TURECKO - ZASTÁVKY V BOXECH; Víkendová Velká cena Turecka nabídla díky kolizi Red Bullů dramatickou podívanou. Jak si v jejím průběhu vedly jednotlivé tým během zastávek v boxech?
V Istanbulu se na chvíli objevil i déšť, ale kvůli něj nikdo navíc nestavěl, aby nasadil intermediálky. Byť nedaleko lilo jako z konve, dráha natolik silně zkrápěna nebyla.
V boxech se přesto podruhé objevilo pět pilotů: Hülkenberg s Buemim po kolizi v prvním kole museli stavět znovu kvůli nárokům okruhu na pneumatiky (zejména spolupráce zatáčky č. 8 s pravou přední pneumatikou byla ničivá); neplánovaně Petrov po kolizi s Alonsem, při níž utrpěl defekt, a také Webber po "slavné" kolizi se svým týmovým kolegou. Dvě zastávky plánoval pouze Alguersuari, který do boxů zajel ve 14. a 41. kole.
Nejrychlejší zastávku předvedli opět u Mercedesu - Nica Rosberga v 15. kole odbavili za 3,9 vteřiny. V případě Michaela Schumachera byli také velmi rychlí: 4,3 vteřiny.
Druhý nejkratší čas v boxech strávil Felipe Massa, pochvalu za dobrou práci si proto zaslouží i mechanici Ferrari.
Naopak nejhůře si vedl u Force Indie - obě jejich zastávky byly pomalejší než u nováčků HRT a Virginu (Lotusy kvůli problémům s hydraulikou odstoupily ještě před plánovanými zastávkami.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.