Týmy pro vysokorychlostní Monzu upravili aerodynamiku svých monopostů. Podíváme se, jaké změny na předních spoilerech udělaly týmy Toyota, BMW, BrawnGP, Ferrari, Red Bull a Renault
Toyota
Japonská stáj nasadila v Itálii dvě odlišná přední křídla na svých vozech. Jarno Trulli jezdil s přepracovanou verzí proti Belgii. Bočnice obsahuje drobnou vertikální ploutev místo zaobleného dílu, který Toyota nasazoval již od závodu v Monaku. Na Monze jej dále použili na voze Tima Glocka. Profil na Trulliho voze má rovněž o něco menší sklon.
BMW Sauber
Německá stáj udělala drobnou změnu ve střední části - ubrala jedno z drobných křidélek směřující z boku ke středu vozu, to pod ním mírně upravila. Dochází tím ke snížení odporu vzduchu a úpravě proudu vzduchu v centrální části. Další profil umístěný na bočnici a směřující dovnitř si (na rozdíl od Renaultu) ponechala.
BrawnGP
U Brawnu na křídle ubrali ploutev nacházející se ve Spa na kraji bočnice. Křídlo jinak zůstalo bez větších viditelných změn.
Ferrari
Ferrari doma představilo úplně nové přední křídlo s pozměněným spodním nosným profilem o délce 50 cm. Jeho krajní částí se tak nacházejí výše nad vozovkou než obvykle, což vede ke snížení odporu i generovaného přítlaku. Ten však na nejrychlejším okruhu šampionátu s dlouhými rovinkami a pomalými zatáčkami tolik nevadí. Na křídle také chybí obvyklý prvek - horizontální křidélko umístěné na vnitřní straně bočnice.
Red Bull
Ve Spa nasadil Red Bull poměrně komplikovanou horní části po bocích spoilerů, kde došlo k rozdělení profilu a přidání vertikálního prvku. Na Monze se však vrátili k dřívější verzi s jednolitým horizontálním křidélkem.
Renault
Francouzská stáj jezdila oproti závodu v Belgii v zájmu omezení odporu kladeného křídlem a vyšší maximální rychlosti na rovinkách ubrala horní křidélko upevněné na bočnici a změnila tvar hlavních klapek.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.