HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji dnes v boxech pracovali mechanici domácího Mercedesu. Nicu Rosbergovi zvládli vyměnit pneumatiky za 3,8 vteřiny!
Připsali si i druhou absolutně nejrychlejší zastávku při práci na Schumacherově voze. Velmi rychlí byli dnes i u Red Bullu a Renaultu: všechny své zastávky zvládli kolem čtyř vteřin.
Všichni piloti dnes původně zamýšleli stavět pouze jednou, žel ne všem bylo přáno. Bruno Senna, Pedro de la Rosa a Jaime Alguersuari se v boxech ukázali dvakrát, Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim dokonce třikrát.
Senna dostal defekt, De la Rosa přišel o část svého předního křídla při předjíždění o kolo zpět jedoucího Kovalainena, který byl za to komisaři po skončení dodatečně napomínán, zbytek stavěl po kolizích již v prvním kole.
Pilotům Force India mechanici nasadili dokonce špatné pneumatiky, za což týmu hrozilo až vyloučení z dalšího závodu. Komisaři byli ale shovívaví, Indové vyvázli pouze s napomenutím. Indové přitom debutovali s novým semaforovým systémem (po vzoru Ferrari), který jim k rychlejším zastávkám zatím nepomohl.
Nejdelší stint na tvrdé směsi dnes odjel smolař Vitantonio Liuzzi. Spolu s Alguersuarim a Sutilem má kvůli zastávce po prvním kole na kontě i ten nejkratší.
Z vedoucí skupiny byl v boxech jako první ve 12. kole Sebastian Vettel; Jenson Button dobře pracující se super-měkkou směsí naopak jako poslední - ve 22. kole, čímž se dostal před Marka Webbera, jehož později začal také zlobit ubývající olej.
Zajímavou strategii s velmi dlouhou první jízdou na tvrdší směsi jel Pedro de la Rosa a kdo ví, jak by dopadl, kdyby mu závod nezkazil o kolo zpět jedoucí Heikki Kovalainen na Lotusu.
Zelené kolečko: super-měkká (option) směs; černé: tvdá směs (primary)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.