HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji dnes v boxech pracovali mechanici domácího Mercedesu. Nicu Rosbergovi zvládli vyměnit pneumatiky za 3,8 vteřiny!
Připsali si i druhou absolutně nejrychlejší zastávku při práci na Schumacherově voze. Velmi rychlí byli dnes i u Red Bullu a Renaultu: všechny své zastávky zvládli kolem čtyř vteřin.
Všichni piloti dnes původně zamýšleli stavět pouze jednou, žel ne všem bylo přáno. Bruno Senna, Pedro de la Rosa a Jaime Alguersuari se v boxech ukázali dvakrát, Adrian Sutil s Vitantoniem Liuzzim dokonce třikrát.
Senna dostal defekt, De la Rosa přišel o část svého předního křídla při předjíždění o kolo zpět jedoucího Kovalainena, který byl za to komisaři po skončení dodatečně napomínán, zbytek stavěl po kolizích již v prvním kole.
Pilotům Force India mechanici nasadili dokonce špatné pneumatiky, za což týmu hrozilo až vyloučení z dalšího závodu. Komisaři byli ale shovívaví, Indové vyvázli pouze s napomenutím. Indové přitom debutovali s novým semaforovým systémem (po vzoru Ferrari), který jim k rychlejším zastávkám zatím nepomohl.
Nejdelší stint na tvrdé směsi dnes odjel smolař Vitantonio Liuzzi. Spolu s Alguersuarim a Sutilem má kvůli zastávce po prvním kole na kontě i ten nejkratší.
Z vedoucí skupiny byl v boxech jako první ve 12. kole Sebastian Vettel; Jenson Button dobře pracující se super-měkkou směsí naopak jako poslední - ve 22. kole, čímž se dostal před Marka Webbera, jehož později začal také zlobit ubývající olej.
Zajímavou strategii s velmi dlouhou první jízdou na tvrdší směsi jel Pedro de la Rosa a kdo ví, jak by dopadl, kdyby mu závod nezkazil o kolo zpět jedoucí Heikki Kovalainen na Lotusu.
Zelené kolečko: super-měkká (option) směs; černé: tvdá směs (primary)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.