Indická stáj překvapila svými výbornými výkony na rychlých okruzích v Belgii a Itálii. Vděčí za to vysoké aerodynamické efektivitě svého monopostu. Ten však generuje málo přítlaku, proto Force India pokračuje usilovně ve vývoji a do Singapuru přivezla další nové díly.
Indové se nijak netají tím, že kvůli svému nízkému rozpočtu kopírují zajímavé prvky ostatních týmů - a tak jejich členové chodí po paddocku a fotí jak japonští turisté. Později v továrně snímky analyzují a zkoušejí v CFD programech, co by u nich mohlo fungovat.
První viditelnou změnou (na obrázku dole č. 1) během posledního závodního víkendu byla změna uchycení zrcátek - ty již nyní připevněny k monopostu přes vertikální křidélko, které se nachází ve středu monopostu před bočnicemi (původně bylo připevněno ke kokpitu). Toto řešení se mezi týmy stalo již víceméně standardem.
BMW provedlo tuto změnu již dříve, zatímco Ferrari s tímto uchycením zrcátek nastupuje od počátku sezony.
Další změna je patrná na zádi vozu, kde došlo k prodloužení horního krytu motoru a jeho uchycení až na zadní spoiler, obdoba tzv. žraločí ploutve, podobně jako je tomu u Red Bullu (2). Force India však v ní obsahuje větší vykrojení ve snaze eliminovat negativní účinky tohoto řešení při změnách směru.
Kvůli uchycení ploutve se tým vzdal dodatečného křidélka, jež jsme mohli vidět ve Valencie uprostřed zadního křídla (3).
Indické stáj však v Singapuru ani díky těmto úpravám nikterak nezazářila - Adrian Sutil po chybě odstoupil a Vitantonio Liuzzi dojel až 14. Ani na dalších tratích již Force India nebude tak konkurenceschopná jako ve Spa či na Monze. Důvodem je právě prvotní návrh jejich monopostu, který postrádá přítlak na zbývajících středně rychlých a pomalých tratích.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.