Dnes se podíváme na nejhoršího z nováčků - španělský tým HRT, pro který vyrobila vozy italská Dallara. Tým nemá potřebné finanční, technické ani lidské zdroje pro vývoj vozu, proto se F110 během prvních čtyř závodů příliš nezměnila.
Okruh v Bahrajnu byl místem, kde vůz HRT vyjet poprvé na trať. Kvůli finančním problémům se totiž španělský tým nemohl zúčastnit žádného z předsezónních testů. Pro monopost, piloty a další členy týmy byl Bahrajn křest ohněm. Ani jedno z aut nedojelo do cíle kvůli problémům se spolehlivostí a navíc byla jasně nejpomalejší ze všech týmu, znatelně ztráceli i na ostatní nováčky - Lotus a Virgin.
Změny od Bahrajnu po Čínu
1. Bahrajn: během tréninku tým zkoušel asymetrické klapky na zadním křídle, nakonec je však nepoužil.2. Austrálie: částečně uzavřené brzdové kanálky.3. Malajsie: odlišné zbarvení kaskády na předním křídle.4. Čína: testováno menší křidélko nesoucí kameru nad hlavou pilota, v závodě nepoužito.
HRT od závodu v Bahrajnu nepředstavilo krom asymetrických klapek zadního křídla žádná vylepšení svého vozu, veškeré úsilí totiž věnuje zvýšení spolehlivostí. Dalším problémem jsou omezené finanční zdroje a s tím související tahanice s Dallarou, která jím vůz F110 na zakázku vyrobila. Odmítá jej dále vyvíjet a vydat HRT potřebné podklady pro vlastní vývoj, zřejmě kvůli vzájemným finančním sporům.
Přední křídlo
V Bahrajnu nastoupili s modifikovaným křídlem, jehož hlavní profil byl zakončen Gurneyho klapkou, v závodě ho však nepoužili. V Malajsii se změnilo pouze zabarvení horního kaskádového profilu z červené na tmavě šedé.
Nos
Zde není nic nového, jen bych chtěl poukázat na některé charakteristické rysy vozu. Nos je vykrojený po vzoru loňského Red Bullu, obsahuje zvýšené okraje (3). V jeho přední části se nacházejí křidélka (2), která stabilizují proudění vzduchu. Ve špičce nosu je klasický otvor, který slouží ke chlazení kokpitu a elektroniky, která se v něm nachází.
Otvor pro přívod vzduchu (airbox)
Kamera nad airboxem
V Číně zkoušeli Španělé menší křidélko nesoucí kameru, v závodu jej však nepoužili.
Difuzor
HRT používá dvoupatrový difuzor, který vypadá ve srovnání s ostatními týmy dosti jednoduše. Jednoduchost nemusí nutně znamenat nižší rychlost a být na závadu, v případě HRT to však platí. Krom střední zóny je rozdělen dvěma vertikálními ploty, přičemž ten blíže středu je delší. Rozdělují spodní část na tři kanály.
Zadní křídlo
Drobné otvory v bočnici křídla (1 - zeleně) umožňují mechanikům snadněji nastavovat úhel zadního křídla a tudíž přítlak, který generuje. Podélné výřezy (2 - modře) v ní pomáhají snížit kladený odpor.
Přední brzdy
Tým použivá kotouče, třmeny i destičky společnosti Brembo, která v F1 zásobuje i ostatní týmy. Brzdové kanálky jsou obrovské, pro chlazení brzd bych řekl až předimenzované. V Austrálii částečně uzavřeli brzdové kanálky - rychlé a levné řešení, které pomáhá snížit aerodynamický odpor, pokud není třeba tak vysoké chladící kapacity a nemáte na vývoj menších kanálků. Stejnou (částečně uzavřenou) verzi použili i v Malajsii.
Malajsie
Čína
V Číně - nejchladnějším závodu sezóny - byly brzdové kanálky ještě více uzavřené - zůstal pouze malý otvor pro vstup vzduchu chladícího brzdy.
Zadní brzdy
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.