Druhý nejúspěšnější tým loňské sezóny dnes před zahájením testů v Jerezu představil svůj monopost pro rok 2010. Od jeho tvůrce Adriana Neweyho se hodně čekalo.
Barvy Red Bullu budou i letos hájit Sebastian Vettel, jenž skončil loni druhý v šampionátu jezdců (11 bodů za Jensonem Buttonem), a čtvrtý muž loňské sezóny - Mark Webber.
Rakouský tým je posledním z týmů závodících v loňské sezóně, který dnes předvedl svůj vůz. Ten je logickou evolucí předchozího RB5 - nejrychlejšího monopostu druhé části loňské sezóny.
Nos je opět ve tvaru V, extrémněji než vpřípadě jeho předchůdce, okraje seříznuté. Budou tak moci k bočnicím a před kapotáž více vzduchu k difuzoru.
Bočnice jsou hodně vykrojené a kryt motoru ve stylu žraločí ploutve je propojen se zadním křídlem, které ale neobsahuje žádný výřez, jak jsme zatím viděli u konkurence.
Jejich difuzor je poměrně úzký, zatím se zdá, že jeho horní část tvoří spodní plát zadního křídla, podobně jako u Sauberu C29. Zavěšení zadních kol je opět typu pull-rod, což je ve startovním poli unikátní.
Obecné technické informace:
- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a operace se spojkou- spojka: AP Racing- zavěšení: vzpěry z hliníkové slitiny, závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a anti-roll systémem, tlumiče multimatic- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců- pneumatiky: Bridgestone- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo
Motor: Renault RS27-2010- objem: 2 400 cm3- úhel sevření válců: 90°- počet válců: 8- počet ventilů: 32- maximální otáčky: 18 000- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny- řízení motoru: standardizované řízení FIA (MESL), jednotka TAG310B- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)- palivo: Total Group- maziva: Total Group- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg- baterie: Renault F1 Team
Srovnání s loňským RB5
Srovnání s Toro Rosso STR5
Letos se vozy více liší, protože si tým s Faenzy musí stavět auto sám. Přesto se podobnost nezapře. Žraločí ploutev se sacími otvory je podobná, Red Bull má však propracovanější tvary, což je patrná zvláště na kratších, zakřivenějších a celkově elegantnějších bočnicích, a také na zpracování nosu, zvláště horních výstupků.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.