KOREA - ZÁVOD; Fernando Alonso neudělal chybu a jel přesně tak rychle, jak bylo potřeba! Dokonale využil smůlu Red Bullu a vede šampionát.
Deset minut před startem začíná pršet, start je odložen o 10 minut a bude letmý. Start probíhá podle plánu, ale déšť dál houstne a safety-car neopouští trať. Po třech kolech je závod zastaven.Závod již stojí téměř hodinu, když je vyhlášen nový start na 16:05 (tj. 9:05 našeho času), přičemž safety-car opět odjede více než jedno kolo. Start probíhá opět plánu, safety-car také zůsává na trati podle plánu...
Safety-car odjel již 10 kol. Jezdci prostřednictvím hlášení svým týmům žádají o závodění, podmínky se již zdají být lepší. Závod je konečně naostro odstartován po dlouhých dvaceti kolech za safety-carem, téměř hodinu a třičtvrtě po oficiálním zahájení závodu!
Schumacher předjíždí Buttona
Letmým startem se pořadí na prvních místech nemění. Ve čtvrté zatáčce se Rosberg dostává odvážně před Hamiltona, podobně postupuje také Schumacher. Jezdci hledají limity, Senna a Trulli si společně vyzkoušeli výlet mimo trať, ale bez poškození vozů.
Problém má ovšem také lídr šampionátu Webber, na vnějšku přejíždí obrubník, dostává hodiny a naráží do bariéry! Je mimo hru a navíc do něj naráží Rosberg, čímž se všichni Webberovi bodoví pronásledovatelé dostávají do vedení závodu. Na trati je znovu safety-car.
Závod je znovu restartován na konci 23. kola. Trulli znovu bojuje se Sennou, tentokrát do sebe oba naráží a Trulli je bez předního křídla. Nehoda je vyšetřována traťovými komisaři.
Jezdci krouží v pořadí Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Schumacher, Kubica, Hülkenberg, Barrichello, Sutil, Liuzzi, Aluersuari, Glock, Kovalainen, Jamamoto, Kobajaši, Petrov, Buemi, Heidfeld, di Grassi, Senna, Trulli.
Sutil a Kovalainen dělají hodiny, ale pokračují v závodě. Button přezouvá na přechodné pneumatiky, následují jej někteří piloti ze středu pole. Do dvaceti minut však má znovu začít více pršet.
Buemi nedobrzdil ve špinavé stopě, navíc tvrdě narazil do Glocka, oba končí. Na trati je znovu safety-car a většina jezdců přezouvá na přechodné pneumatiky. Vettel a Alonso však zůstávají na mokrých.
Kubicovi se nedaří rozjet od mechaniků, při následném rozjezdu na poslední chvíli předchází nehodě v pit-lane. Vettel a Alonso přezouvají o kolo později, Hamilton je před Alonsem, jehož mechanikovi dlouho tvrvala výměna pravého předního kola! Komisaři vydávají zprávu: nehoda mezi Trullim a Sennou bude bez trestu.
Závod je opět restartován v 35. kole. Alonso využívá Hamiltonovu chybu v první zatáčce a předjíždí jej! Na konci 35. kola máme pořadí Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Schumacher, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, Kubica, Kobajaši, Liuzzi, Button, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kovalainen, Senna, Jamamoto.
Vettel ve vedení před Alonsem
Sutil už potřetí v dnešním závodě přijíždí do zatáčky po špinavé vnitřní stopě, aniž by myslel na brzdy. Jen díky Buttonově duchapřítomnosti nedochází k nehodě, Button se však propadá se až za Alguersuariho na 15. příčku.
O kolo později Sutil znovu zkouší předjet Kobajašiho, opět však zapomíná brzdit a počtvrté stejným způsobem je mimo trať, ztrácí dvě místa. Hamilton začíná zrychlovat a stahovat Alonsův dvouvteřinový náskok.
Petrov po chybné volbě stopy v 41. kole končí v bariéře. Komisaři tentokrát odklízejí vůz pouze pod žlutými vlajkami, závod není přerušen. Kolem 45. kola je již slunce v Koreji nízko nad obzorem i přes protrhávající se oblačnost již podstatně méně světla. Jezdci si zatím na viditelnost nestěžují.
Vettelovi se mohutně kouří z motoru a oba piloti stáje Red Bull jsou mimo hru!
Sutil ukazuje svoji neuvěřitelnou nepoučitelnost. Opět zkouší předjet Kobajašiho, ve stejné zatáčce, opět stejně pozdě brzdí a tentokrát se mu konečně daří - sestřelit Kamuje. Závod pro něj končí, Japonec zatím pokračuje. Nehoda je vyšetřována.
Hülkenberg má už tak špatné pneumatiky, že musí přezouvat 3 kola před koncem závodu. Problémy má i Button, dělá hodiny a pravděpodobně ztrácí naději na body. Alonso vjíždí do posledního kola, závod bude dokončen minutu před vypršením dvouhodinového limitu.
Alonso přijíždí bezpenčně do cíle, Hamilton už raději zvolnil a dojel těsně před Massou. Ferrari odváží téměř maximum, zatímco Red Bull je na nule. Schumacher svým 4. místem vyrovnává své nejlepší umístění od návratu do F1, 5. je znovu skvělý Kubica. Button je nakonec bez bodů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.