VALENCIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji během nedělní Velké ceny Evropy v boxech pracovali mechanici Ferrari - jako jediní odbavili svého pilota do čtyř vteřin.
Scuderii, které načasováním výjezdu safety-caru zhatilo šance bojovat na špici, se podařily u obou pilotů krátce po sobě bleskurychlé zastávky - Fernanda Alonsa odbavili za 3,9 vteřiny, Felipeho Massu hned po něm za 4,8.
Mnohem větší prostoje zde měl Renault. Byli pod velkým časovým tlakem, protože Kubicu proti původnímu plánu stáhli hned po vyjetí safety-caru, zatímco mechanici byli s pneumatikami nachystáni na Petrova, který se přihnal hned po Polákovi. Čas jeho zastávky proto neuvádím - stejně jako v případě Force Indie, kdy Liuzzi musel čekat na odbavení Sutila.
Tradičně výborně pracovali v boxech také mechanici Mercedesu - všechny Schumacherovy zastávky těsně přesáhly 4 sekundy. V prvním případě musel žel čekat na červené při výjezdu z boxů když jej míjel vláček vozů seřazený za safety-carem. Dle německého týmu zbytečně, čímž Michael přišel o možnost dojet na bodech.
Z přehledu jsem vypustil neklasifikované jezdce, stejně jako dlouhé zastávky Trulliho (druhá trvala přes tři minuty) a Senny.
Pojďme se dále podívat na délky stintů a pneumatiky, jež jednotliví piloti použili. Prvních deset startovalo na super-měkké, během výjezdu safety-caru nasadili střední směs.
Netradiční taktiku zvolili Kobajaši s Di Grassim, kteří jeli velmi dlouhý první stint na tvrdší směsi. Japonec se na ní obdivuhodně udržel až do 53. kola závodu! Není divu, že poslední čtyři kola na super-měkkých pneumatikách zářil a podal si jak Alonsa, tak i v poslední zatáčce Buemiho. Kamuj se na tento souboj dokonce tak soustředil, že ho překvapilo mávání šachovnicovou vlajkou - dle svých slov si neuvědomoval, že už jede poslední kolo.
Velmi dlouhou jízdu (50 kol) na tvrdší směsi absolvoval rovněž Jarno Trulli, který však díky technickým problémům jeho Lotusu přišel o možnost bojovat s ostatními nováčky hned v úvodu, kdy během prvních tří kol musel dvakrát do garáži a ztratil tam téměř 4 minuty.
Zelené kolečko = superměkká směs; černé = střední (tvrdší, "primary") směs
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.