druhý trénink japonské Velké ceny pro sebe získává Mark Webber. Místo závěrečného boje o nejrychlejší čas se trénink odehrával v duchu boje o udržení se na trati. K vidění byl jeden smyk za druhým.
Zatímco mnozí v Evropě právě vycházejí ze svých domovů do škol, školek a zaměstnání, v Japonsku na okruhu v Suzuce startuje druhý volný trénink. Závidět můžeme příjemných 27 stupňů, kterých se my dnes určitě nedočkáme.
Hned v úvodním kole vyjíždí kromě dalších jezdců i Heikki Kovalainen, který dostává smyk a vyjíždí na okamžik mimo trať. Podobně bojuje s tratí i Vergne a Maldnoado. Do smyku se dostal také Paul di Resta, který na rozdíl od zmíněných jezdců svůj vůz nezvládl a bočně narazil v zatáčce Spoon do svodidel – trénink pro něj dnes definitivně končí. Po prvních pěti minutách je trénink přerušen červenými vlajkami.
Po restartu už jsou jezdci opatrnější a místo boje s tratí se soustředí na boj s časem. Ten nejrychlejší pro sebe prozatímně utrhuje Fernando Alonso (1:34,287). Jeho čas se snaží trumfnout Lewis Hamilton, ale stačí jedno malé probrždění a s ním i ztráta potřebné desetinky. Kimimu Räikkönenovi v souboji o nejrychlejší kolo brání problém se systémem KERS, který nutí jeho auto odstavit do boxů a pokusit se najít jeho příčinu.
Před Alonsa se těsně za sebou dostali Button (1:34,150) s Webberem (1:34,188). Jedná se o setinky sekundy, nikdo prozatím nemá výraznou převahu. Do sedmi desetin sekundy se prozatím vejde deset aut, vypadá to, že nás tento víkend čeká napínavá podívaná!
Pořadí po 30 minutách tréninku: 1.Button 1:34.150, 2. Webber 1:34,188, 3. Grosjean 1:34,259, 4. Alonso 1:34,287, 5. Hamilton 1.34,304, 6. Vettel 1:34,481, 7. Perez 1:34,486, 8. Massa 1:34,515, 9. Hülkenberg 1:34,709, 10. Kobayashi 1:34,873, 11. Senna 1.35,379, 12. Maldonado 1:35381, 13. Räikkönen 1:35,622, 14. Ricciardo 1:36,020, 15. Petrov 1:36:137,16. Vergne 1:36,287, 17. Kovalainen 1:37, 362, 18. Glock 1:37,519, 19. Pic 1:38,286, 20. De la Rosa 1:38,761, 21 Karthikeyan 1:39,029.
Kamery se nově zaměřují Vettela, který si po 35 minutách utrhává jedno nejrychlejší kolo za druhým a jako jediný se prozatím dostává pod hranici minuty a třiceti čtyř sekund (1:33,961). Za nedlouho jej následuje Kamui Kobayashi a zaostává o pouhých dvaadvacet tisícin sekundy (1:33,983).
Jejich snahy ale výrazně shazuje Jenson Button, který svůj čas dokázal snížit o dalších šest desetin (1:33,349). S rychlými koly se najednou roztrhl pytel, do čela se ihned po Buttonovi dostává Grosjean čase již velmi blízkým hranici minuty a třiatřiceti sekund (1:33,107). Časové rozdíly mezi jezdci se postupně natahují, prozatím poslední jezdec s časem, Pedro de la Rosa, zaostává o více než pět a půl sekundy.
Prvním, kdo boří hranici minuty a třiatřiceti sekund, je Sebastian Vettel (1:32,836), jeho dominanci se snaží překazit Fernando Alonso, ale první pokus mu nevychází. Jeho týmový kolega Felipe Massa mezitím bojuje více se svým vozem než s časem na trati. Místo Alonsa bere prozatímně nejrychlejší kolo Lewis Hamilton (1:32,707). To si ale nenechal líbit Mark Webber a Lewise po jednom kole poráží (1:32.493).
Pořadí po 60 minutách tréninku: 1. Webber 1:32,493, 2.Hamilton 1:32,707,3. Vettel 1:32,836, 4. Hülkenberg 1:32,987, 5. Alonso 1:33,093, 6. Grosjean 1:33.107, 7. Button 1:33.349, 8. Senna 1:33,604, 9. Massa 1:33,614, 10. Schumacher 1:33,750, 11. Perez 1:33,903, 12. Kobayashi 1:33,983, 13. Rosberg 1.34,254, 14. Maldonado 1:34,300, 15. Ricciardo 1:34.863, 16. Vergne 1:35,080, 17. Räikkönen 1:35.622, 18. Kovalainen 1:35.711, 19. Petrov 1:35,870, 20. Glock 1:36,713, 21. Pic 1:36,714, 22. De la Rosa 1:37,342, 23. Karthikeyan 1:38,466 min.
Jsme v poslední dvacetiminutovce a na trati jsou téměř všichni jezdci. Jedním z výjimek je stále Kimi Räikkönen, kterému byl systém KERS odejmut z vozu a tým se usilovně snaží najít příčinu závady. I přesto, že Kimi stále vytrvale čeká v autě, připraven co nejdříve vyjet na trať, pravděpodobnost, že stihne několik rychlých kol, se rapidně snižuje.
Místo zrychlování časů jezdců na konci tréninku dochází napříč celým pořadím k jejich natahování, a to v řádu několika sekund. Svůj čas rozhodně nezrychlí Michael Schumacher, který třináct minut před koncem dostává vlastní vinou smyk a naráží do svodidel. Vše se ale obejde pouhým vyvěšením žlutých vlajek.
Mimo trať, tentokrát ale bez kontaktu, se dostává také Felipe Massa, ten se ale z kačírku dokázal dostat zpět na trať, nicméně minimálně přední pneumatiky jsou na odpis. Obrazem se na okamžik dostáváme k Sebastianovi Vettelovi, který si stěžuje na silné vibrace vozu v posledních třech kolech.
Kimimu Räikkönenovi se pět minut před koncem podařilo vrátit na trať a ve spěchu lehce zápolí s tratí, když se levými koly dostává na trávu. Před cílovou rovinkou po prudkém brždění ztrácí drahocenné setinky sekundy a také trochu gumy z levé přední gumy. Jeho čas nestačí na lepší než 14. místo.
Protože jezdci na konci tréninku jezdí s plně natankovaným vozem, dalších zlepšení časů už se nedočkáme. O poslední zpestření se postaral Vitaly Petrov, který najednou ztrácí zadní křídlo a následně se kvůli změně aerodynamického odporu dostává do smyku a končí mimo trať.
Přehled všech časů druhého tréninku: zde (PDF).
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.