VALENCIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji během nedělní Velké ceny Evropy v boxech pracovali mechanici Ferrari - jako jediní odbavili svého pilota do čtyř vteřin.
Scuderii, které načasováním výjezdu safety-caru zhatilo šance bojovat na špici, se podařily u obou pilotů krátce po sobě bleskurychlé zastávky - Fernanda Alonsa odbavili za 3,9 vteřiny, Felipeho Massu hned po něm za 4,8.
Mnohem větší prostoje zde měl Renault. Byli pod velkým časovým tlakem, protože Kubicu proti původnímu plánu stáhli hned po vyjetí safety-caru, zatímco mechanici byli s pneumatikami nachystáni na Petrova, který se přihnal hned po Polákovi. Čas jeho zastávky proto neuvádím - stejně jako v případě Force Indie, kdy Liuzzi musel čekat na odbavení Sutila.
Tradičně výborně pracovali v boxech také mechanici Mercedesu - všechny Schumacherovy zastávky těsně přesáhly 4 sekundy. V prvním případě musel žel čekat na červené při výjezdu z boxů když jej míjel vláček vozů seřazený za safety-carem. Dle německého týmu zbytečně, čímž Michael přišel o možnost dojet na bodech.
Z přehledu jsem vypustil neklasifikované jezdce, stejně jako dlouhé zastávky Trulliho (druhá trvala přes tři minuty) a Senny.
Pojďme se dále podívat na délky stintů a pneumatiky, jež jednotliví piloti použili. Prvních deset startovalo na super-měkké, během výjezdu safety-caru nasadili střední směs.
Netradiční taktiku zvolili Kobajaši s Di Grassim, kteří jeli velmi dlouhý první stint na tvrdší směsi. Japonec se na ní obdivuhodně udržel až do 53. kola závodu! Není divu, že poslední čtyři kola na super-měkkých pneumatikách zářil a podal si jak Alonsa, tak i v poslední zatáčce Buemiho. Kamuj se na tento souboj dokonce tak soustředil, že ho překvapilo mávání šachovnicovou vlajkou - dle svých slov si neuvědomoval, že už jede poslední kolo.
Velmi dlouhou jízdu (50 kol) na tvrdší směsi absolvoval rovněž Jarno Trulli, který však díky technickým problémům jeho Lotusu přišel o možnost bojovat s ostatními nováčky hned v úvodu, kdy během prvních tří kol musel dvakrát do garáži a ztratil tam téměř 4 minuty.
Zelené kolečko = superměkká směs; černé = střední (tvrdší, "primary") směs
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.