K atraktivitě Velké ceny Austrálie bezpochyby přispěl déšť před jejím začátkem. Jezdci startovali na přechodných pneumatikách a v jejím průběhu přezuli na suché. A shlédnout jsme mohl také souboj rozmanitých strategií.
V boxech se jako první včera ukázal Michael Schumacher, kterému poškodil Alonso přední spoiler při kolizi v první zatáčce. Mechanici mu krom nového křídla vyměnili také jednu z přechodných pneumatik v obavách o její možné poškození.
Po něm se v 6. kole objevil hrdina nedělního závodu Jenson Button, který jako první zariskoval a obul suché pneumatiky, byť na trati nebyla ještě po celé délce vyjetá suchá stopa. Tah mu perfektně vyšel a nebýt jeho výletů mimo trať, jak bojoval s novými pneumatikami v mokrých místech, dostal by se během dvou kol na první místo před Sebastiana Vettela. Jakmile pneumatiky totiž zahřál, byl o více než 5 vteřin na kolo rychlejší než zbytek pole.
V 8. kole začalo být v boxové uličce velmi těsno - většina pilotů se rozhodla po Buttonově rychlých kolech také k přezouvání, u některých týmů odbavovaly dokonce oba vozy hned po sobě (Mercedes, Ferrari, Renault). Vettel, Liuzzi, Glock a Alguersuari s tím o jedno kolo počkali, čímž si ale v závodě moc nepomohli.
Nejrychleji pracovali u Red Bullu, když jim první odbavení Webbera zabralo 4 vteřiny. Pochvalu zaslouží ale i za to druhé, stejně jako práce v případě Vettelovy zastávky - v tomto případě ovšem pouze za rychlost, protože vlivem špatně utažené matky docházelo zřejmě k vibracím levého předního kola, což vedlo nakonec k trpkému odstoupení mladého Němce ze závodu.
Dobře pracoval i Mercedes při obou Rosbergových zastávkách. K pomalejším naopak v garáži opět patřili nováčci, zejména Virgin poté, co si HRT v obou případech vedl lépe než Lotus. Ale ani tradičně silná Scuderia práci na vozech nijak neoslnila.
Z přehledu jsem tentokrát vypustil pouze Di Grassiho téměř 16 min zastávku, po níž ujel pouze jedno kolo, než to definitivně zabalil.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.