Nový Red Bull RB6 - další dílo geniálního Neweyho (aktualizováno)

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 10. února 2010 08:30
Sdílej:

Druhý nejúspěšnější tým loňské sezóny dnes před zahájením testů v Jerezu představil svůj monopost pro rok 2010. Od jeho tvůrce Adriana Neweyho se hodně čekalo.

Barvy Red Bullu budou i letos hájit Sebastian Vettel, jenž skončil loni druhý v šampionátu jezdců (11 bodů za Jensonem Buttonem), a čtvrtý muž loňské sezóny - Mark Webber.

Rakouský tým je posledním z týmů závodících v loňské sezóně, který dnes předvedl svůj vůz. Ten je logickou evolucí předchozího RB5 - nejrychlejšího monopostu druhé části loňské sezóny.

Nos je opět ve tvaru V, extrémněji než vpřípadě jeho předchůdce, okraje seříznuté. Budou tak moci k bočnicím a před kapotáž více vzduchu k difuzoru.

Bočnice jsou hodně vykrojené a kryt motoru ve stylu žraločí ploutve je propojen se zadním křídlem, které ale neobsahuje žádný výřez, jak jsme zatím viděli u konkurence.

Jejich difuzor je poměrně úzký, zatím se zdá, že jeho horní část tvoří spodní plát zadního křídla, podobně jako u Sauberu C29. Zavěšení zadních kol je opět typu pull-rod, což je ve startovním poli unikátní.

 

Obecné technické informace:

- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a operace se spojkou- spojka: AP Racing- zavěšení: vzpěry z hliníkové slitiny, závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a anti-roll systémem, tlumiče multimatic- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců- pneumatiky: Bridgestone- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo

Motor: Renault RS27-2010- objem: 2 400 cm3- úhel sevření válců: 90°- počet válců: 8- počet ventilů: 32- maximální otáčky: 18 000- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny- řízení motoru: standardizované řízení FIA (MESL), jednotka TAG310B- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)- palivo: Total Group- maziva: Total Group- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg- baterie: Renault F1 Team

 

Srovnání s loňským RB5

 

Srovnání s Toro Rosso STR5

Letos se vozy více liší, protože si tým s Faenzy musí stavět auto sám. Přesto se podobnost nezapře. Žraločí ploutev se sacími otvory je podobná, Red Bull má však propracovanější tvary, což je patrná zvláště na kratších, zakřivenějších a celkově elegantnějších bočnicích, a také na zpracování nosu, zvláště horních výstupků.

Témata:
Stalo se
Novinky
Lando Norris během GP Japonska

Flexibilita křídla McLarenu: Bude to tajemství jejich úspěchu nebo problém, který změní sezónu?

McLaren vede po třech závodech sezóny, s Landem Norrisem na čele a náskokem 36 bodů před Mercedesem. Úspěchy McLarenu však vyvolaly spekulace o flexibilitě zadního křídla, což vedlo k přísnějším pravidlům FIA a plánovaným změnám na GP Španělska.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nová hrozba pro F1: Celní poplatky USA ohrožují globální dodavatelské řetězce

Formule 1 po překonání finanční krize a pandemie covid-19 čelí nové výzvě v podobě celních poplatků zavedených Spojenými státy. Tyto změny mohou ovlivnit mezinárodní logistiku a fungování týmů závislých na globálním dodavatelském řetězci.

Novinky
Lewis Hamilton

Lewis Hamilton čeká na velké rozhodnutí Ferrari. V týmu roste napětí

Velká cena Bahrajnu slibuje dramatický víkend. Max Verstappen po suverénním vítězství v Japonsku ztrácí v šampionátu jediný bod na lídra Landa Norrise. Zatímco Nizozemec znovu potvrzuje roli favorita, Lewis Hamilton se v barvách Ferrari dál trápí a jeho naděje na osmý titul rychle blednou. V Maranellu se navíc rozhořel spor o nasazení nového vylepšení vozu.

Novinky
Lewis Hamilton

Ferrari mu sedlo skvěle, říká Chadwick. Hamilton zatím předčil očekávání

Jamie Chadwick vyjádřila uznání nad dosavadním působením Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle ní britský pilot předčil očekávání a ukazuje, že rychle zapadl do nového prostředí. Přesto upozorňuje, že během nadcházející Velké ceny Bahrajnu to nebude mít snadné.