SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH; Tak jako kvalifikacím letos dominuje Red Bull, tak v rychlosti zastávek v boxech kraluje Mercedes. Schumacherova zastávka byla opět absolutně nejrychlejší.
Během Velké ceny Británie nikdo dvouzastávkovou strategii neplánoval, přesto dva z klasifikovaných pilotů dvakrát stavěli: Felipe Massa si při po hodinách na konci 39. kola zcela odrovnal pneumatiky a Vitalij Petrov krátce na to dostal defekt; Fernando Alonso se kolem garáží projel kvůli penalizace po zkrácení si tratě při souboji s Kubicou a defektu, který utrpěl v závěru při souboji s Liuzzim, dokonce třikrát.
I druhý pilot Mercedesu byl odbaven velmi rychle, u mechaniků se zdržel třetí nejkratší dobu ze všech - 4,7 vteřiny. Německý tým za své dlouhodobé kvalitní výkony v této oblasti zaslouží uznání. Výsledky v závodech však bývají už o něco slabší - Nico si včera užil bronzový stupínek na pódiu, Michael byl v cíli až devátý.
Vítěz včerejšího závodu Mark Webber zaznamenal druhou nejrychlejší zastávku. Další Red Bull Sebastiana Vettela se však v boxech zdržel po defektu, který dostal v první zatáčce, o více než 3,7 vteřiny déle.
Čtvrtou nejlepší práci v boxech odvedli v případě Lewise Hamiltona mechanici McLarenu. V průměru zastávek obou pilotů však včera byli po Mercedesu druhým nejrychlejším týmem.
Na měkčí směsi do závodu odstartovali všichni jezdci krom dua Force Indie a Jaime Alguersuariho, který však po problémech s brzdami skončil mimo trať a nebyl klasifikován.
Nejdelší stint odjel po defektu v prvním kole na tvrdší směsi Sebastian Vettel - celých 51 kol, a to si v závěru na nich ještě dokázal vybojovat pár pozic, byť při předjížděcím manévru na Sutila svou snahu trochu přehnal. Došlo ke kontaktu, který se naštěstí obešel bez následků.
Adrian byl pilotem, jenž na měkké směsi odjel největší část (37 kol) závodu, přesto před viditelně rychlejším Red Bullem dlouho ukázkově bránil svou pozici.
Zelené kolečko = měkká směs, černé = tvrdá směs
(Neklasifikovaní piloti nebyli bráni v potaz).
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.