HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH; Poprvé v letošní sezóně byl v boxech nejrychlejší McLaren. V Maďarsku mu to bylo žel houby platné: Hamilton pro poruchu převodovky odstoupil, Button dojel do cíle až jako osmý.
Jenson Button se Sebastianem Vettelem byli jedinými piloty, kteří byli v boxech odbaveni do čtyř vteřin.
Red Bull bodoval i v případě zastávky Marka Webbera ve 43. kole závodu, spolu s Kobajašim byli druhou dvojicí, která se u mechaniků zdržela nejkratší čas (Webber s podstatně lehčím vozem zvládl o něco rychleji průjezd boxovou uličkou včetně zastavení a rozjezdu po výměně pneumatik).
Čtveřice pilotů (Liuzzi, Glock, Schumacher, Kovalainen) musela čekat při horečných akcích v boxech po výjezdu safety-caru na odbavení svých týmových kolegů, což způsobilo delší dobu stání vedle svých garáží.
Jak vypadaly stinty jednotlivých pilotů? Všichni sice plánovali pouze jednu zastávku, žel dva z nich se boxovou uličkou projeli dvakrát: Vettel kvůli penalizaci a Lucas di Grassi, protože po první zastávce měl problémy s jedním kolem a k mechanikům se hned znovu vrátil.
Většina pilotů si svou zastávku odbyla při výjezdu safety-caru kolem 15. kola. Krom Barrichella, Buemiho, Liuzziho a Jamamota všichni Velkou cenu Maďarska začínali na super-měkké směsi. Pouze Brazilec na ní vydržel až do 55. kola a předvedl tak nejoriginálnější strategii, po níž si odváží z Maďarska bod za desáté místo.
Nejdelší jízdu na jedné sadě pneumatik Button, Liuzzi a Jamamoto - celých 56. kol. Z toho posledně jmenovaný Japonec dokonce na měkčí sadě pneumatik.
Zelený kroužek = super-měkká (option) směs; černý kroužek = střední (primary) směs
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.