V Silverstone došlo uvnitř Red Bullu k menšímu rozkolu kvůli novému přednímu křídlu, které bylo sundáno Webberovi a dáno Vettelovi poté, co mu to jeho během třetího tréninku prasklo. Čím se lišilo od starší verze?
Změny byly drobné, přesto ve výsledném čase na kolo byl monopost RB6 teoreticky o desetinu vteřiny rychlejší.
První (a viditelnější) změnou bylo umístění kamery (1), která se přesunula ze vnější části špičky nosu do střední části křídla níže k podlaze. Není to žádná novinka: před několika závody s tím jako první přišla stáj Force India.
Křídlo díky tomu generuje větší přítlak. Kryt kamery má tvar křídla, což vytváří přítlak samo o sobě. Navíc výška onoho krytu těsně nad spodní nosnou částí křídla vytváří Venturiho efekt, což dále navyšuje přítlak.
Druhá změna je patrná na bočnici, kde přibyl druhý otvor (2). Tento výřez v bočnici umožňuje vstupovat vzduchu z vnějšku pod křídlo, kde energizuje vzduch a dochází tak ke zvýšení přítlaku za cenu malého zvýšení aerodynamického odporu.
Nové přední křídlo z boku (vpravo) - přibyl druhý otvor
Krom výše popsaných dvou věcí byl také mírně přepracován hlavního profil (3).
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.