Robert Kubica se kvalifikoval na osmém místě, bude tedy startovat z takzvané "špinavé stopy". Jak tuto skutečnost vidí sám polský pilot?
Po vynikajícím třetím tréninku, který Kubica vyhrál, se mu v kvalifikaci nepovedlo zajet lepší než osmé místo a bude startovat ze špinavé stopy.
"Piloti startující z levé strany jsou ve veliké nevýhodě. Pokud tedy nebude pršet," řekl Polák Autosportu. "Mnohem raději bych tak startoval z jedenácté pozice, protože bych měl větší šanci na útok hned po startu."
A má pravdu. Ideální stopa vede podél pravé strany trati, tudíž je přece jen trochu uježděnější. Naopak, levá strana má pořád kluzký a zaprášený asfalt, na kterém se bude startovat opravdu špatně.
Dále Kubica řekl, že závod by měl být zajímavou záležitostí, i proto, že trať je stále zaprášená, tudíž nikdo neví, jak přesně se v danou chvíli vůz zachová. To může přinést řadu zajímavých, ale i nebezpečných situací.
"I když se vám povede dostat se k někomu tak blízko, abyste ho mohli předjet, bude to velice obtížné, protože rozdíl mezi jízdou ve stopě a mimo ni je obrovský."
Kvalita povrchu trati v Koreji je mizivá
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.