SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH; Tak jako kvalifikacím letos dominuje Red Bull, tak v rychlosti zastávek v boxech kraluje Mercedes. Schumacherova zastávka byla opět absolutně nejrychlejší.
Během Velké ceny Británie nikdo dvouzastávkovou strategii neplánoval, přesto dva z klasifikovaných pilotů dvakrát stavěli: Felipe Massa si při po hodinách na konci 39. kola zcela odrovnal pneumatiky a Vitalij Petrov krátce na to dostal defekt; Fernando Alonso se kolem garáží projel kvůli penalizace po zkrácení si tratě při souboji s Kubicou a defektu, který utrpěl v závěru při souboji s Liuzzim, dokonce třikrát.
I druhý pilot Mercedesu byl odbaven velmi rychle, u mechaniků se zdržel třetí nejkratší dobu ze všech - 4,7 vteřiny. Německý tým za své dlouhodobé kvalitní výkony v této oblasti zaslouží uznání. Výsledky v závodech však bývají už o něco slabší - Nico si včera užil bronzový stupínek na pódiu, Michael byl v cíli až devátý.
Vítěz včerejšího závodu Mark Webber zaznamenal druhou nejrychlejší zastávku. Další Red Bull Sebastiana Vettela se však v boxech zdržel po defektu, který dostal v první zatáčce, o více než 3,7 vteřiny déle.
Čtvrtou nejlepší práci v boxech odvedli v případě Lewise Hamiltona mechanici McLarenu. V průměru zastávek obou pilotů však včera byli po Mercedesu druhým nejrychlejším týmem.
Na měkčí směsi do závodu odstartovali všichni jezdci krom dua Force Indie a Jaime Alguersuariho, který však po problémech s brzdami skončil mimo trať a nebyl klasifikován.
Nejdelší stint odjel po defektu v prvním kole na tvrdší směsi Sebastian Vettel - celých 51 kol, a to si v závěru na nich ještě dokázal vybojovat pár pozic, byť při předjížděcím manévru na Sutila svou snahu trochu přehnal. Došlo ke kontaktu, který se naštěstí obešel bez následků.
Adrian byl pilotem, jenž na měkké směsi odjel největší část (37 kol) závodu, přesto před viditelně rychlejším Red Bullem dlouho ukázkově bránil svou pozici.
Zelené kolečko = měkká směs, černé = tvrdá směs
(Neklasifikovaní piloti nebyli bráni v potaz).
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.