MALAJSIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejlepší práci dnes odvedli v boxech mechanici Mercedesu a Ferrari. Jak si vedli ostatní? A co si myslet o časech zastávek, jež nám nabízí režie?
Nejkratší dobu během Velké ceny Malajsie strávil u svých mechaniků Nico Rosberg - jediný, kdo se zdržel u garáže méně než 4 vteřiny. Michael Schumacher musel závod kvůli technickým problémům ukončit ještě před svou zastávkou, Mercedes však za práci v boxech během závodu zaslouží pochvalu.
Výborně pracovali také u Ferrari, oba své piloty při pozdních zastávkách (Alonso až ve 36. kole) odbavili velmi rychle. Dokážou to i u Williamsu, jak je vidět z příkladu Rubense Barrichella, na druhou stranu se ale protáhla zastávka u Hülkenberga.
Z přehledu jsem vypustil Kovalainenovu nestandardní téměř 12 min zastávku, proto je jeho čas samotné zastávky odlišen oranžovou barvou (stejně jako celková doba u ostatní "dvouzastávkových" pilotů).
Na závěr si neodpustím jednu poznámku k měření zastávek v boxech v televizi. Nevím, jestli čas zastávek měří vysloužilý Bernieho přítel s hamburgerem v ruce, v televizním štábu FOM zaměstnává nejlevnější Indy opojené arakem či si režisér vždy hodí kostkou, ale hodnověrnost poskytovaných časů samotné zastávky (černé číslo na žlutém podkladě) je velmi slabá.
Například zastávka Lewise Hamiltona, kterou nám nabídla režie údajně trvala 3,5 vteřiny při niktera rychlém celkovém času v boxech 23,043 vteřiny. Z opakovaných záběrů přitom nevyplývá, že by si Lewis cestou z boxů pochutnával na nanuku, někomu se vyhýbal či vyjížděl extrémně pomalu. Jeho zastávka samozřejmě byla samozřejmě o vteřinu delší, v režii zřejmě pracuje velký fanoušek britského pilota.
Celkový čas průjezdu boxy je nicméně v pořádku, přesné měření totiž zaštiťuje FIA.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.