Robert Kubica se kvalifikoval na osmém místě, bude tedy startovat z takzvané "špinavé stopy". Jak tuto skutečnost vidí sám polský pilot?
Po vynikajícím třetím tréninku, který Kubica vyhrál, se mu v kvalifikaci nepovedlo zajet lepší než osmé místo a bude startovat ze špinavé stopy.
"Piloti startující z levé strany jsou ve veliké nevýhodě. Pokud tedy nebude pršet," řekl Polák Autosportu. "Mnohem raději bych tak startoval z jedenácté pozice, protože bych měl větší šanci na útok hned po startu."
A má pravdu. Ideální stopa vede podél pravé strany trati, tudíž je přece jen trochu uježděnější. Naopak, levá strana má pořád kluzký a zaprášený asfalt, na kterém se bude startovat opravdu špatně.
Dále Kubica řekl, že závod by měl být zajímavou záležitostí, i proto, že trať je stále zaprášená, tudíž nikdo neví, jak přesně se v danou chvíli vůz zachová. To může přinést řadu zajímavých, ale i nebezpečných situací.
"I když se vám povede dostat se k někomu tak blízko, abyste ho mohli předjet, bude to velice obtížné, protože rozdíl mezi jízdou ve stopě a mimo ni je obrovský."
Kvalita povrchu trati v Koreji je mizivá
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.