MALAJSIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejlepší práci dnes odvedli v boxech mechanici Mercedesu a Ferrari. Jak si vedli ostatní? A co si myslet o časech zastávek, jež nám nabízí režie?
Nejkratší dobu během Velké ceny Malajsie strávil u svých mechaniků Nico Rosberg - jediný, kdo se zdržel u garáže méně než 4 vteřiny. Michael Schumacher musel závod kvůli technickým problémům ukončit ještě před svou zastávkou, Mercedes však za práci v boxech během závodu zaslouží pochvalu.
Výborně pracovali také u Ferrari, oba své piloty při pozdních zastávkách (Alonso až ve 36. kole) odbavili velmi rychle. Dokážou to i u Williamsu, jak je vidět z příkladu Rubense Barrichella, na druhou stranu se ale protáhla zastávka u Hülkenberga.
Z přehledu jsem vypustil Kovalainenovu nestandardní téměř 12 min zastávku, proto je jeho čas samotné zastávky odlišen oranžovou barvou (stejně jako celková doba u ostatní "dvouzastávkových" pilotů).
Na závěr si neodpustím jednu poznámku k měření zastávek v boxech v televizi. Nevím, jestli čas zastávek měří vysloužilý Bernieho přítel s hamburgerem v ruce, v televizním štábu FOM zaměstnává nejlevnější Indy opojené arakem či si režisér vždy hodí kostkou, ale hodnověrnost poskytovaných časů samotné zastávky (černé číslo na žlutém podkladě) je velmi slabá.
Například zastávka Lewise Hamiltona, kterou nám nabídla režie údajně trvala 3,5 vteřiny při niktera rychlém celkovém času v boxech 23,043 vteřiny. Z opakovaných záběrů přitom nevyplývá, že by si Lewis cestou z boxů pochutnával na nanuku, někomu se vyhýbal či vyjížděl extrémně pomalu. Jeho zastávka samozřejmě byla samozřejmě o vteřinu delší, v režii zřejmě pracuje velký fanoušek britského pilota.
Celkový čas průjezdu boxy je nicméně v pořádku, přesné měření totiž zaštiťuje FIA.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.