HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji dnes v boxech pracovali mechanici domácího Mercedesu. Nicu Rosbergovi zvládli vyměnit pneumatiky za 3,8 vteřiny!
Připsali si i druhou absolutně nejrychlejší zastávku při práci na Schumacherově voze. Velmi rychlí byli dnes i u Red Bullu a Renaultu: všechny své zastávky zvládli kolem čtyř vteřin.
Všichni piloti dnes původně zamýšleli stavět pouze jednou, žel ne všem bylo přáno. Bruno Senna, Pedro de la Rosa a Jaime Alguersuari se v boxech ukázali dvakrát, Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim dokonce třikrát.
Senna dostal defekt, De la Rosa přišel o část svého předního křídla při předjíždění o kolo zpět jedoucího Kovalainena, který byl za to komisaři po skončení dodatečně napomínán, zbytek stavěl po kolizích již v prvním kole.
Pilotům Force India mechanici nasadili dokonce špatné pneumatiky, za což týmu hrozilo až vyloučení z dalšího závodu. Komisaři byli ale shovívaví, Indové vyvázli pouze s napomenutím. Indové přitom debutovali s novým semaforovým systémem (po vzoru Ferrari), který jim k rychlejším zastávkám zatím nepomohl.
Nejdelší stint na tvrdé směsi dnes odjel smolař Vitantonio Liuzzi. Spolu s Alguersuarim a Sutilem má kvůli zastávce po prvním kole na kontě i ten nejkratší.
Z vedoucí skupiny byl v boxech jako první ve 12. kole Sebastian Vettel; Jenson Button dobře pracující se super-měkkou směsí naopak jako poslední - ve 22. kole, čímž se dostal před Marka Webbera, jehož později začal také zlobit ubývající olej.
Zajímavou strategii s velmi dlouhou první jízdou na tvrdší směsi jel Pedro de la Rosa a kdo ví, jak by dopadl, kdyby mu závod nezkazil o kolo zpět jedoucí Heikki Kovalainen na Lotusu.
Zelené kolečko: super-měkká (option) směs; černé: tvdá směs (primary)
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.