Nejvyšší rychlosti v dnešní kvalifikaci dosahovali na nejdelší rovince okruhu, která měří 1175 metrů, vozy Williamsu.
Nicovi Hülkenbergovi byla naměřena rychlost 310 km/hod, druhý byl jeho kolega Rubens Barrichello. Až třetí byl McLaren, který v této oblasti v letošní sezóně kraloval díky svému inovativnímu systému F-kanálu - Hamilton byl o 0,7 km/hod pomalejší. Williams dnes dopoledne také vyzkoušel svou verzi F-kanálu, který okopíroval od stáje z Wokingu.
Jejich vozy ale nemusely obětovat tolik přítlaku v zatáčkách, proto byly celkově rychlejší. Čtvrtý byl Adrian Sutil s Force Indií a pátý - držte si klobouky - Bruno Senna s HRT F110! I jeho kolega Karun Chandhok byl na tom velmi dobře, přestože se po kvalifikaci hodně divil, že na Sennu ztratil až 0,7 km/hod. Označil to za problém, který budou večer zkoumat. Sázka na nízký přítlak dnes HRT vyšla - Senna byl dnes jen o vteřinu pomalejší než druhý vůz zatím nejlepšího nováčka - Lotusu.
Red Bull v maximálních rychlostech nevyniká - v časech na kolo ovšem díky výborné aerodynamice generující vysoký přítlak už ano a dnešní kvalifikaci opět ovládl, jak si můžete přečíst na jiném místě.
Pro zajímavost přidávám ještě rychlosti a pořadí prvních šesti z čidel, která jsou na konci jednotlivých sektorů (třetí sektor = cílová čára):
McLaren je na tom na všech rovinkách hodně dobře. Nikde nevidíme ani jeden Red Bull, který vše kompenzuje úžasnou minimální rychlostí při průjezdu zatáčkami.
Mezi nejlepšími šesti na konci kola chybí Williams - čidlo se totiž nachází nedaleko za zatáčkou č. 16, kterou kvůli nižšímu přítlaku musí projíždět pomaleji a výhodu svého nastavení na rovinkách zde vozy z Grove proto nestihnou využít.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.